xander kirjoitti:On päässyt autonvaihto into iskemään ja ajattelin kysyä millainen peli tuo Lada olisi käyttöautoksi.
Olen katsellut tuollaista 95 mallista eteenpäin samaraa /110. Itsellä ei ole kokemusta ladasta ja näyttää nuo keskustelupalstojen puheet olevan kovin puolesta ja vastaan. Mitä kannattaa katsoa ostotilanteessa, eli mistä ruostuu ja missä yleensä vikaa ?

1994-2000 ruiskusamara GM:n ruiskulla on varmasti ihan passeli käyttöauto.
110:sta en mitään tiedä muuta kun täältä luettuja juttuja, sähkövikoja ilmeisesti enemmän, muuten samaa paskaa eri paketissa, mutta samarasta voin tarinoida.
Ruostetta: Konepellin etureuna, takaluukku, helmat, takalokasuojien reunukset, tuulilasin alanurkat sekä ovien näkyvät sisäpinnat (esim. omasta ruostui kuskinoven toinen sarana niin pahasti että meni halki)
Takalasin pyyhkijä, pissapoika, äänimerkki, vilkunpalautin, yleisiä pikkujuttuja jotka ei toimi.
Erilaisia varoitusvaloja kannattaa tutkailla mittaristosta.
Laatikko ujeltaa.
Samara ei sitten ole mikään hifistin unelma, vaikka noissa uudemmissa samaroissa (1998 ->) on tuo korkea kojelauta johon saa 5.25" kaiuttimet ja taakse toiset samanlaiset niin kojelauta on tehty kovasta muovista joka nistisee ja natisee. Omassani oli muutamasta kohtaa halkikin. Kipattavan takapenkin lukko löystyy ja alkaa vikisemään jokaisesta pienestä tärinästä, tänne on kylläkin helppo laittaa jotakin fylliä.
Muutoinkin kannattaa katsella vähän missä kunnossa sisusta on, omasta kokemuksesta voin sanoa että on aika hepposta ja huonosti soviteltua tavaraa. Esim. penkkien kiskojen reunoilla olevat muovit irtoilevat, tuuletusröörien auki/kiinni mekanismi hajoaa, selkänojan korkeudensäätönuppi voi jäädä käteen, kattolampun kuori voi tipahtaa päähän ja muuta pientä, mutta huvittavaa.
95 -> pitäis ajovalojen korkeudensäätö toimia
98 -> tais tulla ajonesto pakolliseksi
01 -> vika koodit luetaan katsastuksessa