Pahus kun just tuli sieltä niin ei rahat riitä heti uudestaan lähteä. Tiedoksi niille jotka ei tiedä niin kyseinen kenttä on neuvostoliiton armeijan hylätty todella iso pommikone laivueen kenttä valtavine kone hangaareineen. Tässä muutama kuva kun sielläkin tuli käytyä. http://fi.msnusers.com/lada/haapsalunle ... ?Page=Last
Mina olin seal ladakerho lipu körgel hoidmas.Kui aega saan siis proovin pildid ka siia otsida.
Lühidalt öeldes oli kohal 37 autot ja palju rahvast.Toimus palju erinevaid vöistlusi ja mänge.
Kiitos hyvistä kuvista LADA 6, kiva nähdä että teitä on ollut noin paljon paikalla. Tosin vähän hävettää että meiltä ei tainut olla paikalla ketään vaikka oli kutsuttu. mutta toivottavasti ensi kerralla sitten.
hienon näköistä, kyllä itsekin näin jo unta että lähtisin tonne, mut oli tota työmaata riittävästi.
Lintu (21061) ei olis mikään harvinaisuus tuolla, mutta Samara kyllä olisi (vai onkohan etuvedot jätetty viron Ladojen ulkopuolelle). aika vähän oli alkuperäiskuntoisia museo-Ladoja, useimmat enemmän tai vähemmän tuunattuja.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lintu voi olla Viron yleisin malli. Muistan aikanaan, kun Finnjet ajoi Muugaan, niin siellä oli satama-alueella iso aidattu alue täynnä valkoisia lintuja.
Martiganilta hyvä ehdotus. Och även från Sverige också...vai?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
joo,neuvostoliiton aikaan viroon ei juuri muuta vietykkään kuin nappisilmää ja lintua koska ne oli halpamalleja. ässää ja samaraa tuli vasta -90-luvun aikana ja silloinkin aika pieniä määriä.Sempä takia ässää ja samaraa näkee tänäpäivänäkin siellä aika vähän ja niissäkin osassa lukee lujaa laatua lada,eli suomesta on sinne nekin käytettynä viety.
Martigan kirjoitti:Olisi kiva, jos kutsuisimme vaikkapa ensi kesäksi veljiämme Unkarista, Virosta ja muualtakin , esim. Ikaalisiin, yms. tapaamiseen.
Jeps, mutta hurjimmissa unelmissa siintää koko Euroopanlaajuinen Ladatapaaminen. Oliskos se sitten tuolla Virossa? Suomalaisethan vois ottaa järjestelvastuun... joskin joku muu kuin minä
jasu35 kirjoitti:joo,neuvostoliiton aikaan viroon ei juuri muuta vietykkään kuin nappisilmää ja lintua koska ne oli halpamalleja. ässää ja samaraa tuli vasta -90-luvun aikana ja silloinkin aika pieniä määriä.Sempä takia ässää ja samaraa näkee tänäpäivänäkin siellä aika vähän ja niissäkin osassa lukee lujaa laatua lada,eli suomesta on sinne nekin käytettynä viety.
kohta voisi ostaa noita lujaa laatua lada tarrattuja yksilöitä ja tuoda takaisin, ei kai niistä tarvii veroa maksaa kun ovat jo kerran suomessa verotettu aikanaan?
niin no halpa malli, lintu? olihan se 80-luvun puolen välin jälkeen, mutta ennen sitä vielä malliston huippuversio. toi 2106 on varmaan eniten ja pisimpään tuotettu Lada malli, mutta suomeenkin kuitenkin vähiten myyty.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Olipas Haapsalussa paljon sellaisia autoja, joissa oli nähty vaivaa myös ulkonäköön. Paljon tosi siistin näköisiä pelejä.
Vanhemmillani on mökillä vanha Apu -lehti, jossa on sen hetken uusista autoista kuvat ja joitakin tietoja hintoineen. Lintu ei tosiaankaan ollut halvemmasta päästä.
Aitäh Lada 6. Huvitavad bildid ja tored autot.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Joo,tarkoitinkin että "lintu" oli halvempi malli vasta 90 luvulla kun ässät ja samarat tuli myyntiin.Silloinhan se oli jo vanha malli,tai voihan se olla että niitä ei silloin enää mennyt niin paljon vientiin niin niitä riitti sitten kotimaan markkinoille.
jasu35 kirjoitti:Joo,tarkoitinkin että "lintu" oli halvempi malli vasta 90 luvulla kun ässät ja samarat tuli myyntiin.Silloinhan se oli jo vanha malli,tai voihan se olla että niitä ei silloin enää mennyt niin paljon vientiin niin niitä riitti sitten kotimaan markkinoille.
Eikös kromimiaskinen nelivalonen ja mustamaskinen oo vähän kaks eri asiaa?
jasu35 kirjoitti:Joo,tarkoitinkin että "lintu" oli halvempi malli vasta 90 luvulla kun ässät ja samarat tuli myyntiin.Silloinhan se oli jo vanha malli,tai voihan se olla että niitä ei silloin enää mennyt niin paljon vientiin niin niitä riitti sitten kotimaan markkinoille.
Eikös kromimiaskinen nelivalonen ja mustamaskinen oo vähän kaks eri asiaa?
musta maski on ollut lähinnä vasta Sysranissa ja Izhevskissä valmistetuissa 2106 autoissa eli jostain 90-luvun lopulta lähtien.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)