Audi s2 männistä
Audi s2 männistä
Kertokaas nyt kuka on noita audin mäntiä käyttänyt että mikä on niiden puristuskorkeus? Jääkö paljon alle ladan lohkossa?
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Audi s2 männistä
puristuskorkeutta en muista... mutta muistaakseni mäntä jää vakio korkuisen 1600cc lohkon päältä YKK:ssa n.6mm...ladaani_ kirjoitti:Kertokaas nyt kuka on noita audin mäntiä käyttänyt että mikä on niiden puristuskorkeus? Jääkö paljon alle ladan lohkossa?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Audi s2 männistä
Ok, lohkona tulee mulla oleen kyllä 1300:nen matalalohko mutta yritän ympätä siihen pitkäiskuisen akselin. Eli noi männät vois ehkä toimia siinä.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Audi s2 männistä
ehkä... mikäs on lyhyt/pitkä-iskusen iskunpituus ero??ladaani_ kirjoitti:Ok, lohkona tulee mulla oleen kyllä 1300:nen matalalohko mutta yritän ympätä siihen pitkäiskuisen akselin. Eli noi männät vois ehkä toimia siinä.
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Audi s2 männistä
Paljon niissä Audin männissä on puristuskorkeus? Eli tapin keskeltä männänsivun yläreunaan. Mullakin on yksi 1300cc lohko ja 1600cc akseli joista olen joskus suunitellut vastaavaa.
Re: Audi s2 männistä
31mm puristuskorkeudella pitäisi tulla tasan 1300cc lohkon kanssa, jos on Ladan omat veivit. Mikä on tapin halkaisija niissä Audin männissä?
Re: Audi s2 männistä
...jos kuvitellaan että ne jäisi 1600cc vakiolohkossa 6mm alle, niin ne tulee 1300cc lohkossa todennäköisesti n.3mm yli.pappa- igor kirjoitti:puristuskorkeutta en muista... mutta muistaakseni mäntä jää vakio korkuisen 1600cc lohkon päältä YKK:ssa n.6mm...ladaani_ kirjoitti:Kertokaas nyt kuka on noita audin mäntiä käyttänyt että mikä on niiden puristuskorkeus? Jääkö paljon alle ladan lohkossa?
Re: Audi s2 männistä
Tappi on 22mm. Täytyy sovitella esim. samaran veivejä tms.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Re: Audi s2 männistä
Samaran veivi on 121mm pitkä. Kampisuhteeksi tulee Ladan 1600cc akselilla (isku 80mm) ja Samaran veivillä 1.5125, ja tälläistä kampisuhdetta ei kannata käyttää kun korkeintaan katuautossa. Kampisuhde ei saa olla koskaan alle 1,5. Paras olisi se oma veivi ja matala mäntä.ladaani_ kirjoitti:Tappi on 22mm. Täytyy sovitella esim. samaran veivejä tms.
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Audi s2 männistä
onko ladan tappi sitten 24mm?? kun mun kankiin laitettiin 1mm seinämällä olevat helat jotta tapit istuivat..ladaani_ kirjoitti:Tappi on 22mm. Täytyy sovitella esim. samaran veivejä tms.


Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Audi s2 männistä
Ladan tappi on 22mm. Ja Ladan omat veivit ei tarvitse mitään heloja jos laittaa ns. uivan männän. Riittää kun hoonaa yläsilmukan sellaiseksi että jaksaa painaa tapin siitä läpi peukalolla, varoiksi tekee voitelureijän silmukan yläpuolelle. Tällä tavalla on tehty ainakin yksi 168hv rallimoottori mikä pyöri 8500rpm ilman mitään ongelmia.
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
Re: Audi s2 männistä
missä on tehot mitattu ja millaisen tehokäyrän piirsi paljonko oli momenttia tollanen kone kiinnostaa kun vetää noin ylös,mikä nokka mahtaa olla koneessa.ATS 8x13 kirjoitti:Ladan tappi on 22mm. Ja Ladan omat veivit ei tarvitse mitään heloja jos laittaa ns. uivan männän. Riittää kun hoonaa yläsilmukan sellaiseksi että jaksaa painaa tapin siitä läpi peukalolla, varoiksi tekee voitelureijän silmukan yläpuolelle. Tällä tavalla on tehty ainakin yksi 168hv rallimoottori mikä pyöri 8500rpm ilman mitään ongelmia.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Re: Audi s2 männistä
Tästä on jo monta vuotta aikaa kun se moottori oli tositoimissa, en kyllä muista. Mutta nokka oli tehty omasta nokasta hitsaamalla ja hiomalla. Oliskohan ollu 312 astetta ja nostoa jotain 12,5 - 13mm venttiililtä. Nokkien välistä kulmaa en muista.
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Audi s2 männistä
on muuten helvetin huono hoonata ladan kiertokangen päätä pienemmäksiATS 8x13 kirjoitti:Ladan tappi on 22mm. Ja Ladan omat veivit ei tarvitse mitään heloja jos laittaa ns. uivan männän. Riittää kun hoonaa yläsilmukan sellaiseksi että jaksaa painaa tapin siitä läpi peukalolla, varoiksi tekee voitelureijän silmukan yläpuolelle.

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Audi s2 männistä
No sitte sulla ei ole samanlaiset männät kun Ladaanilla. Eli sitten toi edeltävä puristuskorkeus laskeskelu oli varmaan turhaa.ladaani_ kirjoitti:Tappi on 22mm. Täytyy sovitella esim. samaran veivejä tms.