1700i koneen vaihto, anturit?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
slappala

1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja slappala »

tuommosta olisin suunnittelemassa ehkä axtec 1500 padan tilalle..

mitä kaikkea tarttee ottaa kopasta mukaan koneen lisäksi..osat siis joita ei ole moottorissa kiinni.
ECM
joku nopeustunnistin?

Tuo varmaan käy samaan pakosarjaan kun vanhakin motti..
Avatar
urpo600
Viestit: 222
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Nopeustunnistin,joka löytyy vaihdelaatikon kyljestä.
Tankki,ja jos haluu niin voi ottaa kaikki putket ja kipot jotka löytyy tankin ympäriltä.
Ohjainboksi kaapeleineen. Löytyy hansikaslokeron alta.
Benssalinjat,minä ainakin otin. Helpotti asennusta toiseen autoon huomattavasti :)
Ja viimeks toi ämpärimallinen vekotin konehuoneesta,jotain kaasujen keräilyastia
tai mikä lie. Sitä ei oo pakko laittaa,kone toimii kyllä ilmankin sitä,mutta minä pistin varmuuden
vuoksi kaikki vempeet mikä mä sieltä löysin.
Ja alkukäyrä pakoputkesta,niin saa valmiiks toi lambdan paikka,jos ei sun autosta ennenkin löytyy semmonen.
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Jallu

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja Jallu »

No mitäs virkaa tuo nopeusanturi ajaa? mitä ohjainyksikkö tekee tällä tiedolla?
Itellä kans vastaava rojekti menossa, kone alkaa olla pikkuhiljaa kasassa, sitten alkaa nappilampun purku.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nopeustunnistin pitää laittaa ainakin Axteckiin, koska sen toimimattomuus aiheuttaa vikakoodin jan CE:n syttimisen ja sitä kautta hylyn katsastuksessa. Auto toimii kyllä ilmankin sitä...

Tosin sitä sopii filosofoida miksi se nopeuden tunnistin siellä autossa on. Liekö se joku OBD standardi, jonka takia se autosta löytyy... :?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
slappala

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja slappala »

elikkä kun itellä on axtec niin lähinnä tuo nopeusanturi pitäisi ottaa ja ohjainboksi...

tankissahan on paluut valmiina ja voi käyttää minkä vaan vehkeen ruiskupumppua, konehuoneesta löytyy jo tuo hiilivetysankko :). no ei paha rasti pitäisi olla. Lambdakin on jo valmiina putkessa. Tosiaan ihmetytti kovasti kun tuossa axtecissa on bensalle paluu linja :). heh..liekkö ettei pintaa ole muuten muka saatu niin tarkasti kohilleen kaasarissa vai mistä syystä.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tuskin ne aksteekin ryssänklemmareilla kasatut polttoainelinjat semmoisenaan kelpaa ruiskusysteemille kun sen polttoainejärjestelmässä on melkoisen paljon kovempi paine... :idea:
Jallu

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja Jallu »

eli siis nopeusanturin virkaa saadaan jollain vastusarvolla huijattua(kun vaan tietäs sen) niin ei tartte koko möttiä laittaa laatikkoon????
Polttoainelinjat on syytä olla kunnossa, ei ne neuvostoliittolaiset klemmarit oo niitä parhaimpia eikä rättiletkut
Avatar
urpo600
Viestit: 222
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Täytyy kai poksi saada tietoa jostain jos auto liikkuu vai ei.
Kun moottorijarrutat niin poksihan sammuu bensansyöttö kunnes kierrokset ovat
jossain 2000 paikeilla. Jolloin se taas syöttää bensaa.
En sit tiedä mitä sit tapahtuu jos sä "huijaat" sitä poksia jollain vastuksella,
että se luulee että auto liikkuu vaiks se ei sit liikkuis.
Voi olla että ei tapahtuu mitään erikoista.

Mut helppohan toi on ottaa sieltä pois,sehän on vaan toi potikka joka ruuvataan irti
sieltä vaihdelaatikon ja mittarivaijerin välistä.

Ja töpselillä kiinni poksiin.

Varmuuden vuoksi minä ainkin pistin omaan autoon sitä.
Helpompi laittaa se sinne kun rupee mittailemaan niitten vastuksen kanssa.

Ja sittenhän saat sinne kytketty Motonetin HUD-näyttö kun siinä on elektroninen nopeussignaali (kai) :lol:
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eiköhän ole helpompi laittaa se nopeustunnistin sinne mukaan ku ruveta kikkailee jotain vastuksia, ja tunnistimen kanssa voi olla että auto toimiikin melko varmasti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jallu

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja Jallu »

No multa puuttuu juuri toi kyseinen anturi. muut anturit lambdaa lukuunottamatta on kyllä. eli sen takia sitä pähkäilen. ei muut ohjausyksiköt tartte sitä nopeustietoa lainkaan, mihin oon törmänny. Jos moottorijarrutuksessa nopeus on yli 42km/h niin sillon se katkasee polttoaineensyötön(pari muuta ehtoo kans) eli tämmönen selitys löyty tuolta

http://ladat.org/vaz-files/Yksipistesui ... 00i_GM.pdf
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olikohan tossakin ruiskussa se, että jos jokin anturi puuttuu niin ohjain vetää jollain oletusarvoilla, että toimii kyllä, mutta melkein kuin kaasutinautolla ajaisi ja päästöt ei kohillaan, sit hajoo katit ja muut
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tänään Samarasta katosi nopeusmittarista toiminta ja samalla meni nopeusanturi pimeäksi, aiheuttaen sitten sen että autosta tuli vähän tehoton ja ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä, joten kai sillä anturilla jotain virkaa on
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jallu

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Käsittämätön juttu että se tarttee nopeustiedonkin muka tyhjäkäynnille...kun lueskelin tota yksipisteruiskun manuaalia...
Taitaa olla viksumpi heittää GM romut sivuun ja tilata mekaruutta ja tehä 4-piste imusatsi saman tien...
Vastaa Viestiin