Moottorin nostaminen

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Ladan omistaja

Re: Moottorin nostaminen

Viesti Kirjoittaja Ladan omistaja »

kiitti nopeista vastauksista, otan moottorin vaan ylös ja lootan jätän paikoilleen, kun ei sille mitään tarvitse tehdä!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Moottorin nostaminen

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Ladan omistaja kirjoitti:kiitti nopeista vastauksista, otan moottorin vaan ylös ja lootan jätän paikoilleen, kun ei sille mitään tarvitse tehdä!
takaisin laittaessa voipi kytkinakseli joskus ahistaa aika pahastikkin noin tehdessä...
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Moottorin nostaminen

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

moottorin pois nostaminen on helppoa kun tietää mitä tekee 8)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Moottorin nostaminen

Viesti Kirjoittaja Mara »

Team perseauki racing kirjoitti:takaisin laittaessa voipi kytkinakseli joskus ahistaa aika pahastikkin noin tehdessä...
Nojoo, mutta kyllä asentajaa ahistaa vielä pahemmin lootan turha irroitus. :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Moottorin nostaminen

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Team perseauki racing kirjoitti:
Ladan omistaja kirjoitti:kiitti nopeista vastauksista, otan moottorin vaan ylös ja lootan jätän paikoilleen, kun ei sille mitään tarvitse tehdä!
takaisin laittaessa voipi kytkinakseli joskus ahistaa aika pahastikkin noin tehdessä...
Niin, jos on muutakin näköä kuin ulkonäköä, niin aika kohilleen tuon asetelman saa ilman ohjaintappiakin... sen jälkeen se menee paikoilleen suoraan tai sitten rautakangella :)
...aina on mennyt kuitenkin :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Moottorin nostaminen

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Qulle kirjoitti:
Team perseauki racing kirjoitti:
Ladan omistaja kirjoitti:kiitti nopeista vastauksista, otan moottorin vaan ylös ja lootan jätän paikoilleen, kun ei sille mitään tarvitse tehdä!
takaisin laittaessa voipi kytkinakseli joskus ahistaa aika pahastikkin noin tehdessä...
Niin, jos on muutakin näköä kuin ulkonäköä, niin aika kohilleen tuon asetelman saa ilman ohjaintappiakin... sen jälkeen se menee paikoilleen suoraan tai sitten rautakangella :)
...aina on mennyt kuitenkin :D
itse olen tapin tehnyt risan laatikon kytkinakselista, kun joskus tuota tuli väänettyä ja kääneetyä pinna kireällä, tosin tämä nyt ei aivan ollut juttuni pointti... vaan näinkin tehtäessä on hyvä olla kaveri käänetelemässä konetta ja lootta toisiinsa nähden oikeaan kulmaan, jotta menisi kytkin akseli suoraan reikäänsä. tähän koneen vaihtoon on yhtä monta tapaa kuin asentajaakin mutta itsekseni rassaillessa olen irrottanut laatikonkin, onhan se kaiken kaikkiaan 2 mutteeri varassa niin no tosin kardaani tietysti ensin pois
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Moottorin nostaminen

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Tyyliä on monia...
Tärkeintä on nauttia tarpeeksi asennusjuomaa... alkaa muuten homma v*tuttamaan liikaa :D :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Moottorin nostaminen

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Qulle kirjoitti:Tyyliä on monia...
Tärkeintä on nauttia tarpeeksi asennusjuomaa... alkaa muuten homma v*tuttamaan liikaa :D :D
näin on... nimimerkillä meni 7 hengeltä joskus koneen nostossa 8 tuntia ja lopputuloksena eräältä talkooväkeen kuuluvalta 2 hammasta poikki sekä leuka mustana. no ainakin kaveri oppi että kone nousee helpommin kun sittoo liinan moottorin ali ei etupalkin ale, niin ja kyllä se koivulankkukin pettää kun tarpeeks on porukkaa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin