No ei noin ison jengan kuulu silti mennä paskaksi noinkin vähäisellä momentilla. Johan normijantteri kiskoo tuon 100 Nm ristikkoavaimellakin eikä edes vaadi mitään ihmeellistä suoritusta.lada combi kirjoitti:Takavetoisen Ladan pyörien kiinnityspulttien (Orkkis vanteiden) virallinen (Konelan korjaamokäsikirja) momenttihan on 70 Nm (min.60 Nm ja max.74 Nm)Jokari kirjoitti:Onhan noita renkaita irtoillut, ihan siis vakiopeltivanteita vakiopulteillakin. Useampikin on onnistunut kääntämään jostain navasta kierteet ihan käsivoimin ristikkoavaimeilla. Itse paskoin kierteet erään latan etunavoista kun vedin mutterimopolla pultit höllästi kiinni, siis sen verran vaan että kartiot purivat pikkasen kiinni (mopon vääntöasetus n. 100 Nm). Ristikkoavaimella kokeilemalla pultit oli silti ihan löysällä ja väänsinpä pari jenkaa vielä silläkin paskaksi.
Laillista?
Re: Laillista?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Laillista?
Ei kyllä pitäiskään mennä (ellei kierre/pultti ole sitten niin huono, tai pultti väärillä jengoilla tms...)Jokari kirjoitti:No ei noin ison jengan kuulu silti mennä paskaksi noinkin vähäisellä momentilla. Johan normijantteri kiskoo tuon 100 Nm ristikkoavaimellakin eikä edes vaadi mitään ihmeellistä suoritusta.lada combi kirjoitti:Takavetoisen Ladan pyörien kiinnityspulttien (Orkkis vanteiden) virallinen (Konelan korjaamokäsikirja) momenttihan on 70 Nm (min.60 Nm ja max.74 Nm)Jokari kirjoitti:Onhan noita renkaita irtoillut, ihan siis vakiopeltivanteita vakiopulteillakin. Useampikin on onnistunut kääntämään jostain navasta kierteet ihan käsivoimin ristikkoavaimeilla. Itse paskoin kierteet erään latan etunavoista kun vedin mutterimopolla pultit höllästi kiinni, siis sen verran vaan että kartiot purivat pikkasen kiinni (mopon vääntöasetus n. 100 Nm). Ristikkoavaimella kokeilemalla pultit oli silti ihan löysällä ja väänsinpä pari jenkaa vielä silläkin paskaksi.

Itse olen omasta Ladasta pyörät (orkkispeltivanteet) kiristänyt momenttiin (n.74-80 Nm) ja hyvin on pysyneet ja ei ole ollut ongelmia kierteiden kanssa


- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Laillista?
rupesin miettimään jotta minkä mittasia pinnapultteja poruka on käyttäny, ja ainakin joskus kattelin venäjän puolelta kuvia että aika paljonkin on levitettävää tavaraa laitettu pinnapulteilla navan ja vanteen väliin ja hirmuisen pitkät pultit, mutta miten paljon tuollainen oikeasti kestää tavaraa välissä ? pultattavat spacerit olis se järkevin vaihtoehto mutta nuilla tuntuu olevan hintaa
ja nyt ei puhuta tieliikenne autosta vaan omaan hauskaan suljetulla alueella
ja nyt ei puhuta tieliikenne autosta vaan omaan hauskaan suljetulla alueella
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Laillista?
Tuohon mittaan en puutu mutta kun vanteen keskireikä on jempti siihen välilevyyn ja se välilevy vetarin päähän, niin kunnollisilla pinnapultella kestää varmasti melko pitkätkin.
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: Laillista?
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Laillista?
kannen pulteista minäkin meinasi työstää kun nuita nurkissa on... eli aikas paljolti kärsii sitten tavaraa väliin laittaa ja ilmeisesti keskittävät välikiekot ? edessä mahtuu olemaan tuo pultin kantakin mutta takana ilmeisesti sitten mikkiliimalla kiinni
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: Laillista?
Kyllä mulla perässä kannatkin on mutta onkin levyjarrullinen perä,heppi varmistus edessäkin.
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Re: Laillista?
Moron,pressa kirjoitti:kyllä saa käyttää, mutta tälläkin foorumilla olleissa kuvissa on näkynyt jopa tavallisilla kartiottomilla muttereilla kiinitettyjä pyöriä. Kauheaa ihmettelyä miksi pyörä irtoaa ja kierteet menevät hajalla, onneksi jotkut sitten innostuvat vielä kehumaan että tyyppivika. Minä en ole vielä saanut yhdessäkään ladassa pyöränpultteja tai niiden jenkoja hajalle toki olen niin vanhan aikainen että luulen ladan pulttijaoksi 4x98.START kirjoitti:kyllä järkee saa käyttää niitten pinnapulttien valinnassa.
Asiasta ehkä hieman seitsemänteen, mutta meidän edesmenneestä 98 samarasta meni hantin puolen eturenkaan orkkispulteista jengat, kun vaihdoin eräänä keväänä siihen kesärenkaat. En vääntänyt mitenkään apinanraivolla niitä kiinni, mutta luulen että se johtui pari kolme kertaa kiinnijuuttuneesta jarrusta. Olisiko liika lämpö jotenkin nuorruttanut nuo pultit, tiedä sitten.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Laillista?
oisko mahollista saada kuvaa levitys palasta noin mallin vuoksi ?ladaracing pori kirjoitti:kilpuriin: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 700&pos=11
Tehty ladan kansipulteista.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...