Mailman halvin auto?
Mailman halvin auto?
Torstaina intialainen tata esittelee uuden auton, hintaa 2500$, eli alle 2000€.
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=8905
,_,/ukka
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=8905
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Mailman halvin auto?
Ei radioo,ei ilmastointii,ei ohjaustehostinta....kuulostaako tutulta.Mutta automaattisesti säätyvät ajovalojen korkeudet.600-660cc,35 heppaa ja yli 100km/t.Turvallisempi kuin riksataxi 

Re: Mailman halvin auto?
Varmaan kuitenkin aika käyttökelpoinen niitten riksataksien seassa ja muutenkin juuri siellä Intian kaupunkiliikenteessä
Tällaisessa härdellissä
http://www.youtube.com/watch?v=KbJSi6Ha ... 2D6%2Ehtml

Tällaisessa härdellissä

http://www.youtube.com/watch?v=KbJSi6Ha ... 2D6%2Ehtml
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Mailman halvin auto?
Toihan on ilmiselvästi Lata Kolinan uusin facelift-malli... 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Mailman halvin auto?
Turvallisuus oli vuosikymmenen vaihteen myyntivaltti. Seuraava on vähäpäästöisyys, polttoainetalous ja taloudellisuusJaska HKI kirjoitti:Turvallisempi kuin riksataxi

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Mailman halvin auto?
Intiassahan tehtiin, ehkä vieläkin, noita 40 vuoden takaisia brittiautoja ja- moottoripyöriä lisenssillä. Jokavuotiset tuotesuunnittelu- ja markkinointikulut jäivät pois ja samalla suuri osa hinnasta. Jos ei noita helevetin direktiivejä ja muita pykälänikkareiden tuotoksia olisi, ei uusi takavetolada meilläkään paljoa maksaisi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Mailman halvin auto?
Sen verran ku ois tuotekehittelyä, että olis 16v kansi, 4-piste ruisku ja katalysaattori, niin menisi varmasti tiukoistakin saastepäästötesteistä läpi. Mutta ku ei...Pavlovits kirjoitti: Jos ei noita helevetin direktiivejä ja muita pykälänikkareiden tuotoksia olisi, ei uusi takavetolada meilläkään paljoa maksaisi.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-poliisi
- Viestit: 152
- Liittynyt: 6.6.2005 10:57
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mailman halvin auto?
Pykälänikkarienko ansiota, mutta luulenpa, että Suomessa tuonkin hökötyksen hinta kohoaisi jonnekin liki 15000 euroon... Että se siitä 2500 dollarin autosta!
Miliisi-henkinen Ladisti
Re: Mailman halvin auto?
EU vaatii autolta yli 200 direktiiviä,jotka on läpäistävä ennenkuin niitä myyntiin saa.Empä usko että niintä täällä myydään,mutta jostakinhan heidän on aloitettava.
Re: Mailman halvin auto?
Tässä on kiinnostava auto Intiasta
Premier 118NE (auto oli tuotannossa 1986-2001)

Auto on tuotettu Premierin Espanjasta ostetulla Seat 124 tuotantolinjalla.
Tässä hyvä sivu Intiassa tuotannossa olleista ja olevista autoista:
http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/1442/
Turkissa myös Tofas on tehnyt "124 kloonia" Murat-nimella 1971-1977
http://en.wikipedia.org/wiki/Murat_124



Auto on tuotettu Premierin Espanjasta ostetulla Seat 124 tuotantolinjalla.
Tässä hyvä sivu Intiassa tuotannossa olleista ja olevista autoista:
http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/1442/
Turkissa myös Tofas on tehnyt "124 kloonia" Murat-nimella 1971-1977
http://en.wikipedia.org/wiki/Murat_124
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Mailman halvin auto?

http://www.taloussanomat.fi/liikenne-ja ... 008840/382
Kyseessä siis kotoisemmin lähinnä mopoauto. Mutta halpa silti, kun nyt suomen markkinoilla olevat kustantaa 10.000€. Näissähän ei kai verokaan ole kummoinen.
Kiikottimen omat kotisivut: http://www.tatapeoplescar.com/tatamotors/
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Mailman halvin auto?
Ja tosiaan huomaa, että kaikesta on tingitty. Varmaan suunniteltukin kansalaiskilpailun pohjalta. Joku Maharishi Mahesh Yogi on varmaan voittanut tuon ja saanut palkinnoksi litran pullossa Gangesin pyhää vettä. Mutta uskomattoman edulliseksi se on saatu.
Tarkemmin katsottuna pyörien koko suhteessa koriin muistittaa enemmänkin Pablon lowrideriä, kuin Dr.Bombayn kalkutta-taksia.
Tarkemmin katsottuna pyörien koko suhteessa koriin muistittaa enemmänkin Pablon lowrideriä, kuin Dr.Bombayn kalkutta-taksia.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- Lada-poliisi
- Viestit: 152
- Liittynyt: 6.6.2005 10:57
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mailman halvin auto?
Tuolla lisää kuvia:
http://www.sueddeutsche.de/automobil/bi ... 0/?img=0.0
Kun näpsyttelee siitä kohdasta, jossa lukee "nächtes Bild", pääsee kuvasarjassa eteenpäin.
On kyllä kamala auto! Nuo kun yleistyvät, alkaa tulla kuolonkolareita jo parkkipaikkanopeuksissakin - luultavasti kottero painuu kasaan siinä missä normaaliauton puskuriin tulee naarmu. Todennäköisesti ovat lainanneet Telajärven Autotehtaan törmäysvyöhykefilosofiaa, jossa koko auto muodostaa kokoonpainuvan puskurivyöhykkeen.
On se varmaan taloudellinen, kun on niin pieni, kevyt ja tehoton, mutta jos puhutaan modernista moottoritekniikasta, eli siitä miten tehokas moottori voi olla taloudellinen, intialaisilla taitaa olla vielä matkaa. Kai jostain ruohonleikkurin moottorista saa pienellä virittelyllä Euro IV -normin mukaisen, mutta entäs 4-litrainen V8? Tässä vehkeessähän on huikeat 24 kW tehoa, joten kulutus jää väkisin pieneksi, samoin CO2-päästöt. Uskaltaisin väittää, että joku saksalainen valmistaja saa 5-kertaisen tehon samalla kulutuksella ja päästöillä.
http://www.sueddeutsche.de/automobil/bi ... 0/?img=0.0
Kun näpsyttelee siitä kohdasta, jossa lukee "nächtes Bild", pääsee kuvasarjassa eteenpäin.
On kyllä kamala auto! Nuo kun yleistyvät, alkaa tulla kuolonkolareita jo parkkipaikkanopeuksissakin - luultavasti kottero painuu kasaan siinä missä normaaliauton puskuriin tulee naarmu. Todennäköisesti ovat lainanneet Telajärven Autotehtaan törmäysvyöhykefilosofiaa, jossa koko auto muodostaa kokoonpainuvan puskurivyöhykkeen.
On se varmaan taloudellinen, kun on niin pieni, kevyt ja tehoton, mutta jos puhutaan modernista moottoritekniikasta, eli siitä miten tehokas moottori voi olla taloudellinen, intialaisilla taitaa olla vielä matkaa. Kai jostain ruohonleikkurin moottorista saa pienellä virittelyllä Euro IV -normin mukaisen, mutta entäs 4-litrainen V8? Tässä vehkeessähän on huikeat 24 kW tehoa, joten kulutus jää väkisin pieneksi, samoin CO2-päästöt. Uskaltaisin väittää, että joku saksalainen valmistaja saa 5-kertaisen tehon samalla kulutuksella ja päästöillä.
Miliisi-henkinen Ladisti
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3660
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Mailman halvin auto?
Tämän päivän ESS:ssä oli pikkujuttu tästä pelistä. Moottorin valmistaja on Bosch joka kuulostaa aika saksalaiselta... Kulutus on 4 litraa sadalla, pyöränlaakerit kestää 70 km/h nopeuden, raidetangot ovat onttoja putkia, kuinkahan kestäisi Suomen talven suolattuja teitä? Pitänee skannata toi jossain välissä.Lada-poliisi kirjoitti:Tässä vehkeessähän on huikeat 24 kW tehoa, joten kulutus jää väkisin pieneksi, samoin CO2-päästöt. Uskaltaisin väittää, että joku saksalainen valmistaja saa 5-kertaisen tehon samalla kulutuksella ja päästöillä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Mailman halvin auto?
Minusta tuo on kuitenkin varteenotettava kulkuväline tuossa hintaluokassa. Nythän tuohon hintaan ei saa uutena kuin mopon, kevarin tai mönkijän.AI kirjoitti:Tämän päivän ESS:ssä oli pikkujuttu tästä pelistä. Moottorin valmistaja on Bosch joka kuulostaa aika saksalaiselta... Kulutus on 4 litraa sadalla, pyöränlaakerit kestää 70 km/h nopeuden, raidetangot ovat onttoja putkia, kuinkahan kestäisi Suomen talven suolattuja teitä? Pitänee skannata toi jossain välissä.
,_,/ukka
Autoton on huoleton