Toljattiin heinäkuussa 2008

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
ladamaster

Toljattiin heinäkuussa 2008

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Pitkällisen harkinnan ja tuumailujen jälkeen olen ajatellut, että on aika lähteä Toljattiin ensi kesänä.
Jollekin tuo varmaankaan ei käy, mutta miksi juuri tuolloin:
- Minulla on aikaa järjestää
- Renault on osakkaana, jotta varmasti pääsemme näkemään takavetoisten tuotantolinjan, on paras mennä sinne pikimmin. Takavetoisia ei varmaankaan valmisteta ikuisesti.
- Kesällä on varmasti lämmintä :lol: , joskus on puhuttu syksystä vaihtoehtona.
- Se on siellä!

Alustava aikataulu:
Lähtö 07.07 alkavalla viikolla; maanantai tai tiistai.
1 pv Pietariin
3 pv Toljattiin
2 pv Toljatissa
1(2) pv Moskovaan
1 pv Moskovassa
1 pv Pietariin
...loppu omaehtoista toimintaa
noin yhteensä puolitoista viikkoa.

Kunhan osallistujat ovat selvillä varailen riittävän määrän hotellihuoneita matkan varrelta. Kahden hengen hotellihuone ehkä keskimäärin 50 euroa/yö. Tämän kun varaa niin pitäisi noin riittää. Pietari, Toljatti ja Moskova eivät ole edullisimpia paikkoja Venäjällä. Kaikista halvimpiin hotelleihin en tomumajaani vie.
Kerho ei ole matkanjärjestäjä eikä allekirjoittanut, joten reissu on kuten ennenkin yhdessä, mutta omalla vastuulla.

Mitä tarvitset matkalle:
- Lada; EHDOTTOMASTI! :lol:, varmatoiminen
- Passi, viisumi ja liikennevakuutus Venäjälle. Hankit itse.
- Kaksi ajokortillista autoon (suositus)
- Reipasta mieltä
- PMR puhelin mukaan joka autoon

Matkaan voi lähteä myös katalysaattoriautolla, lyijytöntä saa joka puolelta Venäjän osaa missä liikumme.
Osa päivistä on ajopäiviä, ryyppyreissua tästä ei tule, olen huonoa seuraa sellaiseen.
Tarkemmat tarkennukset matkaan liittyen vuoden 2008 ensimmäisessä Pravdassa. Ei juuri ilmestyvässä joulunumerossa.
Ilmoittautua voi jo kerhon sähköpostiin, se löytyy Pravdasta sivulla kolme. Mieti kuitenkin ilmoittautuminen melko varmaksi, on ikävä sortata osallistuja listaa "edestakaisin". Varsinaista kattoa osallistujamäärälle ei ole.
RTJN65

Re: Toljattiin heinäkuussa 2008

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

ladamaster kirjoitti: Mitä tarvitset matkalle:
- Lada; EHDOTTOMASTI! :lol:, varmatoiminen
- Passi, viisumi ja liikennevakuutus Venäjälle. Hankit itse.
- Kaksi ajokortillista autoon (suositus)
- Reipasta mieltä
- PMR puhelin mukaan joka autoon
Lada, Varmatoiminen: LÖYTYY
Passi: LÖYTYY
Viisumi: LÖYTYY
Liikennevakuutus venäjälle: LÖYTYY
Kaksi ajokortillista autoon: Ei pitäisi olla ongelma
Reipasta mieltä: LÖYTYY
PMR puhelin: OSTAN

Pääsenks mie nyt mukaan :D :D ??
Lada rules
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tässä vielä mainokseksi hienot helikopterista otetut kuvat Toljatista. :wink:
http://picasaweb.google.com/els0960/Tog ... elicoopter

Kuvissa näkyy mm. Avtovaz ja Toljatin tekniikkamuseo (ulkoalue)
(Kun avaa kuvan kannattaa oikealta klikata vielä "lataa kuva" - saa isompana ruutuun)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eihän siellä ruslandiassa ole hyviä taukopaikkoja, voi tulla aika puuduttavat pariviikkoa jollain borsh keitolla elää, kaiken kaikkiaan reissu vaikuttaa aika rankalta, miksi ei voitaisi vaan käydä siellä toljatissa, toi kaikki muu on ihan hömppää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladamaster

Lada-Jussi kirjoitti:eihän siellä ruslandiassa ole hyviä taukopaikkoja, voi tulla aika puuduttavat pariviikkoa jollain borsh keitolla elää, kaiken kaikkiaan reissu vaikuttaa aika rankalta, miksi ei voitaisi vaan käydä siellä toljatissa, toi kaikki muu on ihan hömppää.
Ruokana on matkalla muutakin kuin keittoa. Venäjältä saa nykyään joka kylästä samoja elintarvikkeita, kuin suomesta.
Ja vaikka syötäisiinkin kaksi viikkoa jotain keittoa, niin mitä sitten :lol:, ainahan voi ottaa vanikkaa mukaan.
Tärkeintä on olla matkalla, ei aina päämäärä. Sitten kun ollaan perillä, on homma valmis.

Lähde vaan Jussi mukaan, minä en muita matkoja tämän jälkeen tuonne ehkä järjestä. Ei se matka ole "niin" rankka. Kysy vaikka Laatokan kiertäjiltä. ABC:itä ei tosin matkalla ole, taukoja pidetään tarpeen mukaan.
Vähän nopeamminkin voi Ladalla matkan taittaa, mutta ei silloin enää paljon pysähdellä. Riston kanssa kokeiltiin nopeusennätystä Toljatista, mutta silloin kyllä sitten istuttiinkin Ladassa.

Tosin taitaa olla turhaa tämä kirjoittelu, jos olet päättänyt, että ei ole mukavaa olla matkailemassa.
RTJN65

Lada-Jussi kirjoitti:eihän siellä ruslandiassa ole hyviä taukopaikkoja, voi tulla aika puuduttavat pariviikkoa jollain borsh keitolla elää, kaiken kaikkiaan reissu vaikuttaa aika rankalta, miksi ei voitaisi vaan käydä siellä toljatissa, toi kaikki muu on ihan hömppää.
Kuulehan Jussi. Takaan että löydämme sinulle koko matkan ajaksi taukopaikat jossa löytyy sinunkin ruokavaliolle sopivat safkat. Matkalta löytyy ihan normaaleja kolimoleipiä ja jopa Mcdonalsin ruokaloita. Pizzerioita on joka nurkalla.

Ja jos ei löydy niin ostetaan elävä sika (ei ole kallis ja saat valita minkä haluat), tapetaan ja teurastetaan (voin tappaa ja teurastaa jos et itte pysty), leikkaan sisäfileen/ukofileen (jos et siihenkään pysty), Paistan kaasulla voissa (tarvittaessa leivitettynä). Perunat saat keittää itse.

Mutta ABC Lahdesjärven tasoon en minäkään pysty, en kehtaa pilata hyvää lihaa polttamalla sitä kuivaksi ja mustaksi.
Lada rules
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Larssi lähtee kans!
Tänään kävin pankista visaa kysymässä. Ois ehoton ulkomailla. Vai onko masteri parempi venäjällä?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

larssi21074 kirjoitti:Larssi lähtee kans!
Tänään kävin pankista visaa kysymässä. Ois ehoton ulkomailla. Vai onko masteri parempi venäjällä?
Hyvä kysymys. Ainaskin toi matkusteleva kaverini väittää että Masteri on parempi sekä Ukrainassa että Venäjällä. Eli eivät kaverini mukaan välttämättä kelpuuta Visaa Venäjällä maksuvälineeksi.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
ladamaster

Visa on allekirjoittaneella. Hotelleja olen joskus maksanut ja automaatista valuuttaa nostellut. Olen pyrkinyt käteiselämään; varmuuden vuoksi tuossa maassa...

Hienoa, että "joku" on lähdössä, olen odotellut hieman suurempaa innostusta.
Kannattaa lähteä mukaan, jos haluaa vielä nähdä piirteitä, miten elettiin Neuvostoliitossa. Tämä taitaa olla "äärimmäinen" lada retki. Tämän jälkeen melkein kaiken lada arvoisen olen nähnyt ja kokenut; siis mikä eroaa arkipäivän ladailusta. Siksi tämä voi olla viimeinen retki minkä tuohon maahan järjestän. On jotenkin tutustunut Venäjään ihan riittävästi siten, että hankaluudet mitä siellä kohtaa vaikuttavat enemmän kuin erilaisuuden ihmettely. Vannomatta tosin paras...
THI-900

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Atte voisi olla kiinnostunut matkasta. Tässä vaiheessa ei kuitenkaan vielä voi sanoa mitään muutakun, että todella olen vain kiinnostunut. Kaikki aikataulut / työt / ym. jutut on kesälle vielä niin vaiheessa, että ei oikein tiedä.

Mutta palaan kyllä vielä asiaan... 8)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
RTJN65

Venäjä on niin erillainen, kaikki toimii siellä omalla tyylillään. Mutta samalla tulee myös havainneeksi sen suuruuden, kaikkea on ja paljon.

Joet on suuria, sillat samoiten, kaupungit on suuria ja asukkaita paljon. Maaseutu on avara ja peltoa riittää.

Joka tapuksessa nyt on hetki, tätä mahdollisuutta ei tule usein :D .
Lada rules
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

täältä hävisi minun juttu mutta tässä juha voi lähteä
ehkä mukaan mutta jos ei pääse voin mennä venäjän tulliin edeltä ja yrittää sopia että
lada letka pääsee yhtä aikaa yli
pitää lähteä mukaan jos vain voi mutta ladaa ei nyt ole
t juha
larssi21074

Kyllä tässä vaiheessa kun tietää niin jokainen saa varmasti aikataulut sovittua! Jos vain haluaa lähteä! Viimeksi halusin lähteä mutta aikataulu ei onnistunu mitenkään. :(

Enää vaan tässä sitä pohdittu että millä autolla lähtee, iskä tahtoo kans mukaan. Todennäköisin vaihtoehto on tuo iskän 110 stw. se olis tilavin ja "arvottomin" auto mitä meillä on niin sen uskaltaa helpommin jättää junan kuljetettavaks takas suomeen jos sattuu särkymään totaalisesti. Onneks tuossa valtakunnassa osien ja korjaustyön löytäminen ladaan ei tuota ongelmaa.

Kyllä taidan tuohon visaan kallistua vaikka muiltakin oon kuullu että masteri ois venäjällä parempi. Silti vähän huolettaa mahdollinen kortin kopiointi. Vaikka sehän on enemmän luottokunnan ongelma, kai.
RTJN65

Itse suosin Venäjällä käteistä valuuttaa. Jos pakko on maksaa kortilla (tiedossa etukäteen kun ei ole käteistä mukana) niin sopisin nostorajan Luottokunnan kanssa. Sinne voi soittaa ja sanoa että : Lähden Venäjälle, jos joku yrittää nostaa enempi kuin XXX euroa niin ette hyväsy/vahvista nostoa. Ja homma OK :D .

Huom: et ole yksin matkassa :D :D :D .
Huom2. Tää ei ole ryyppyreissu, tai huomaat että olet yksin :evil: .
Lada rules
larssi21074

Luulenpa että minusta ei olis ryyppäämään tuollasella reissulla. Ei niitä kaikkia vosuja pysty kännissä hoitelee. Siks yleensä ulkomailla oon selvin päin! :D

Muutenkin varmasti sen verran rankka reissu että on muutakin tekemistä kuin juota votkaa! :D Votkoo suap juuvva suomessannii, juten parhaallaankin.
Vastaa Viestiin