1700i turbottaminen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
wellu

1700i turbottaminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Aloitetaan uusi säie kun tuo edellinen on rönsyillyt vähän sinne sun tänne. Aihiona on 1700 Ladan ruiskukone. Kaikki toistaiseksi vakiota. Autotallin perällä roikkuu pari ylimääräistä pakosarjaa ja yksi ylimääräinen imusarja. Tavoitteena saada koneesta ulos n. 150 hepoa eli aika maltillisilla ahtopaineilla lähdetään liikkeelle. Pari käytännön kysymystä:

a) Minkälainen turbo pitäisi hankkia? Mitä näitä nyt on KKK, Garrett, Schwitzer yms. Riittääkö turbosta tietää ahtopaineen määrä? Hukkaportilla sitten loput mäelle, eikö? Tuossa ei varmaan tarvita lähellekään kiloa..

b) Onnistuuko alkuperäisen yksipisteruiskun ja kärjettömän sytytyksen käyttäminen vai tarvitaanko jotain muuta?

c) Jos alkuperäinen sytkä/ruutta ei kelpaa niin mitä tilalle? Megasquirt, kaasarit, ruisku jostain muusta autosta vai mitä?

Juu, katti lähtee toki mäkeen ja pakoputki tehdään uusiksi joten näistä ei tarvitse huolehtia. Männät, laakerit yms. varmaan hajoaa ennen pitkää mutta unohdetaan sekin tässä keskustelussa :)

--
Wellu
START
Lada kerhon jäsen

Re: 1700i turbottaminen

Viesti Kirjoittaja START »

mekaruuttaa ykspisteruutan tilalle
tai kaasari(t)
ja tossahan on suorasytty vakiona...

onkos tämä ihan oikea 1700i lada vai joku tekniikan vaihdos?
taitaa olla vaikeeta katsastaa jos on vähäpäästönen....

kannattaa panostaa tohon bensan syöttöön (ja syttyyn kanssa) ihan oikeesti meinaan huonoilla seoksilla(siis liian laihalla) särkee kunnolla tehdynkin alakerran
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Minkälainen tuo mekaruutta on kun se käy vakio efin tilalle? :shock:
Oisko kuvaa?

Itse oon suunnitellu ihan uutta imusarjaa ja kaikkea mutta jos mekaruutta käy suoraan niin laitan sellasen. :D
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
wellu

Viesti Kirjoittaja wellu »

START kirjoitti:mekaruuttaa ykspisteruutan tilalle
tai kaasari(t)
ja tossahan on suorasytty vakiona...

kannattaa panostaa tohon bensan syöttöön (ja syttyyn kanssa) ihan oikeesti meinaan huonoilla seoksilla(siis liian laihalla) särkee kunnolla tehdynkin alakerran

Eikös tuo alkuperäinen ruuttakin riittäisi kun lisäisi vaan painetta ja/tai vaihtaisi suuttimen? Luulisi sillä seoksen rikastuvan vai? Mitenkä tuo alkuperäinen ruisku pelaa? Katkooko se bensaa erittäin nopeasti on/off periaatteella vai pystyykö se säätämään bensan virtausta portaattomasti?

Tuo Megasquirt systeemi kyllä kiinnostaisi mutta onko täällä kellään kokemusta kuinka tuollainen viritellään kuntoon?

--
Wellu
miksu

Viesti Kirjoittaja miksu »

Samanlailla toi megaruutan voi kytkeä tohon yksipisteruiskuun. Tosin ei suoraan. pitää tehdä vain uus johtosarja.
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

larssi21074 kirjoitti:Minkälainen tuo mekaruutta on kun se käy vakio efin tilalle? :shock:
Oisko kuvaa?

Itse oon suunnitellu ihan uutta imusarjaa ja kaikkea mutta jos mekaruutta käy suoraan niin laitan sellasen. :D
niin ei minulla ole mitään kokemusta semmoisesta mutta paljon ne sitä kehuu ja mitä itse tiedän niin on ihan kätevä vekotin
ja jos et itse tiedä että yleensä mekaruutta vaatii ladassa jonkin laisen imusarjan virittelyn (jotkut tekee/teettää ite kokonaan tai mulkkaa vakiosta ja jotkut etsii venäjältä 4-pisteruiskun imusarjan) niin kannatta kokeilla vaikka hakua niin löytyy aiheesta juttua :shock: :shock: :D :D
joku lyhyempi pinnainen saattaa kokea tuommoiset viestit semmoisesna niin sanottuna v*ttuiluna mutta itse olen niin sokea ja vähä älyinen etten huomaa tuossa viestissä sitä

itse koittaisin osua vesilintuun sillä vakio ruutalla kun se ei tunnu pelaavan edes vapareissa (kun ei ole yhtään hyvää kokemuksia siitä)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin