Joo elikkä kannattaako vaihtaa pelkkä kansi vai onko helpompi/halvempi vaihtaa koko kone kerralla. mistä kaikista ladan malleista käy kone tuohon?
neuvokee tyhmää
jos kone on muuten timmissä kunnossa kannattaa vaihtaa kansi. Harrastajilta löytyy kantta muutamalla kympillä ja siihen on helppo vaihtaa ventiilikumit sen ollessa irrallaan, ja samalla pyöräyttää venttiilitkin vielä tahnalla. Jos taas kone on pahoin väljä niin 1500 koneen saattaa saada satasella. Kaikkien takavetoisten moottorit käyvät ja myös kannet.
Kannen vaihtoon kun varaat viikonlopun ja uuden kannen tiivisteen niin varmasti riittää. moottorinvaihtoonkin viikonloppu riittää mutta siinä on kaverista ja kunnon nostimista suuri apu.
Joo, kiitoksia. nopeesti tuli vastaus Eli ei tässä auta ku "lähteä" kannen ostoon. kaveri saa kaljapalkalla vaihtaa itellä ei tieto taito ole sillä tasolla että sais kannen vaihettua. Jos sitä siinä katellessa jotain oppis.
Mara kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta: Miten ihmeessä olet onnistunut halkaisemaan Ladan kannen?
Ja mistä kohtaa antautui?
Oli jo halki kun auton ostin.. pystyy tuolla vielä ajelemaan mutta ei kovin huimia nopeuksia Ei oo vedet ja öljyt menny sekasin. ihan kulmasta on halki. Näköjään yritetty hitsailla mutta ei oo tainnu oikein onnistua. Hyvin vähän minä noista tiiän, mie vaan ajan. Bensaa tuo kyllä syö kun elukka, mistä kannattas lähtee vikaa ettimään Ei jätä mitään lätäköitä seisoessa. Pitää varmaa bensaletkut kattoo läpi.
Tervehdykset toivottelen.
Onko käsitykseni oikea, siis ulkopuolelta kannenkulmassa on halkeama. Hitsattu ei vuotoja. Harvinainen tapaus luultavasti kolahtanut johonkin ja lohjennut tai sitten ohilyönti vasaralla. Jos ei ole mitään oireita korjatusta halkeamasta, niin miksi kannen vaihto operaatio. Kansivauriot harvinaisia Ladassa. Aikoinaan yleisin vaurio olivat tulpankierteet, kun oli asennettu väärät tulpat ja kierteet pääsi karstottumaan.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Onko käsitykseni oikea, siis ulkopuolelta kannenkulmassa on halkeama. Hitsattu ei vuotoja. Harvinainen tapaus luultavasti kolahtanut johonkin ja lohjennut tai sitten ohilyönti vasaralla. Jos ei ole mitään oireita korjatusta halkeamasta, niin miksi kannen vaihto operaatio. Kansivauriot harvinaisia Ladassa. Aikoinaan yleisin vaurio olivat tulpankierteet, kun oli asennettu väärät tulpat ja kierteet pääsi karstottumaan.
terveppä terve.
juurikin näin.. fuskaa siitä halkeemasta ja öljyä työntää vähäisiä määriä pihalle. ja jotain hitsauksen röpellyksiä on näkyvissä, eli siis korjaus operaatio ei oo jollain taiturilla onnistunut. puristukset täysin kateissa, suorallekkin hyytyy, 80km/h pääsee max. tämän takia kannen vaihto