1700i vakio ruisku

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja säätänä »

eli säätääkö tämä kyseinen "ruisku" seoksia itsestään autolle sopivaksi?
olis tarkotus laittaa 1700 ruisku motti nappislajaan kiinni. ja kertokaas lukuja paljonko 1700 vakio lohkosta saa ottaa lastua pois niin että paineet ei oo liian kovat ja venttiilit/kansi ei ota mäntiin?
ei löytyny suoraa vastausta vaikka HAKUA käytin.. pitää laittaa projekti topikki päälle lajan laitosta jos vaikka jotain kiinnostaisi.

ja kiitoksia näin etukäteen arvontaan osallistuneille
laaborghin on paras
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja säätänä »

menikö luu kurkkuun








8)
laaborghin on paras
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mä en nyt oo varma eli tää menee yhdessä arvailuksi.

Itsellä olis ens kesänä tarkoitus naamioida atsteekkiin tommonen ykspistejuisku. Oma käsitykseni, on että tämä GM EFI osaisi säätää systeemiä sillalailla, että se toimisi minkä koneen kanssa tahansa.

Tosin en sitten tiedä, että mitä merkitystä suihkutussuuttimen koolla on? Suureneehan kaasareidenkin suuttimet iskutilavuuden kasvaessa :? Uskon kuitenkin, että kun lambda yrittää säätää seosta koko ajan stökiömetriseksi, niin ohjausboksi osaisi vastaavasti syöttää vähemmän usvaa putkeen kuin vastaava isompikuutiotilavuuksinen kone vaatisi.

Siinä jotain...

EDIT: olis pitäny lukee kysymys vähä tarkemmin. Mutta on tossa silti jotain ajatuksia :oops:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja säätänä »

tietääkö kukaan muu? epäilin tuossa ku olisin laittamassa siihen vähä fiksailtua nokkaa niin osaako se säätää enemmän evästä mottiin??
laaborghin on paras
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mä järkeelin ny lisää.

Ajatteleppa ny... Jos se suutin olis mitotettu edes hieman ylimittaseksi, niin kyllä se osaa laittaa lisää soppaa. Lambda arvo sen määrää miten paljon lisää laitetaan tai vähennetään. Se on takaisin kytketty säätö ja se säätää niin kauan kuin on kohdillaan, jollei säädön ääriraja tule vastaan. (eli soppaa tulee niin paljon kun putkesta sopii, mutta tarvis enemmän.)

Korjatkaa ny joku jos oon ihan metässä... :idea:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja miksu »

Ladan ruisku ei todellakaan säädä itekseen yhtään mitään, koska sinne boksiin on laitettu peruskartat; mitkä säätyy MAP anturin mukaan.
Ja mistä tollanen juttu on kuultu että gm ruikun voi laittaa mihin autoon vain ja se osais itse säätää vielä jotain?
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Kyllähän se ladan ruisku tasan tarkkaan säätää jotain ihan itsekseenkin! :D
Joutokäynnin säätö
Seostakin säätää lambdan mukaan

Tai sit mä en ole yhtään kartalla.. :D
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja miksu »

larssi21074 kirjoitti:Kyllähän se ladan ruisku tasan tarkkaan säätää jotain ihan itsekseenkin! :D
Joutokäynnin säätö
Seostakin säätää lambdan mukaan

Tai sit mä en ole yhtään kartalla.. :D
Tietysti sytkän ja seosta se kyllä säätä. Lamda anturi ainoastaan korjaa seosta aivan olemattomman vähän. MAP anturi säätää edelleen ton sytkän ja seoksen niitten karttojen perusteella mitkä on siihen alkuperäseen boksiin ajettua.

Minun mielestä joutokäynti säädetää ladassa kaasuläppää raottamalla.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Eli säätää!
Lambda korjaus ei yleensäkään ole kovin paljon muissakaan autoissa.
Ja kyllähän se tietyissä tilanteissa menee karttojen mukaan, eihän lambda aina edes ole toimintakunnossa.

Kävikö nyt niin että muistin totaalisen väärin tuon joutokäynnin? Eikö siinä muka ole lisäilma luistia?
Tai sit sekotan taas samaraan.. No mutta eipä ole ikinä tarvinnu 1 piste ruiskua korjatakaan!!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

:oops: :oops:

No joskus menee vähän harakoille. Mutta veikkauksiahan noi mun jutut suurelta osilta oli. Koitin vähä maalaisjärjellä miettiä :D

Vaikea uskoa, että joutukäyntiä muuten säädettäisiin kaasuläpän asennolla, kun siihen mun tietämyksen mukaan tulee vain kaasuvaijeri kabiinista ja se on ainut jolla se läppä liikkuu 8) Eli siis ainut säätö. Kaasuläpän asentotunnistin sitten tulkitsee missä asennossa läppä on ja sen mukaan sitten kertoo boxin kautta ruiskusuuttimelle miten paljon soppaa laitetaan. Eli kaasun ollessa asennossa nolla uskoin boksin ajattelevan, että nyt pitää käydä tyhjäkäyntiä... :shock:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

On siinä lisäilmaluisti jota liikuttaa tyhjäkäynninsäätömoottori.
Kaasuläppä on ihan vaan kaasuttamista varten.
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja säätänä »

eli jos tuota mottia alkaa vähä työstämään niin mikän suutin siihen pitää vaihtaa ettei se mene liian laihalle?
laaborghin on paras
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja START »

en halua masentaa mutta melkein mitä tällä foorumilla on ollut noita 1700i:n asennuksia eri koreihin niin niissä on lopulta jouduttu luopumaan tuosta ruiskusta
meillä loppu kanssa heti ongelmat kun hukattiin se ruisku ja laitettiin kaasari tilalle (tai no ei se ihan niinkään mennyt mutta nyt se sentään käy ja oikeen tyhjäkäyntiäkin) :shock: :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja säätänä »

meinaatko että ruiskua ei saa oikein toimimaan jos pistää heti kerralla kunnolla puristuksia myllyyn hyvän peltisatsin laittaa ja lievän virinokan teetättää????? ja hieman tietenkin siistii kanavia ja sillee bo bo bo - seikka on saletti
laaborghin on paras
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i vakio ruisku

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä sen saa toimimaan
mutta jos/kun joitakin ongelmia tulee niin minulla ei ainakaan riittäisi mielen kiinto yrittää saada sitä sillä pelaamaan (jotenkin vaan kaasarin kanssa on helpompaa pelata)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin