HAH LADA!!!!!!!!!

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

ralli lada kirjoitti:Ja minusta molemmat oli vielä aika laiskoja, kierrokset saa pitää punarajalla jos meinaa jotenkin edetä ja silti on hidasta :lol:

Mene matematiikan alkeiskurssille :lol: :lol: .Jos Lada 110 kulkee 80km/h kun kone kiertää 2000r/min niin mitä Lada kulkee kun kone kiertää 5400r/min. :shock:
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Kovasti saa kyllä virittää,jos meinaa ladalla päästä todellista nopeutta 200km/h.Kuinka paljon 110 ladalle luvataan huippunopeutta?

edit.Löysinkin ton tiedon 110 8v huippunopeus 167km/h.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

....mitattu 4. vaihteella maksimitehon kierrosluvulla.
Työ ja teiän luvatut nopeudet! :lol:

Todellinen nopus on se mitä saadaan kun moottorin pyörimisnopeuden ja välitussuhteen avulla lasketaan pyörän pyörimisnopeus ja siitä dynaamisen vierintäsäteen avulla huippunopes! Se ei ole ihan sama kuin mitä on "luvattu". :lol:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Niin koska eipä taida puhti riittää,kulkee nelosella kovempaa.Noi laskennalliset nopeudet on aivan eri juttu,ne on oikein paperilla ,todellisuus on jotain muuta.Ei muuta kuin gps matkaan ja kokeilemaan suljetulle alueelle mitä se oikeasti kulkee.Toi 200km/h on kyllä ihan utopiaa....
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

kun ei ole utopiaa vaan karu totuus. Kuka sanoo että ei jaksa mennä kovempaa kuin mitä luvattu nopeus? Varmasti liikkuu 200kmh loivassa alamäessä 16v 110!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös luvatut nopeudet ole mitattu tasaisella asvalttitiellä tms. jos laitetaan alamäkeen niin vastusvähenee kun rullaa herkemmin silloin nopeus lähestyisi lähemmäksi voimansiirrosta laskettua laskennallista huippunopeutta, joskus laskin noita välityksistä niin ladojen huiput oli jossain yli 200 km/h, mutta luonnonlait sitä vastusta lisää ja siksi nopeus on laskennallisen alapuolella, näin mää tän näkisin
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Rupeaa menemään melkoseksi juupaseipäs väännöksi :D Tietysti,jos on tarpeeksi "loiva" mäki,niin kai se on mahdollista.
En kyllä tohon usko,mutta jos joku homman on testannut luotettavasti,muutakin kuin paperilla,niin OK.

edit.110 8v laskennallinen huippunopeus oli alle 200km/h
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Ja mitähän käytetty pyörän säteenä?

Ja ohi menee mut...
Itse olen ajanut 1700i:llä n. 190kmh..
Vitonen lasissa ja 6000 rpm koneessa! Ja lähes tasaisella, kyseessä oli lentokoneiden varalaskupaikka. Välitykset siinä loppu kesken mutta vieläkin olis jaksanu mennä. Kyseessä ei ihan täysin vakio lada. Inasen verran piristetty. Ja jos joku ei tiedä miten vähän on inasen verran niin se on blondin halkaistun pillukarvan verran.

Joskus tuota asiaa laskeskelin ja vakion 84 hv:llä ehdoton huippu olisi karvan alle 160kmh kohdalla. Silloin ilmanvastus, vierintävastus, voimansiirron häviöt yms ovat tasapainossa moottorin tehon kanssa. Ja tämä laskennallinen arvo saatu käyttäen nelosvaihdetta. Vitosella ei laskujen mukaan pitäisi enää kiihtyä niillä moottorin kierroksilla saatavalla voimalla mitä on 160kmh nopeudessa. Ja kuten kaikki tietää, nuo ajovastukset nousevat nopeuden noustessa eksponentiaalisesti eli nuo laskut ovat sillä seinällä.
Tuohon laskennallisesti vallinneeseen nopeuteen tarvitaankin laskelmien mukaan jo sen verran paukkua että varmasti koneessa ei niin paljon ole. Mutta sillä seinällä kuinj laskennallisesti on mahdollista!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Huviksein kaivelin taulukon esiin ja niinhän se on että 192kmh on laskennallinen huippu kyseisellä rengastuksella jolla ajoin.
Ilmoitettu huippunopeus seuraa taulukkoa todella hyvin mutta koska minulla oli muutakuin vakiorengastus niin tulokset heittää. Kun alla olis isommat renkaat ja kone kiekuis vielä pikkasen enemmän ni takapotkullakin menis 200kmh rikki. Näillä eväillä ei kuitenkaan mene.
Tässä muutamia otteita:
nopeus 4. vaihteella 160kmh, kiekat tasan 6000rpm
nopeus 5. vaihteella 160kmh, kiekat n. 4800rpm
nopeus 5. vaihteella 180kmh, kiekat n. 5600rpm
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Juu minäkin ajoin Moskovan torilla miliiseja pakoon somalinvärisellä Lada 1200S:llä. Päässäni oli koppalakki ja polttelin mahorkkaa kuunnellen neuvostoliitolaista kommunistihumppaa. Miliisit lähtivät perääni ja silloin kiihdytin kevyesti ikiluotettavalla 1200S:llä.
Kiihtyvyys heitti koppalakin päästäni ja mahorkkasätkäkin tippui polttaen reiän laadukkaasta säkkikankaasta valmistettuun originaalipenkkiin.Kiihtyvyys jatkui ja Lada 1200S rupesi kulkemaan entistäkin vakaammin. Nopeusmittarin neula oli jo 80 km/h uudella kierroksella. Mutkat menivät kuin kiskoilla, kiitos Sergein valamien kovamuovirenkaiden.
Käänsin hiekkatielle, nyt vauhtia oli ainakin 240 km/h ja kaasustakin vielä puolet käyttämättä :shock:

Lada 1200S:n takarenkaat löivät edelleen joutavaa ja sorasuihku peitti kaiken alleen. Tarjosin salaista loikkarivaihdetta päälle ja painoin kaasupolkimen mammutinkarvaista lattiamattoa vasten.
Nyt kiihtyvyys oli niin rajua että orkkispenkin selkänoja hajosi ja sinkoudun suoraan takapenkille, joka sekin hajosi, kiitos siitä penkin kännissä koonneelle Vladimirille.
Onneksi kuitenkin Lada 1200S:n ajo-ominaisuudet olivat niin hyvät jopa ilman kuljettajaa että Lada pysyi edelleen tiellä, vaikka takapyörien kierrosnopeus alkoikin hipoa Neuvostoliittolaisten takapyöränlaakereiden keston rajoja.
Tässä vaiheessa miliisit luovuttivat koska takapyöristä lentänyt sorapilvi oli syönyt heidän autonsa olemattomiin.
Löysäsin kaasupolkimen ja tartuin jälleen sormet katkovalla kehällä varustettuun orkkisrattiin. Loppumatka sujuikin rattoisasti vatsalihaksia treenaten sillä selkänoja oli löytänyt tiensä takalasin läpi koristamaan Moskovan kaupungin tienpieliä :mrgreen:

Laskin että jos alla olisi olleet 12" kovamuovipyörien sijasta 31" maastorenkaat ja kuljettajalla valurautainen istuin, niin olisi voitu saavuttaa lähelle äänen nopeutta oleva tuntikilometrinopeus. Tämä olisi jo kuitenkin vaatinut vähintään Juri Gagarinin rattiin, joten koe on toistaiseksi suorittamatta 8)
Viimeksi muokannut Jokari, 8.1.2008 1:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Mara »

^^ Viikon, eiku kuukauden paras juttu, just ton takia ajan Ladalla!! :lol: :lol:

Uskoisin kuitenkin, että tässäpä olisi valmis tositapahtumiin tiukasti perustuva juttu LadaPravdaan. 8)
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja samarai »

:lol: Mutta kyllähän jo 2101:kin kulkee yli 160km/h! Katsokaa vaikka itse jos ette usko:
http://www.youtube.com/watch?v=IloOAYMoBeg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja AI »

samarai kirjoitti:Mutta kyllähän jo 2101:kin kulkee yli 160km/h! Katsokaa vaikka itse jos ette usko:
Maisemien vaihtumisesta päätellen tämä nopeus oli saavutettu takapyörät ilmassa!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja samarai »

No tsoukkipätkähän toi tietysti on, mutta kyllä hyvässä kunnossa olevan 2101:n saa varmasti tarpeeksi pitkässä alamäessä sinne 170km/h. :roll: Aikanaan saatiiin jo Mossellakin 5päällä alamäessä mittarin neula oikeaan ääri laitaan kiinni. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: HAH LADA!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:Juu minäkin ajoin Moskovan torilla miliiseja pakoon..
Kuva
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin