Jotakin pelottavaa:
http://www.autoreview.ru/new_site/video/2001/2107.rm
Eli takavedon kolaritesti... Sattuu pelkkä katsominen. Ja vaatii Real Playerin, jonka asentaminen sattuu myös.
Tosin luultavasti Lada pärjää vertailussa saman suunnitteluaikakauden autoihin ihan kohtalaisesti. Ja kun tätä katsoo niin ei Delta auton valikoima niin kovin kauas ole puusta pudonnu:
http://www.euroncap.com/details.php3?id=car_108_2001
Ladan kolaritesti
Kerro lisää. Kiinnostaa tuo Ladan turvallisuus. Jos joku kävisi kolaritutkintalautakunnan kaikki kolaritutkimukset läpi jossa osapuolena on Lada ja julkaisisi tulokset, tekisi hän suuren palveluksen Ladismille.Boris kirjoitti:1985 ilmestyi kirja "Turvalliset ja vaaralliset autot".
Siinä parhaiten pärjäsivät Volvo, Saab ja Mercedes. Huonoiten taas
Datsun 100A, kuplavolkkari, Saab96 jne. Lada todettiin kohtuullisen turvalliseksi, koska sen sisätilat ovat isohkot ja päälle jää hyvin tilaa.
Toi video näyttää pahalta, mutta ei välttämättä kerro koko totuutta, Ruotsissahan huomattiin iso ristiriita vanhan Chrysler Voyager tila-auton EuroNCAP testin ja sen tosielämän kolariturvallisuuden välillä. EuroNCAPissa auto sai kai vaan yhden pisteen, mutta se oli turvallisuustilastoissa rankattu Volvon isojen, Audi A6sen ja muiden turvallisten autojen kanssa samaan kastiin.
Ei se silti nokkakolarissa lohduta.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Takatuuppari Lada oli joskus jossain tilastoissa keskiarvo turvallinen auto keskimäärin; Samara ei ollut yhtä hyvä.
Takatuuppari Ladassa on ilmatilaa ympärillä ihan eri tavalla kuin muissa saman aikakauden kulkuvälineissä. Katselin tuossa mazda liikkeessä -66 mallin sellaista. Oli todella ahdas. Takapenkille ei mahdu kuin alle viisivuotias....
Takatuuppari Ladassa on ilmatilaa ympärillä ihan eri tavalla kuin muissa saman aikakauden kulkuvälineissä. Katselin tuossa mazda liikkeessä -66 mallin sellaista. Oli todella ahdas. Takapenkille ei mahdu kuin alle viisivuotias....
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Joskus vuosia sitten oli varmaankin Moottori lehdessä artikkeli aiheesta. Siinä oli tehty tutkimus perustui vakuutusyhtiöiden korvaamiin henkilövahinkoihin. Tutkimus saattoi olla Saksasta (voin muistaa väärinkin). Tämän tutkimuksen mukaan loukkaantumisriski ja -vakavuus oli takavetoladassa keskivertoluokkaa. Samara pärjäsi paljon huonommin. Tästä on tosiaan vuosia. Turvatyynyt, vöiden esikiristimet, kokoonpainumisvyöhykkeet ja ovipalkit olivat silloin vasta tulossa kalliimpiin autoihin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
AUTS, että meni pahan näköisesti lyttyyn tuossa videolla
Saattaisi olla aika kusiset paikat olla kuskina tuossa tilanteessa...
Boris: Löytyykö siitä kirjasta tietoa miten ensimmäisen korimallin (valm. 82-92) Nissan Micra pärjäsi testissä, kun olen kuullut että taitaisi olla yksi maailman huonoimmista autoista kolariturvallisuudessa

Boris: Löytyykö siitä kirjasta tietoa miten ensimmäisen korimallin (valm. 82-92) Nissan Micra pärjäsi testissä, kun olen kuullut että taitaisi olla yksi maailman huonoimmista autoista kolariturvallisuudessa
