
1700i Pari pikkuvikaa.
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Katoppas juu. En silti vielä luovu toivosta, että vähän enemmän lämpöä saisin kabiiniin 

Reippaina käymme rekkain alle 

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Parempi polttoainetalous, vähemmän hukkalämpöä kabiiniin kuljetettavaksi. Pahvia keulaan ja raskaampaa poljentaa...
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Ei koske ainakaan takavetoisia Ladoja. Käytännössä vois sanoa että oli se auto 1200 kaasari tai 1700i, niin kulutuksissa ei juuri eroa ole. Tai no ehkä tossa 100 km/h jälkeen eroja syntyy vähän, mut muuten ei juuri.,_,/ukka kirjoitti:Parempi polttoainetalous, vähemmän hukkalämpöä kabiiniin kuljetettavaksi.
,_,/ukka
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
No entä vm.90 vanhempi 1500/1600 vs. 1700i? Kyllä mun 1200s vm.90 vei enempi bensaa ku työkaverin 1500 asteekki, vaikka samanlaisessa ajossa olivat. Ero noin litra/100km. Ja litrankin ero, JOS se menee hukkalämpöön, näkyy lämpöjen nopeampana nousuna. 10kW:n hallilämmitin kuluttaa yhden litran polttoöljyä tunnissa, jos sama hukkalämpö onnistuttaisiin siirtämään moottorista hyttiin, niin hikeä pukkaa.Jokari kirjoitti:Ei koske ainakaan takavetoisia Ladoja. Käytännössä vois sanoa että oli se auto 1200 kaasari tai 1700i, niin kulutuksissa ei juuri eroa ole. Tai no ehkä tossa 100 km/h jälkeen eroja syntyy vähän, mut muuten ei juuri.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Mä en ole vielä kerennyt kulutusta mittailemaan, mutta pitäshän ton pikkasen pienemmällä mennä kuin pienikoneinen kaasaripeli.
Reippaina käymme rekkain alle 

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Katsoin vasiten autotalli.com:n autoarkistosta viralliset lukemat ja ei noissa tosiaan eroja juuri ole:
1200s vm.82-91 7.0 10.0 9.5
1700i(4d) vm.94-97 6.9 9.5 9.5
,_,/ukka
1200s vm.82-91 7.0 10.0 9.5
1700i(4d) vm.94-97 6.9 9.5 9.5
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
1700i combille luvataan pikkasen pienempää kuin sedanille, 6,8/9.3/9.5. Senhän takia mä farmarin ostinkin.
Reippaina käymme rekkain alle 

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Kyllä se niin vaan on, että tolla bensamäärällä jonka jokainen takaveto polttaa, lämmittää mitä vain. Ei takuulla polttoaineen kulutusta voi syyllistää lämmön vähyydestä!,_,/ukka kirjoitti:Ja litrankin ero, JOS se menee hukkalämpöön, näkyy lämpöjen nopeampana nousuna. 10kW:n hallilämmitin kuluttaa yhden litran polttoöljyä tunnissa, jos sama hukkalämpö onnistuttaisiin siirtämään moottorista hyttiin, niin hikeä pukkaa.
,_,/ukka
Esim. -87 Sunny vei matka-ajossa 5.5-6l/100km ja lämpöä riitti joka kelille.
Noissa uusissa hitech-moottoreissa vasta alkaa kulutuksen pienuus kostautua lämmön vähyytenä, etenkin turpodiiseleissä ja siksi niissä lisälämmitin yleensä onkin.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Myös lämmityslaitteen kennon ja vesiputkien koolla on merkitystä. Ei taida nykyautoissa olla enään eri versioita pohjois ja eteläeuroopan markkinoille? Kylmästä kärsiviltä keritään rahaa lisälämmittimistä ja kuumasta kärsiviltä ilmastointilaitteesta.Mara kirjoitti:Esim. -87 Sunny vei matka-ajossa 5.5-6l/100km ja lämpöä riitti joka kelille.
Noissa uusissa hitech-moottoreissa vasta alkaa kulutuksen pienuus kostautua lämmön vähyytenä, etenkin turpodiiseleissä ja siksi niissä lisälämmitin yleensä onkin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Kyllä se pojat on niin että vaikka Axtecissa on lähes "isolohko" niin vähemmän se kuluttaa kuin 1200S tai 1200L,_,/ukka kirjoitti:No entä vm.90 vanhempi 1500/1600 vs. 1700i? Kyllä mun 1200s vm.90 vei enempi bensaa ku työkaverin 1500 asteekki, vaikka samanlaisessa ajossa olivat. Ero noin litra/100km. Ja litrankin ero, JOS se menee hukkalämpöön, näkyy lämpöjen nopeampana nousuna. 10kW:n hallilämmitin kuluttaa yhden litran polttoöljyä tunnissa, jos sama hukkalämpö onnistuttaisiin siirtämään moottorista hyttiin, niin hikeä pukkaa.Jokari kirjoitti:Ei koske ainakaan takavetoisia Ladoja. Käytännössä vois sanoa että oli se auto 1200 kaasari tai 1700i, niin kulutuksissa ei juuri eroa ole. Tai no ehkä tossa 100 km/h jälkeen eroja syntyy vähän, mut muuten ei juuri.
,_,/ukka
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Kysehän oli nyt takavetoisen Ladan lämpimyydestä, vai kuinka? Ei niissä ole ry*sä varmasti kokoja muutellut. Otin Sanin vaan esimerkiksi kulutuksen ja lämpimyyden suhteesta.,_,/ukka kirjoitti:Myös lämmityslaitteen kennon ja vesiputkien koolla on merkitystä. Ei taida nykyautoissa olla enään eri versioita pohjois ja eteläeuroopan markkinoille? Kylmästä kärsiviltä keritään rahaa lisälämmittimistä ja kuumasta kärsiviltä ilmastointilaitteesta.
KE-20 Corollassa oli aikoinaan lämppärissä merkintä "Heavy duty", vaikkei olisi uskonut.
On varmaan melko synkkää vakiolämppärillä.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Varmaan oli synkkää, kun tolla hevimallillakin tuntu että auton sisäpuolella on kylmempi kuin ulkona 

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Vanha termari oli juuttunu auki, eli virtas suoraa läpitte. Kyllä lämpöö on kabiinissa sopivasti, mutta kyllä saa vipu olla +0 keleillä täysillä. Letkut kuitenkin on konehuoneen puolella erittäin kuumat. Venttiilikin aukee täysin. Muutta tarvii varmaan tutkia tuota kennoa kunhan muilta tärkeemmiltä projekteilta kerkiää.Nonnis kirjoitti:Auttoiko termarin vaihto?
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Juu, kyse oli, mutta kun otit esiin vanhaa sania ja uutta turbodiiseliä niin oletin että saa jotakin kommenttia heittää niistäkinMara kirjoitti:Kysehän oli nyt takavetoisen Ladan lämpimyydestä, vai kuinka? Ei niissä ole ry*sä varmasti kokoja muutellut. Otin Sanin vaan esimerkiksi kulutuksen ja lämpimyyden suhteesta.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Oho, sori jos vaikutin hyökkäävältä.
Mä jotenkin ajattelin, että meinasit 1700i:n lämppäriä jotenkin pienemmäksi, ja sitä vastailin.
Enkä minä ole mikään sanomaan mitä kirjoitella, vaikka palstapoliisilta vaikutankin.

Enkä minä ole mikään sanomaan mitä kirjoitella, vaikka palstapoliisilta vaikutankin.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75