1700i Pari pikkuvikaa.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Katoppas juu. En silti vielä luovu toivosta, että vähän enemmän lämpöä saisin kabiiniin :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Parempi polttoainetalous, vähemmän hukkalämpöä kabiiniin kuljetettavaksi. Pahvia keulaan ja raskaampaa poljentaa...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

,_,/ukka kirjoitti:Parempi polttoainetalous, vähemmän hukkalämpöä kabiiniin kuljetettavaksi.
,_,/ukka
Ei koske ainakaan takavetoisia Ladoja. Käytännössä vois sanoa että oli se auto 1200 kaasari tai 1700i, niin kulutuksissa ei juuri eroa ole. Tai no ehkä tossa 100 km/h jälkeen eroja syntyy vähän, mut muuten ei juuri.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Jokari kirjoitti:Ei koske ainakaan takavetoisia Ladoja. Käytännössä vois sanoa että oli se auto 1200 kaasari tai 1700i, niin kulutuksissa ei juuri eroa ole. Tai no ehkä tossa 100 km/h jälkeen eroja syntyy vähän, mut muuten ei juuri.
No entä vm.90 vanhempi 1500/1600 vs. 1700i? Kyllä mun 1200s vm.90 vei enempi bensaa ku työkaverin 1500 asteekki, vaikka samanlaisessa ajossa olivat. Ero noin litra/100km. Ja litrankin ero, JOS se menee hukkalämpöön, näkyy lämpöjen nopeampana nousuna. 10kW:n hallilämmitin kuluttaa yhden litran polttoöljyä tunnissa, jos sama hukkalämpö onnistuttaisiin siirtämään moottorista hyttiin, niin hikeä pukkaa.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mä en ole vielä kerennyt kulutusta mittailemaan, mutta pitäshän ton pikkasen pienemmällä mennä kuin pienikoneinen kaasaripeli.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Katsoin vasiten autotalli.com:n autoarkistosta viralliset lukemat ja ei noissa tosiaan eroja juuri ole:
1200s vm.82-91 7.0 10.0 9.5
1700i(4d) vm.94-97 6.9 9.5 9.5

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

1700i combille luvataan pikkasen pienempää kuin sedanille, 6,8/9.3/9.5. Senhän takia mä farmarin ostinkin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mara »

,_,/ukka kirjoitti:Ja litrankin ero, JOS se menee hukkalämpöön, näkyy lämpöjen nopeampana nousuna. 10kW:n hallilämmitin kuluttaa yhden litran polttoöljyä tunnissa, jos sama hukkalämpö onnistuttaisiin siirtämään moottorista hyttiin, niin hikeä pukkaa.

,_,/ukka
Kyllä se niin vaan on, että tolla bensamäärällä jonka jokainen takaveto polttaa, lämmittää mitä vain. Ei takuulla polttoaineen kulutusta voi syyllistää lämmön vähyydestä!
Esim. -87 Sunny vei matka-ajossa 5.5-6l/100km ja lämpöä riitti joka kelille.
Noissa uusissa hitech-moottoreissa vasta alkaa kulutuksen pienuus kostautua lämmön vähyytenä, etenkin turpodiiseleissä ja siksi niissä lisälämmitin yleensä onkin.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Mara kirjoitti:Esim. -87 Sunny vei matka-ajossa 5.5-6l/100km ja lämpöä riitti joka kelille.
Noissa uusissa hitech-moottoreissa vasta alkaa kulutuksen pienuus kostautua lämmön vähyytenä, etenkin turpodiiseleissä ja siksi niissä lisälämmitin yleensä onkin.
Myös lämmityslaitteen kennon ja vesiputkien koolla on merkitystä. Ei taida nykyautoissa olla enään eri versioita pohjois ja eteläeuroopan markkinoille? Kylmästä kärsiviltä keritään rahaa lisälämmittimistä ja kuumasta kärsiviltä ilmastointilaitteesta.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

,_,/ukka kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Ei koske ainakaan takavetoisia Ladoja. Käytännössä vois sanoa että oli se auto 1200 kaasari tai 1700i, niin kulutuksissa ei juuri eroa ole. Tai no ehkä tossa 100 km/h jälkeen eroja syntyy vähän, mut muuten ei juuri.
No entä vm.90 vanhempi 1500/1600 vs. 1700i? Kyllä mun 1200s vm.90 vei enempi bensaa ku työkaverin 1500 asteekki, vaikka samanlaisessa ajossa olivat. Ero noin litra/100km. Ja litrankin ero, JOS se menee hukkalämpöön, näkyy lämpöjen nopeampana nousuna. 10kW:n hallilämmitin kuluttaa yhden litran polttoöljyä tunnissa, jos sama hukkalämpö onnistuttaisiin siirtämään moottorista hyttiin, niin hikeä pukkaa.

,_,/ukka
Kyllä se pojat on niin että vaikka Axtecissa on lähes "isolohko" niin vähemmän se kuluttaa kuin 1200S tai 1200L
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mara »

,_,/ukka kirjoitti:Myös lämmityslaitteen kennon ja vesiputkien koolla on merkitystä. Ei taida nykyautoissa olla enään eri versioita pohjois ja eteläeuroopan markkinoille? Kylmästä kärsiviltä keritään rahaa lisälämmittimistä ja kuumasta kärsiviltä ilmastointilaitteesta.
Kysehän oli nyt takavetoisen Ladan lämpimyydestä, vai kuinka? Ei niissä ole ry*sä varmasti kokoja muutellut. Otin Sanin vaan esimerkiksi kulutuksen ja lämpimyyden suhteesta.
KE-20 Corollassa oli aikoinaan lämppärissä merkintä "Heavy duty", vaikkei olisi uskonut.
On varmaan melko synkkää vakiolämppärillä. :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Varmaan oli synkkää, kun tolla hevimallillakin tuntu että auton sisäpuolella on kylmempi kuin ulkona :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Nonnis kirjoitti:Auttoiko termarin vaihto?
Vanha termari oli juuttunu auki, eli virtas suoraa läpitte. Kyllä lämpöö on kabiinissa sopivasti, mutta kyllä saa vipu olla +0 keleillä täysillä. Letkut kuitenkin on konehuoneen puolella erittäin kuumat. Venttiilikin aukee täysin. Muutta tarvii varmaan tutkia tuota kennoa kunhan muilta tärkeemmiltä projekteilta kerkiää.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Mara kirjoitti:Kysehän oli nyt takavetoisen Ladan lämpimyydestä, vai kuinka? Ei niissä ole ry*sä varmasti kokoja muutellut. Otin Sanin vaan esimerkiksi kulutuksen ja lämpimyyden suhteesta.
Juu, kyse oli, mutta kun otit esiin vanhaa sania ja uutta turbodiiseliä niin oletin että saa jotakin kommenttia heittää niistäkin :roll: Sen että saat purkauduttua mulle itse avaamasi keskustelun jatkamisesta ja "vääristä" kommenteista, niin työnnät heti perään jatkoksi jotain corollaa. Onkos sekin joku esimerkki, josta ei saa kukaan muu kirjoittaa mitään?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mara »

Oho, sori jos vaikutin hyökkäävältä. :shock: Mä jotenkin ajattelin, että meinasit 1700i:n lämppäriä jotenkin pienemmäksi, ja sitä vastailin.
Enkä minä ole mikään sanomaan mitä kirjoitella, vaikka palstapoliisilta vaikutankin. :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
Vastaa Viestiin