1700i Pari pikkuvikaa.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Mr. nobody

1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Tuli liityttyä ladamiehiin/naisiin :lol: Eli tuli hommattua -96 1700i. Naapuri myi silmäteränsä 8) Muutama pikkuvika haittaa menoo..

Elikkäs:

- Sisälämppäri ei puhalla lämmintä
- Pitkät ei mee päälle viiksestä
- Takalasinlämmitin ei toimi
- Mittarivalot palaa himmeenä vaikka valojen säätö on täysillä (polttimoita palanu?)
- Välillä pätkii kiihdytyksessä

Ja vielä että, onko normaalia kun huiput on mittariin 140? Kiihtyy 100 jälkeen tosi hartaasti..

Kiitoksia suuresti toveria auttavalle!
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Noniin pienen räpläyksen jälkeen jäi enää pari vikaa:

Sisälämppäri ei puhalla lämmintä. Vipu on kyllä asiallisen jäykkä, mutta voiko olla että vaijeri on poikki tai venttiili jumissa? Vai olisko joku muu ns. "tyyppivika"?

Ja sitten kun ei huippuja ole yllämainittua enempää. Ilkeetä on ajaa 120 melkein kaasu pohjassa. Pieneenkin ylämäkeen hyytyy.

Onko normaalia kun ladalla pyörittää parkkiksella niin 180 asteen pyöräytyksen jälkeen tuntuu kun vaihdekeppi raapis maata? Rohina pelästyttää joka kerta.
meedio74

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja meedio74 »

Kyllähän tuo lämmittimen toimimattomuus on aika yleinen ongelma. Saattaa olla pelkästään vaijeri irrallaan hanasta tai vaijerin vaippaan prässätty lukitus luistaa. Myös hana saattaa olla viallinen. Tuo toinen mainitsemasi pikkuvika ei taida olla vika vaan ominaisuus=) Tietty naapuri on saattanut ajella liian sievästi silmäterällänsä ja se kaipaa hieman karstanpoistoa eli hanaa?
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Koitin vähän karstanpoistoa eilen :lol: 4 keräs 145 huippuja :) vitosella hyyty siihe 140.. Sitten meinas ruveta keittään. Kaupungissa kyllä pysyy lämmöt kurissa mutta motarilla ei. :?
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Taitaa olla kenno tukossa kun lämppärin venttiili liikkuu hyvin?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Käänsitkö hanan varmasti kokonaan auki, eli vipu niin alas kuin menee? Kokeiles konehuoneen puolelta, sulakerasian vierestä kennolle ja hanalle menevät letkut, tuntuvatko ne kuumilta? Alimmainen letku on tulopuoli, siis se joka menee suoraan kannen takaosaan.

Kuulostaa tosi omituiselta että kenno olis tukossa. Ikinä kuullut että kenelläkkään olis näin käynyt. Tietysti jotkut sankarit ovat onnistuneet tukkimaan sen jollain syylärinpaikkausliemellä :?

Oma ruutta kulkee hirveällä vinguttamisella sen 155 mittariin vitosella. Meno alkaa puutumaan selvästi siinä 120 km/h jälkeen, kun ilmanvastus alkaa olla jo aika kova.

Mut varmaan kannattaa alottaa perushuolloista, tulpat, bensansuodatin yms. yms.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mutta jos koneen lämmöt nousee ajossa niin jotainhan on vialla eikä se ole lämppärin hanan vaijeri.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10478
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja pressa »

yhdessä ladassa selvisi viaksi liian pitkä lämppärin letku eli siihen rintapelliin tuleva letku oli hieman liian pitkä ja painunut sen vuoksi littii
lyhensimme letkua sentin niin saimme sen asennettua paikalle niin ettei painunut littiin ja nestevirtaus oli vapaa
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kulkupuolesta. Kyllähän siinä jotain vikaa, jos 1700i:llä täytyy ajaa kaasupohjassa 120:ä. Oma menee sen pintakaasulla ja kelaa helposti 140 mittariin, jonka jälkeen kyllä meno hyytyy, mutta vauhti lisääntyy kyllä sinne tehtaan ilmoittamaan ja ehkä hieman ylikin. Mutta kuten jo mainuttu, kannattaa tehdä karstanpoisto eli unohtaa se 5-vaihde hetkeksi ja ajaa muutenkin hieman pienemmillä vaihteilla kuin normaalisti.

Pätkiminen voi johtua monesta syystä, toinen suorasytyspuola pätkii, puolien ohjain eli se mihin ne kiinnittyy pätkii tai tulpanjohdot lyö läpi. Näitä ei sitten saa muualta kuin Deltasta tai Venäjältä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Tänään saatiin velipojan kanssa kopeloitua lämmönsäätö venttiiliä.. Alko jo kopissa tarkenemaan ja ikkunat pysyyn auki. Moottorin lämmöt on keltaisella.. vissiinkin termostaatti vaihtaa talvi termariks?

Täytyy antaa huolella petaalia ja polttaa karstat kunnolla, josko sitten alkaa kulkeen. Täytyy huomenissa kokeilla :lol:
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Tänäaamuna ei lähteny latukka käymään.. Syyks paljastu huonot tulpanjohdot, pääs lyömään läpitte. Samalla tuli ostettua muutakin rompetta 150€ edestä. Termostaatin ostin jos sais noita lämpöjä nouseen, nyt kun on keltasen puolesvälis.

Kuinkas muuten teillä toi bensan käry, kuinka sitä sais väheneen? Aika kiisut on välillä, varsinkin täydellä tankilla, vuotoja en kuitenkaan ole löytänyt.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mara »

Mr. nobody kirjoitti:Kuinkas muuten teillä toi bensan käry, kuinka sitä sais väheneen? Aika kiisut on välillä, varsinkin täydellä tankilla, vuotoja en kuitenkaan ole löytänyt.
Tankin korkki, sen mahdollinen asennusrengas, tms. tai anturin/pumpun jalan tiiviste vuotaa mehuja pihalle. Todennäköisesti käry vaan pahenee kun avaa ikkunaa?
2102 16V ex.
2103 -75
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Tankin tiiviste vuos. Nyt alkaa lattari pelaan kunnolla, enää puuttuu vaihdelaatikko ja perä öljyjen vaihto, sekä vahaus 8)

Kiitoksia suuresti kaikille jeesanneille!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Auttoiko termarin vaihto?

Samaa vaivaa mun 1700i:ssä, kabiiniin ei tule ladamaisen kuumaa ja koneen lämmöt siinä vihreän alarajalla. Prkl en oo tottunut Ladassa paleleen.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mulla on ihan samaa lämpeämisongelmaa tossa ruutassa, ja teinpä aiheesta joskus myös topikin. Tosin ei tuolla enää mitään merkitystä ole kun en sillä enää talvisin ajele.
Kyseinen kippo on aika pitkälti epäladamainen, lämpeää sairaan hitaasti pakkasella eikä kyllä hikoilla tartte. Muiden kokemusten perusteella vois sanoa että lienee ominaisuus ainakin jossain määrin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin