Kuin kaksi marjaa.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Kuin kaksi marjaa.

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

Kuten yleis osastolla jo tuuletin että ostin tänään 2105 seuraks 2107. Vaikka 2107 ei oo kun 1300cc niin vetäähän tuo kuin ralliauto. Kävin vähän testaamassa soralla ja meno oli melkosta. Tosin voi olla että ei ole vaan tullut kengittyä tuota 1500cc uudempaa 2105 silmäterää niinkun tota uutta ostosta. Pellitkin siinä on paremmat vaikka onkin vanhempi. Pitänee vaihtaa kesän aikana 2105:een suorat ja ruosteettomat lokarit ja ovet.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hienoa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jännä juttu ovat niinkuin ristikkäiset mallit, perus 2105 kun on 1,3 ja perus 2107 on 1,5, nämä on siis mallimuunnokset 21053 ja 21072?!
Olikos se 1,5 axteckatti versio, jos oli ei varmaan ihme jos 1,3 tuntuu pirteältä, kun tehossa on eroa vain 2 hv 1,5:n hyväksi. 1,3:ssa taas on yleensä 4,1 perä ja 1500 ässässä voi olla myöskin 3,9 joten 1,3 lähtee varmaan liukkaammin, vaihteistohan on sama joten kokonaisvälitys pienillä vaihteilla on eri.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

90 2105 1500cc ei oo asteekki vaan vielä ihan peruspeli ja siinä on viisvaihteinen loota ja 2107 1300cc on nelivaihteinen. Viisvaihteisessa on vaan niin pirun lyhyet välitykset että nelivaihteisen ykkösellä pääsee pyyhkäsemään vaihtamatta pitemmälle, kun toisessa vielä taistelee kakkosta päälle. Ei se 1500 loppupelissä oo laiskempi, sillä vaan tulee ajettua säästäväisesti mummotyyliin, kun tuolla ruoskemmalla 1300 voi melko säälittä vetää kylki edellä joka (sora) mutkassa ja siks se varmaan tuntuu äreemmältä.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: hienoa

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Lada-Jussi kirjoitti:jännä juttu ovat niinkuin ristikkäiset mallit, perus 2105 kun on 1,3 ja perus 2107 on 1,5, nämä on siis mallimuunnokset 21053 ja 21072?!

ei varmaan ihme jos 1,3 tuntuu pirteältä, kun tehossa on eroa vain 2 hv 1,5:n hyväksi. 1,3:ssa taas on yleensä 4,1 perä ja 1500 ässässä voi olla myöskin 3,9 joten 1,3 lähtee varmaan liukkaammin, vaihteistohan on sama joten kokonaisvälitys pienillä vaihteilla on eri.
Tulipa selväksi kaksi asiaa samalla kerralla. Eli kyselin 21072 mallia tuolla toisella msn Lada palstalla. Eli jos Jussi satut lukemaan sen myöhemmin, kuin tämän jutun, niin ei minun takia tarvitse vastata. Ellei sitten ala jotain toista vaivaamaan.

Ja se toinen asia oli se, että olen joskus ihmetellyt tuota omaa 21072:ta. Siinä kun sattuu kepitys vielä osumaan hyvin kohdalleen, niin kyllä lähtee ihmeen hyvin. Tyttärenikin hämmästyi, kun ajoi sillä ensimmäisen kerran.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin