vaihdettu Mekaanisella kakkosella oleva Weber.
Auto oli päältäpäin pirun siisti, ruostetta ei missään, ja kaikkimuut (lukuunottamatta puskureita) tuntui olevan paikallaan. Sisustakin oli virheetön, ja alkuperäinen rattikin takapenkillä oli. Takakontista löytyi myös alkuperäiset työkalut, ja täysin orggis ja KÄYTTÄMÄTÖN vararengas, ei edes kiinni ollut kertaakaan

Auto toimi ihan nätisti weberillä, mitänyt (arviolta) liian rikkaalle tuntui menevän, kun vähäinen ryyppy vain pahensi asiaa. Check Engine valo paloi tottakai kokoajan, koska atsteekki kaasari oli poistettu, mutta kaikki muu (onneksi) jätetty paikoilleen, ja omistaja oli lambda anturin ja katalysaattorin uusinut, joista tuo jälkimmäinen luultavasti jo palanut piloille tuon Weberillä ajettujen n.1000km takia..

Eilen sitten innostuin, ja aloin atsteekkia vääntämään pellin alle. Joku tovi siinä meni, ja letkut laitettiin "jotenkin" vain paikoilleen, ja piuhatkin vähän niin ja näin. Auto kuitenkin kävi, mutta ryypyn mentyä pois päältä, auto ei enää käynyt pienillä kierroksilla lainkaan, vaan kaasua sai pumpata koko ajan. Mikään ei tuntunut auttavan joten Aapo89:lle yhessä ihmettelemään, jonne sitten saapuikin Lada-Atstek specialisti, joka ladakerhon sivuilla olevan ohjeen mukaan laittoi piuhat ja letkut sitten paikoilleen

Eli, autossa edelleen oli samaa vikaa, joskin käynti muuten parani ihan hyvin. Sitten irrotettiin ne solenoidi suuttimet, ja ihmeteltiin niitä hetki. Vaihdoin niiden paikat sitten, ja kappas, kyllä se nyt käy tyhjäkäyntiä oikeen nätisti, mutta vedot loppuu kyllä äkkiä ellei kaasua pumppaa jolloin kiihytys pumppu jakelee bentsiiniä

Elikkäs, vika taitaa olla siinä toisessa solenoidissa?
Mistä saa uusia, ja mitä kustantavat. Ja minkä kokoiset kuuluu tyhjäkäynti piirissä (Ylempi solenoidi) ja korkeitten kierrosten piirissä (alempi solenoidi) olla? Tais toinen olla 45 ja toinen 50, muistas vaan kummin päin...
Entä semmonen, voiko Lambda anturiin liittää myös seos mittarin, ilman että se "vänkärin penkin alla oleva matolaatikko" ottaa siitä mitään häiriöitä?
Kiitos ja kuulemiin.
ps. Niin, ja tästä tehdään tällänen käyttöauto, joka tulee myyntiin hyvään kotiin kunnes tuo Talbot 1510 1.9D tuolta joskus valmistuisi taas käyttöauton hommiin...