Ensimmäinen Atsteekki

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Ensimmäinen Atsteekki

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Elikkäs, tuli n.viikko sitten vaihdettua tuommonen kylkikolaroitu subaru vuoden -91 1,5 atsteekki ladaan, joka oli poikasten käytössä pari kolme kuukautta ollut, jolloin oli ratti vaihtunut, puskurit ja peräkoukku heitetty mäkeen ja "kaasarin" tilalle
vaihdettu Mekaanisella kakkosella oleva Weber.

Auto oli päältäpäin pirun siisti, ruostetta ei missään, ja kaikkimuut (lukuunottamatta puskureita) tuntui olevan paikallaan. Sisustakin oli virheetön, ja alkuperäinen rattikin takapenkillä oli. Takakontista löytyi myös alkuperäiset työkalut, ja täysin orggis ja KÄYTTÄMÄTÖN vararengas, ei edes kiinni ollut kertaakaan 8)

Auto toimi ihan nätisti weberillä, mitänyt (arviolta) liian rikkaalle tuntui menevän, kun vähäinen ryyppy vain pahensi asiaa. Check Engine valo paloi tottakai kokoajan, koska atsteekki kaasari oli poistettu, mutta kaikki muu (onneksi) jätetty paikoilleen, ja omistaja oli lambda anturin ja katalysaattorin uusinut, joista tuo jälkimmäinen luultavasti jo palanut piloille tuon Weberillä ajettujen n.1000km takia.. :(


Eilen sitten innostuin, ja aloin atsteekkia vääntämään pellin alle. Joku tovi siinä meni, ja letkut laitettiin "jotenkin" vain paikoilleen, ja piuhatkin vähän niin ja näin. Auto kuitenkin kävi, mutta ryypyn mentyä pois päältä, auto ei enää käynyt pienillä kierroksilla lainkaan, vaan kaasua sai pumpata koko ajan. Mikään ei tuntunut auttavan joten Aapo89:lle yhessä ihmettelemään, jonne sitten saapuikin Lada-Atstek specialisti, joka ladakerhon sivuilla olevan ohjeen mukaan laittoi piuhat ja letkut sitten paikoilleen 8) kyllä siinä oli "amatööri" ihmeissään, että millanen helevetin viidakko siellä pellin alla oli, mutta eipä ne haittanut jos vaan toimimaan olis ruvennut..

Eli, autossa edelleen oli samaa vikaa, joskin käynti muuten parani ihan hyvin. Sitten irrotettiin ne solenoidi suuttimet, ja ihmeteltiin niitä hetki. Vaihdoin niiden paikat sitten, ja kappas, kyllä se nyt käy tyhjäkäyntiä oikeen nätisti, mutta vedot loppuu kyllä äkkiä ellei kaasua pumppaa jolloin kiihytys pumppu jakelee bentsiiniä :)


Elikkäs, vika taitaa olla siinä toisessa solenoidissa?
Mistä saa uusia, ja mitä kustantavat. Ja minkä kokoiset kuuluu tyhjäkäynti piirissä (Ylempi solenoidi) ja korkeitten kierrosten piirissä (alempi solenoidi) olla? Tais toinen olla 45 ja toinen 50, muistas vaan kummin päin...


Entä semmonen, voiko Lambda anturiin liittää myös seos mittarin, ilman että se "vänkärin penkin alla oleva matolaatikko" ottaa siitä mitään häiriöitä?

Kiitos ja kuulemiin.

ps. Niin, ja tästä tehdään tällänen käyttöauto, joka tulee myyntiin hyvään kotiin kunnes tuo Talbot 1510 1.9D tuolta joskus valmistuisi taas käyttöauton hommiin...
Joen musikka
Viestit: 2029
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Ensimmäinen Atsteekki

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Nostan hattua ennakkoluulottomuudelle!Olen sitä mieltä,että A.on huomattavasti mainettaan parempi!Suurin osa autoilijoista haluaisi muutenkin istua autonsa takapenkillä,ellei ajaminen,auton omistaminen ja autosta puhuminen olisi niin MACHOA!
Yli sata vuotta vanhojen Otto- ja Dieselmoottoreiden toiminnan ymmärtäminen on jo alku.
Kun ne ympättiin liikkuviin objekteihin,laajentaa ymmärrystä.
Ohitetaan 90 vuotta ja kysytään bensiinikäyttöiseltä kaasutinmoottorilta,mitä tarvitset tullaksesi
EU-normien mukaiseksi vähäpäästöiseksi?
Vastaus:Axtec! :lol:
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ensimmäinen Atsteekki

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

juu, no eihän nuissa kaasareissa ja moottoreissa yleensä oo yhtään mitään epäselvää, on niitä tullu aina värkättyä, mutku tuo vaan ei ole ihan normi :D

Nyt on lata saatu pelaamaan niinkin hyvin, että tyhjäkäyntiä käy "nätisti" (eli ilman kuskia pysyy käynnissä :lol: )
Ja nyt se taitaa isommallakin kaasulla käydä ihan nätisti, mutta keski kaasulla on aivan kammottava aukko, jossa ei ole yhtään vetoja :?

Eli onko se vika siinä pääsuutin piirin solenoidissa? Ne on nyt väärinpäin, eli tyhjäkäynnin solenoidi pääpiirissä ja toisinpäin. Vähän eroa taitaa koossa olla, mutta ei hirveitä??


Yllättävän helppoahan tää on, alussa vaan säikähti kun piuhaa ja letkua on hiukka enemmän kun normaalisti :lol:



Niin, ja edelleen kysyn samaa, että voiko lambda anturiin kiinnittää seos mittarin, ilman että auto siitä ottaa häiriötä?

Niin, ja onko tuolla ladakerhon sivuilla oleva tarkistus systeemi myös axtec ladoihin, vai pelkkiin ruisku värkkeihin?
Avatar
Hazka
Viestit: 189
Liittynyt: 30.5.2005 12:10
Paikkakunta: Muhos

Re: Ensimmäinen Atsteekki

Viesti Kirjoittaja Hazka »

Kerran testailin kaverin axteekkiin omatekosta seosmittaria, ja kyllä se auto toimi ihan normaalisti, ja mittarikin jopa toimi.
лада то что надо
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ensimmäinen Atsteekki

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

kiitosta, pitänee sitten ostella seosmittari, niin pääsee näkemään että kuin mäkeen tossa on seokset 8)

Kohta kunhan sen solenoidin saan, niin eka katastus yritys...
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Ensimmäinen Atsteekki

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Solenoidisuuttimia saa uusia Deltasta sikamaiseen hintaan, muistaakseni joku kertoi sen maksavan lähes 50 €, sekä tietenkin Venäjältä murto-osaan tuosta hinnasta. Hyllystä ei tietenkään löydy yhtään...
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ensimmäinen Atsteekki

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Joo, itsekin kuulin että hinnat on aika kovia nuin olemattomasta osasta :?

Noh, odottelen tässä jo kaverilta kolari atsteekistä (takuulla toivivat) nuita suuttimia, kunhan ne saa, ja saapi auton muilta osin iskuun, niin täytyy käydä katsastus yrityksellä 8)


Mites muuten, kun tuossa on joku ihime ajovaloautomatiikka, ja ei toimi :shock: Kun parkit laittaa päälle, niin ei mitään, vasta kun valot laittaa päälle. niin kaikki syttyy, paitsi mittarivalot, konetilan valo... Eli parkkeja ei saa mistään päälle.. Onko tuo ihan yleistä, vai onko niitten poikasten tekemiä räpellyksiä :? sähköt on muutenkin vähän niin ja näin, mutta kaikki muu kyllä tuntuu toimivan..
Vastaa Viestiin