ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Fast2105

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja Fast2105 »

[quote="ralli lada"]nyt on sitten pihassa harvinainen 2105korinen nelilamppu :shock:
laitettiin sitten tohon ladaan ta-40Carinan tupla-pyöreet.
istuu paikoilleen ladan peltejä muokkaamatta ja istuu ihan jotenkin.[/quote]


oisit ennemmin ostanu multa aidon 2106 nelilampun, olisit päässy helpommalla :lol:
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

mutta siihen olisi joutunut käyttämään rahaa?
21013 2300tic
Fast2105

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja Fast2105 »

ainakin vähän enemmän ku niihin sun valoihin
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja START »

onhan ne tosi komeet... kun kaukaa kahtoo..
ja kun ilmasiks saa niin...
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Fast2105

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja Fast2105 »

jaa no sitte :lol:
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

tai kyllähän tuo START maksoi niistä satoja euroja( tuli auto kaupan päälle) :shock:
21013 2300tic
onte

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja onte »

missä ladoissa on vakiona ruisku? missä malleissa? ja minä vuosina 2105 on tehty?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onte kirjoitti:missä ladoissa on vakiona ruisku? missä malleissa? ja minä vuosina 2105 on tehty?
jos puhutaan vain takavedoista 1700i (yksipisteruisku) koneella on malllit
1700i VAZ-21073-40 (1994-1997)
1700i Combi VAZ-21044-40 (1994-1997)

2105 mallia on valmistettu jo ensimmäiset 1979 lopussa, mutta varsinainen tuotanto 1980 jatkuen edelleen. Tosin perusmallin 2105 valmistus loppui 1994, jonka jälkeen vain 1,5 litrainen versio 21053 jatkoi tuotannossa, vuosina 1981-1991 valmistettiin myös 1,2 litran moottorilla mallia 21051. suomeen näitä tuotiin 1,3 1981-1984, 1200S 1982-1990, 1500S 1983-1984 ja uudestaan 1990-1996, joista 1991 alkaen axtec-kat mallit ja vuonna 1992 suomisisustainen 1500SL versio.

vielä tuotannossa oleva 21053 sai viime vuonna ruiskutekniikan eli Bosch monipisteruisku mallissa 21053-20
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja START »

noinhan se taitaa mennä
tuohan on siis ihan jälkiasennus ruisku
virran jakaja tuli ostettua kaasutin on vielä pikkaisen hakusessa (yks weeperi on tiedossa mutta myyjään ei ole vissiin saanu yhteyttä?)

ehkä jotain pientä kanavien siistimistä/kohistusta vielä vois tehä ennen talvea (jos nyt edes talvea tulee)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Pientä päivitystä välillä tännekin 8)
Nyt siis tämän talven kokoonpano:
1700 alakerta
joku pikkulohkon kansi 2mm laskettuna ja muotoilluilla kanavilla
290asteinen nokka
kärjetön sytty
34/34 solexi ainakin tällä hetkellä

Eilen koitettiin käyntiin mutta pienen kaasari hämmingin takia kastelee tulpat heti.
Ei olisi uskonut että ladan kone voi saada liikaa pensaa :shock:
joku valopää oli tukkinut kaasarin paluuletkun lähdön ja kaasari tulvi suoraan kakkoskurkkuun ihan tolkuttomasti.

Kemppilukko olisi tarkoitus vaihtaa pois, ja eteen tunkea saabin jouset ja tuplavakaaja ainakin kokeeksi.
21013 2300tic
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja Mara »

ralli lada kirjoitti:Eilen koitettiin käyntiin mutta pienen kaasari hämmingin takia kastelee tulpat heti.
Ei olisi uskonut että ladan kone voi saada liikaa pensaa :shock:
joku valopää oli tukkinut kaasarin paluuletkun lähdön ja kaasari tulvi suoraan kakkoskurkkuun ihan tolkuttomasti.
Sähköpumpulla?
Jos on mekaaninen pumppu, neulaventtiili vuotaa/ jumittaa, ei paluun tukkimisen itsessään tulvimista pitäisi aiheuttaa.
2102 16V ex.
2103 -75
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ruisku pärähti käyntiin

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Ihan ladan oma mekaaninen pumppu, neulaventtili kyllä tuntui ihan ehjältä.....
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Noniin nyt on savut otettu oikein kunnolla :D
Kaasari putsattu ja virranjakajaa käännetty lähemmäs oikeaa kohtaa niin heti lähti tulille.
Venttiilit pitää säätää vielä uudelleen kun kuulostaa välillä vähän diiseliltä.
"Kyllä muuten hyökkää melko moitteetta, ei hullumpi idea ruveta mitään kilpuria tekeen tästä"
Sytytys ennakko nyt jossain 12asteen tienoilla, pitää vähän hakea vielä hienosäätöä.

Kuulostaa kuulemma vähän 5pyttyseltä turbo audilta, mutta neljällä pytyllä ja ilman turboa :lol:
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Käytin hakua ja löysin Lada-jussin vanhan kirjoituksen että oikea syttyennakko olisi 3-5 astetta? Onko oikeasti noin vähän?
21013 2300tic
Pallokorva

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

ralli lada kirjoitti:Käytin hakua ja löysin Lada-jussin vanhan kirjoituksen että oikea syttyennakko olisi 3-5 astetta? Onko oikeasti noin vähän?
Ehkä jossain tuunaamattomassa orkkis koneessa tuo ennakko on oikein. Varsin todennäköistä kuitenkin tuossa sinun tapauksessa on ettei se edes käy tyhjäkäyntiä jos vedät ennakon 3-5 asteen tuntumaan.

Tuo 12-15 astetta on siis ihan sopiva ennakko noihin osiin nähden. Huomioi kuitenkin se että nyt menee yläennakko yli 36 asteen joten joudut rajoittamaan jakajan keskipakoennakoita. Saattaa olla että joudut myös ottamaan alipaine-ennakon pois käytöstä, tuo nokka voi aiheuttaa pompotusilmiötä siihen eli ennakko hyppii pienillä kierroksilla. Tämän näet kuitenkin iahn sytytyslampulla ja välttämättä ei näin käy koska käytössäsi ei ole tuplia. Kannattaa tarkistaa kuitenkin.
Vastaa Viestiin