Vauhtipyörien erot

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Mitä eroa on takavedon 1,2-1,6 mallien ja 1700i mallin vauhtipyörillä? pikkulohkoissa on 2101 tyyppinen ja 1700i mallissa 21213 tyyppinen vauhtipyörä, lähinnä suhde starttimoottoriin kiinnostaa, siihen suuntaan eroa ei liene, koska starttimoottori on sama kaikissa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no missäs asiantuntijat?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
urpo600
Viestit: 222
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =4&t=18881

Ei tohon ainakaan tullu mitään vastaus et ne olis erilaisia,
et kyllä kai ne kaikki sitten samanlaisia ovat :shock:
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jotain eroa siinä täytyy olla, mutta mitä? ei ne huvikseen ole uutta varaosanumeroa niille antanut. Tosin kuten tuolla todettiin kytkimet on samat, startti on myös sama eli eri vauhtipyörillä ei liene käytännön merkitystä tai vaikutusta muihin auton laitteisiin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No kyllä ryssät voi paiskoa noita numeroita ihan miten sattuu, riippunee täysin veren sen hetkisestä alkoholipitoisuudesta :lol:

Tuskin niissä mitään merkittäviä eroja on, startin hammastus täytyy ainakin olla sama.

Oletko jotain virivirimoottoria rakentamassa vai mitäs? :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja samarai »

Voi kai sillä eroa olla esim. painossa :roll: Aina ei välttämättä yritetä keventää sitä vauhtipyörää - esim. Zetor 25A:ssa se painaa lähemmäs 150kg, mikä on liki 10% traktorin kokonaispainosta. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Katselin 2107:n varaosakirjaa.

Kaasutinmoottoreissa, niin 1,5- kuin 1,6-litraisissa, on 2101-1005115 vauhtipyörä. 1,5-litraisessa monipisteruiskussa on 21213-1005115.

Äkikseltä veikkaisin, että 21213-pyörä on hitausmomentiltaan suurempi, siten ruiskumoottoriin saadaan tasaisempi tyhjäkäynti (moottorinohjausjärjestelmä ei tulkitse käynnin pientä epätasaisuutta palamis- tai sytytyskatkoiksi).

Sama teos tietää, että myös käynnistimet ovat vastaavasti erilaiset. Numerot ovat 2105-3708010-XX ja 21213-3708010-XX.

parhain terveisin

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vanhempi varaosakirja kertoo kaasutin peleissä olevan 2101 vauhtipyörä ja 1,7i 21213, mutta molempiin startti joko 2101 tai 2101-02, mitähän nämä uudet startit on?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja AI »

Lada-Jussi kirjoitti:mitähän nämä uudet startit on?
Ainakin herätepiuhan liitin on paremmin esissä uudessa startissa, vanhassa jos se pääsee irtoamaan niin onhan pirullinen paikoilleen pujotettava! Lisäksi uuden startin pää on suojattu peltikipolla, miksi, sitä en tiedä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vauhtipyörien erot

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi peltisuoja oli mun mielestä jo 2101-02 startissa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin