öljynpaine

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Re: öljynpaine

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No just :(

Ajattelin ettei pressa kehtaa kaupasta mitään paskasuodattimia ja nyt mulla on semmonen Ladassa ja neljä varastossa :shock: . No, ainakin öljynpainevalo sammuu nopeammin kuin cleanfilterilla.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Veltto

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Pakko kirjottaa itekkin pitkästä aikaa...

Sama lada ollu syksystä -01 ja vain ja ainoastaan bilteman öljyillä ja suodattimilla ajettu 53tkm ilman ongelmia, suodatin on joka kerta vaihdettaessa ollut täysi. Nyt idänihmeistä saadut suodattimet :( kolinaa ja ryskettä käynnistettäessä, ei hyvä. Vaihdoin takaisin bilteman tuotteisiin.

Kyllä sieltä biltemasta saa ihan laadukastakin kamaa kun vaan kattoo mitä siitä hyllystä käteensä ottaa, ei kyllä koske kuin pientä osaa tuotteista. Esim, ruostesuoja-aineet/akut/osa työkaluista.

T: Timo
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

voiko Boschiin luottaa, eikös nekin tehä nykyää ties missä halpatuotantona ja kate on kova sillä merkillä? Delta-auton myymä Big-filtteri on hyvä ja alkuperäinen Daaz-valmiste
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä mä ennemmin laitan jonkun tunnetun valmistajan suodattimen, kuin jonkun velivenäläisen 5 promillen kännissä kasaaman tekeleen. Vaikka sitten ihan piruuttani, luottamus noihin venäläisiin varaosiin yms. ei ole kovin suuri.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No kyllä venäläiset osat on Ladassa kestänyt, italialaiset tarvikeosat taas ei niin laadukkaita ole..
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Veltto kirjoitti:
Kyllä sieltä biltemasta saa ihan laadukastakin kamaa kun vaan kattoo mitä siitä hyllystä käteensä ottaa, ei kyllä koske kuin pientä osaa tuotteista. Esim, ruostesuoja-aineet/akut/osa työkaluista.
Ainakin ne Bilteman öljyt, mitä olen nähnyt ovat olleet täyttä kuraa. Ne ovat ilmeisesti niitä höpöhöpölitkuja, joiden merkinkin voit itse keksiä, kun tilaa tarpeeksi ison erän.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Onkohan tämäkin oljymerkki itse keksitty? - luulisi kyllä äkkipäätä Ladaan sopivan :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
audiq

Idän Ihme 1 kirjoitti:
audiq kirjoitti: Ainakin ne Bilteman öljyt, mitä olen nähnyt ovat olleet täyttä kuraa. Ne ovat ilmeisesti niitä höpöhöpölitkuja, joiden merkinkin voit itse keksiä, kun tilaa tarpeeksi ison erän.

Mitenkä niin täyttä kuraa? Ainakin hinnat ovat samaa luokkaa kuin vastaavilla laatumerkeillä. :D
Katos vaan :shock: , onko nuo aina olleet tuon hintaisia. Ainakin siis ne Biltema-öljyt, mitä olen pois vaihtanut, ovat olleet ihan lirua ja eivät muutenkaan ole vaikuttaneet kelvollisilta.
Lada

Viesti Kirjoittaja Lada »

Ajokeissani olen käyttänyt Neste, Teboil, Shell, Esso öljyjä. Öljynsuotimina M- Filter, Clean, Teho. Ei minkäänlaisia ongelmia. Yksikään suodatin, käyttämistäni merkeistä, ei ole pettänyt. Öljyt ja suotimen vaihdan 5000:n km välein. :D
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Ainakin minulle myytiin tampereen motonetistä samaraani sopimaton italialainen ilmansuodatin, oli muutaman millin pidempi eikä istunut koteloon kunnolla. Hengst ja alkuperäinen kyllä istui.

Myös samanmerkkistä oljynsuodatinta oli tarjolla, ostin kylläkin M-filterin jossa tuotekoodin perässä oli M-kirjain, eli se on ilmeisesti halpamallinen kun muualla myydään m-filtereitä kalliimpina ilman m-kirjainta.

Korjaamoilla on öljynpaineanturin tilalle liitettäviä asteikolla varustettuja öljynpainemittareita, niillä on varmempi etsiä vikaa. Yleensä kuluneessa koneessa on startissa hyvät paineet, mutta ne laskee kun öljy lämpenee, liian ohut öljy aiheuttaa myös samaa.
audiq

Idän Ihme 1 kirjoitti: Joskus Bilteman katalogissa luki öljyjen kohdalla että käyttävät erään suurimpiin öljy-yhtiöihin kuuluvan firman kamaa... Mikä sitten lieneekään...
Tuo ei vielä takaa mitään ja ei kuulosta kovin järkevälle pakata jotain laatutavaraa Biltemalogolla varustettuun purkkiin. :lol:
Idän Ihme 1 kirjoitti:Mun havaintojen mukaan Bilteman öljyjen hinnat ovat viime aikoina (vuosina?) nousseet nopeammin verrattuna muiden öljyihin...
Niin näyttäisi käyneen. Esim. Mobilin hinnat ovat taas laskeneet, ainakin täällä nurkilla.
Vastaa Viestiin