Jartsa 67 kirjoitti:Minusta tuo kyllä kuulostaa kokolailla täydeltä paskalta
No siinäpä lause jonka voi käsittää tasan kahdella tavalla tässä tapauksessa Toisesta vaihtoehdosta olen täysin samaa mieltä. Ja mitä tulee siihen toiseen vaihtoehtoon, niin ei mun mielestä realistiset havainnot ole mitään paskaa.
Vieläkö joku viitsii vakavalla naamalla väittää että kyseessä olisi NYKYAIKAINEN JA LAADUKAS auto? Lada on Lada vaikka voissa paistais, niin se oli 70-luvulla ja näyttää vielä olevan 2000-luvullakin...
Ajakaa vaan sillä Kolinalla vaikka maailmanloppuun saakka, minä en moista munankuorta huoli vaikka ilmaiseksi saisin
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Minusta vähän tuntuu, että tämä negatiivisuus johtuu suurelta osalta tosta Delta-Auton hinnoittelusta vaikka se onkin aina vain "sivuhuomautuksena" Jos hinta olisi n.10000e olisi jo perusasetelma ja lähtökohdat varmaan aivan toisenlaiset. Olen Larssin kanssa muuten täysin samaa mieltä Kalinasta, mutta tietysti "delta-autokalsareissaan" ei uskalla puuttua tähän oleellisempaan seikkaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jokari kirjoitti:Vieläkö joku viitsii vakavalla naamalla väittää että kyseessä olisi NYKYAIKAINEN JA LAADUKAS auto? Lada on Lada vaikka voissa paistais, niin se oli 70-luvulla ja näyttää vielä olevan 2000-luvullakin...
70-luvulla Lada päihitti vertailutestissä esikuvansa ja olihan tuolloin Lada osittain varsin moderniauto OHC koneella yms. Lisäksi tuolloinkaan auto ei ollut läheskään hinnaston halvin, kuitenkin kauppa kävi ja ostajia oli varmaan muitakin kuin vanhat Mosse-kuskit. Lada on Lada vielä 2000-luvullakin, eli Lada on paras!
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jep,jep.On se kalina sitten hyvä tai huono,niin veikkaan kuitenkin että sen taru suomessa loppui samantien.uuden autoverotuksen jälkeen kalina maksaa noin 13500e,fiat albea n: 12900e,fiat punto n:12000e ym. Joten ei ladan ostolle enää löydy oikein mitään järkisyytä. Sama kohtalo tulee kohtaamaan myös nivaa jonka hinta nousee lähes 16500e:oon,kun taas vastaavasti suzuki jimnyn hinta putoaa samoihin hinta luokkiin. Huhun mukaan on delta yrittänyt neuvotella auto-vaz:in kanssa hintojen tiputtamisesta mutta tehtaalla ei ole haluja hintoja tiputtaa.
Sanottakoon nyt vielä kun täällä niin moni tuota kalinaa haukkuu,että vaikka se ei nyky länsiautoa vastaakkaan niin silti se on ehdottomasti mukavin koskaan valmistettu lada.
Viimeksi muokannut jasu35, 17.11.2007 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hinnasto on päivitetty ennen autoveropäätöstä,joten se ei pidä paikkaansa.uudet hinnat tammikuussa ovat Kalina 13684e. Niva 16041e. Kysyin juuri asiaa myös malmin deltasta,ja tämä on ainakin tämänhetkinen tieto.
hinnan muutoksista huolimatta, voidaan edelleen miettiä että tekeekö sillä Suzuki Jimnyllä mitään Nivaan verrattuna
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:hinnan muutoksista huolimatta, voidaan edelleen miettiä että tekeekö sillä Suzuki Jimnyllä mitään Nivaan verrattuna
Miksi ei tekisi? Suzkissa hieman pienempi kone ja vähemmän vääntöä, mutta on vastaavasti myös vähän keveämpi ja näin ollen pienempi ruokainen. Mitoiltaan liki saman kokoiset.
Idän Ihme 1 kirjoitti:Mitä toi ZukiZuki tulee sit maksamaan?
http://www.suzuki.fi kertoo, jimny 17900Euroa, eli jäähän tuon ja nivan väliin melkein 2000e, mutta ei oo niva enään suomen halvin "neliveto", esim. suzuki swift 4x4 15.990Euroa.
Niin, mutta kuitenkin tuossa nettihinnastossa kerrotaan että hinnat ovat nämä jos autoverolain esitys menee läpi ilman suurempia muutoksia. Mutta onhan tuossa maininta oikeuksien pitämisestä muutoksiin ja kaitpa ne liikkeessä tietää todellisen hinnan ensi vuodelle.
Hinnasto on päivitetty ennen autoveropäätöstä,joten se ei pidä paikkaansa.uudet hinnat tammikuussa ovat Kalina 13684e. Niva 16041e. Kysyin juuri asiaa myös malmin deltasta,ja tämä on ainakin tämänhetkinen tieto.
Nuo Malmilla sanotut hinnat on poimittu Iltasanomien taulukosta jossa on laskennalliset hinnat. Lada.fi hinnat ovat viralliset maahantuojan hinnat, samalla tavalla muidenkin Deltan merkkien ja monien muiden autojen hinnat ovat eri kuin Iltasanomien taulukossa. Eli Delta haluaa pitää Nivan edullisena ja ottaa vähemmän voittoa autoa kohden.
Mutta Kalinan hintaa olisi pitänyt laskea rutkasti. Useita vaihtoehtoja samaan hintaan tai lähelle Kalinaa, Skoda Fabia esim. 13990 ja Deltalla Panda 11990, 5-ovinen Punto 12690, Albea 12990, 5-ovinen Grande Punto 13690 ja Linea 15990 verrattuna Kalinan 13390 €.
Kalina on hinnoiteltu täysin pieleen eikä olisi ihme jos poistuu ensi vuonna myynnistä. Nivaan Delta näyttää olevan tyytyväinen ja jopa mainostaa maasturia!
Kyllä nykyautolta ostajat vaativat ainakin radion ja ilmastoinnin.Harvapa nykyään on niin "tee se itse" mies että haluaa uutta autoa heti oston jälkeen "reposteleen".Kun halvemmassa ne on jo valmiina.Se mikä riittää vielä Venäjällä,ei välttämättä riitä täällä lännessä.Ja koiranluista tavallinen autoilija ei tiedä mitään.....kunhan etupyörät on kääntyvät
Jos vertaa esim. 90 luvun alun ee90 Corollaan niin nykyajan pikkuautot ovat yleisesti ottaen kurjia esityksiä. Tuommoinen Corolla on samaa kokoa nykyajan pikkuautojen kanssa, kulkee reippaammin 1.6 litraisena, kulutus melkein samoissa ja tuntuu kestävänkin paremmin, 400tkm sillä ajaa helposti ilman suurempaa entisöintiä, ja hinta oli 1990 samoissa lukemissa, nyt jotain ihan muuta. Turvavarusteissa häviää, ja metelissä, mutta tyylissäkin corolla voittaa korkean pönttö-lookin ainakin minun mielestäni. Lisäksi rollaa voi virittää ja päivittää ties miksi gti-malliksi, harmi vain että ovat enimmäkseen puhkiruostuneita ja loppuun ajettuja nykyään.
En ole poikkeusta nähnyt..siis ominaisuuksiltaan ylivoimaista autoa kaikilta ominaisuuksiltaan kohtuuhinnalla.
Olisi kyllä Vaz-tehtaalla hyvä sauma ottaa corollasta mallia ja tehdä kunnon pikkuauto suomenkin markkinoille. Ulkonäköön, kestävyyteen ja kulkupuoleen pitäisi panostaa vielä lisää, luulen että saisivat aikaan ainakin paremman auton kuin ranskalaiset ja heidän tummanaamaiset kaverit, korealaisille voisivat hävitäkin..