Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
laittakaas numeroa tai linkkiä myyjään.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
pistin yviigorr kirjoitti:laittakaas numeroa tai linkkiä myyjään.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
kohta alkaa olemaan pikku getrakin sovite levy valmis. saa alkaa rakentamaan kytkintä. ei kellää olis käytettyä ladan sintteriä hyllyssä ylimääräsenä??
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Mulle kans semmosen mäntä-äijän numeroo tai s.posti osotetta.
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
kertokaa mulle miksi ahdoilla alkaa kaasarit tulvia ja kone menee helv*in laihalle... mitä kaasareille pitäis tehdä notta saatais tulviminen loppumaan
kumi tiivisteet on jo....

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Tyhmiä peruskysymyksiä:
Kuullostaa ihan kuin kohokammioon ei tulis tarpeeksi painetta, mitkä kaasarit ja miten ahdot on ohjattu kohokammioon?
Paljon on bensanpaineet ja onhan ahtojen mukaan säätyvä paineensäädin?
Kuullostaa ihan kuin kohokammioon ei tulis tarpeeksi painetta, mitkä kaasarit ja miten ahdot on ohjattu kohokammioon?
Paljon on bensanpaineet ja onhan ahtojen mukaan säätyvä paineensäädin?
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Miten voi samaan aikaan kaasarit tulvia ja seokset mennä laihalle? Yleensä kone tukehtuu bensaan jos kaasarit tulvii.pappa- igor kirjoitti:kertokaa mulle miksi ahdoilla alkaa kaasarit tulvia ja kone menee helv*in laihalle... mitä kaasareille pitäis tehdä notta saatais tulviminen loppumaankumi tiivisteet on jo....
500whp.net
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Minähän en näistä kyllä mitään tiedä... mutta jos alkaa tulvimaan vain ahtojen noustessa niin onko bensanpaineensäädin sekasi niin, että nostaa liikaa bensanpainetta, suhteessa ahtoihin 

Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Anteeksi väärä sana muoto.. siis kaasarit sylkee bensaa pitkin kone huonetta kun ahdot nouseemicco kirjoitti:Miten voi samaan aikaan kaasarit tulvia ja seokset mennä laihalle? Yleensä kone tukehtuu bensaan jos kaasarit tulvii.pappa- igor kirjoitti:kertokaa mulle miksi ahdoilla alkaa kaasarit tulvia ja kone menee helv*in laihalle... mitä kaasareille pitäis tehdä notta saatais tulviminen loppumaankumi tiivisteet on jo....





Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
TÄHpappa- igor kirjoitti:Anteeksi väärä sana muoto.. siis kaasarit sylkee bensaa pitkin kone huonetta kun ahdot nouseemicco kirjoitti:Miten voi samaan aikaan kaasarit tulvia ja seokset mennä laihalle? Yleensä kone tukehtuu bensaan jos kaasarit tulvii.pappa- igor kirjoitti:kertokaa mulle miksi ahdoilla alkaa kaasarit tulvia ja kone menee helv*in laihalle... mitä kaasareille pitäis tehdä notta saatais tulviminen loppumaankumi tiivisteet on jo....
mutta taisin saada sen vian jo korjattua, seoksetkin alkoivat pysyä suunnilleen rikkaalla
pitoja oli vaan pirun huonosti kun maa jäässä
mitä kannattais tehdä kun ei tuppaa takapyörä pysyä kiinni
lähti äsken kaks kertaa ajossa irti.. sata vauhtia,hieman luisua ja pyörä irtoo... ei kiva tunne

siis miten irtoaa?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
on paineen mukaan säätyvä säädin, kaasarit DHLA 40, luultavasti siitä mistä kohokammioon mennee paine oli tiiviste huonon muotoinen, muokkasin sen semmoseks että nyt menee varmasti ahtopaine kohokammioon.. luultavasti bensan ruiskiminen loppuMara kirjoitti:Tyhmiä peruskysymyksiä:
Kuullostaa ihan kuin kohokammioon ei tulis tarpeeksi painetta, mitkä kaasarit ja miten ahdot on ohjattu kohokammioon?
Paljon on bensanpaineet ja onhan ahtojen mukaan säätyvä paineensäädin?


Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Kieri jarrurummun kanssa pitkin ojiaiigorr kirjoitti:
TÄH![]()
siis miten irtoaa?


Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
siis vetarin päästä menny kierteet? vai pultit irti/poikki?pappa- igor kirjoitti:Kieri jarrurummun kanssa pitkin ojiaiigorr kirjoitti:
TÄH![]()
siis miten irtoaa?perskeles onneks ei menny kun jarrukilpi pikkusen lyttyyn ja lokarin reunasta lähti maalit
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Pienet on sisäkurkut kierroskoneelle, ainakin vaparissa.pappa- igor kirjoitti:on paineen mukaan säätyvä säädin, kaasarit DHLA 40, luultavasti siitä mistä kohokammioon mennee paine oli tiiviste huonon muotoinen, muokkasin sen semmoseks että nyt menee varmasti ahtopaine kohokammioon.. luultavasti bensan ruiskiminen lopputoivottavasti.. vaihdoin myös ilma 140 ja pää 160 suuttimet, sisäkurkut ovat 30mm ... nyt on ilmeisesti kierroksilla seokset lähellä mutta sitten hukku alapään seokset.. käyp pirun rikkaalla, mitä sille vois tehdä
Noissa 40:ssä Lortoissa on se juttu, ettei niissä ole lisärikastuspiiriä ahtojen mukaan, kuten 45 ja 48:seissa, näillä on siis hankalampi saada seoksia kohdilleen sekä ala- että yläkierroksilla.
Kanavat voi toki kairata myös 40sten kansiin (jäljet/kohdat näkyy valussa.) ja asentaa lisäsuuttimet, joita saa isommista malleista tai kaasariosaliikkeistä. Näin olen joskus ite tehnyt.
Näin toimien alakierroksien seos on paremmin hallussa koska ei tarvita niin isoja suuttimia, kun bensaa tulee paineen alla niistä lisäsuuttimista.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Ei ole ihmekään että renkaat lentelee!
Ettei vaan olis alla jotkut peräkärryn jaolla olevat vanteet. Joku nimimerkki, en nyt muista kuka, on muistaakseni joskus varoittanut käyttämästä väärän jaon vanteita.


Ettei vaan olis alla jotkut peräkärryn jaolla olevat vanteet. Joku nimimerkki, en nyt muista kuka, on muistaakseni joskus varoittanut käyttämästä väärän jaon vanteita.


Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129