Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

laittakaas numeroa tai linkkiä myyjään.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

iigorr kirjoitti:laittakaas numeroa tai linkkiä myyjään.
pistin yv
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

kohta alkaa olemaan pikku getrakin sovite levy valmis. saa alkaa rakentamaan kytkintä. ei kellää olis käytettyä ladan sintteriä hyllyssä ylimääräsenä??
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
ladaani

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Mulle kans semmosen mäntä-äijän numeroo tai s.posti osotetta.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

kertokaa mulle miksi ahdoilla alkaa kaasarit tulvia ja kone menee helv*in laihalle... mitä kaasareille pitäis tehdä notta saatais tulviminen loppumaan :shock: kumi tiivisteet on jo....
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mara »

Tyhmiä peruskysymyksiä:
Kuullostaa ihan kuin kohokammioon ei tulis tarpeeksi painetta, mitkä kaasarit ja miten ahdot on ohjattu kohokammioon?
Paljon on bensanpaineet ja onhan ahtojen mukaan säätyvä paineensäädin?
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja micco »

pappa- igor kirjoitti:kertokaa mulle miksi ahdoilla alkaa kaasarit tulvia ja kone menee helv*in laihalle... mitä kaasareille pitäis tehdä notta saatais tulviminen loppumaan :shock: kumi tiivisteet on jo....
Miten voi samaan aikaan kaasarit tulvia ja seokset mennä laihalle? Yleensä kone tukehtuu bensaan jos kaasarit tulvii.
500whp.net
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Minähän en näistä kyllä mitään tiedä... mutta jos alkaa tulvimaan vain ahtojen noustessa niin onko bensanpaineensäädin sekasi niin, että nostaa liikaa bensanpainetta, suhteessa ahtoihin :?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

micco kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:kertokaa mulle miksi ahdoilla alkaa kaasarit tulvia ja kone menee helv*in laihalle... mitä kaasareille pitäis tehdä notta saatais tulviminen loppumaan :shock: kumi tiivisteet on jo....
Miten voi samaan aikaan kaasarit tulvia ja seokset mennä laihalle? Yleensä kone tukehtuu bensaan jos kaasarit tulvii.
Anteeksi väärä sana muoto.. siis kaasarit sylkee bensaa pitkin kone huonetta kun ahdot nousee :? mutta taisin saada sen vian jo korjattua, seoksetkin alkoivat pysyä suunnilleen rikkaalla :? pitoja oli vaan pirun huonosti kun maa jäässä :( mitä kannattais tehdä kun ei tuppaa takapyörä pysyä kiinni :shock: lähti äsken kaks kertaa ajossa irti.. sata vauhtia,hieman luisua ja pyörä irtoo... ei kiva tunne :oops:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:
micco kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:kertokaa mulle miksi ahdoilla alkaa kaasarit tulvia ja kone menee helv*in laihalle... mitä kaasareille pitäis tehdä notta saatais tulviminen loppumaan :shock: kumi tiivisteet on jo....
Miten voi samaan aikaan kaasarit tulvia ja seokset mennä laihalle? Yleensä kone tukehtuu bensaan jos kaasarit tulvii.
Anteeksi väärä sana muoto.. siis kaasarit sylkee bensaa pitkin kone huonetta kun ahdot nousee :? mutta taisin saada sen vian jo korjattua, seoksetkin alkoivat pysyä suunnilleen rikkaalla :? pitoja oli vaan pirun huonosti kun maa jäässä :( mitä kannattais tehdä kun ei tuppaa takapyörä pysyä kiinni :shock: lähti äsken kaks kertaa ajossa irti.. sata vauhtia,hieman luisua ja pyörä irtoo... ei kiva tunne :oops:
TÄH :D

siis miten irtoaa?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Mara kirjoitti:Tyhmiä peruskysymyksiä:
Kuullostaa ihan kuin kohokammioon ei tulis tarpeeksi painetta, mitkä kaasarit ja miten ahdot on ohjattu kohokammioon?
Paljon on bensanpaineet ja onhan ahtojen mukaan säätyvä paineensäädin?
on paineen mukaan säätyvä säädin, kaasarit DHLA 40, luultavasti siitä mistä kohokammioon mennee paine oli tiiviste huonon muotoinen, muokkasin sen semmoseks että nyt menee varmasti ahtopaine kohokammioon.. luultavasti bensan ruiskiminen loppu :? toivottavasti.. vaihdoin myös ilma 140 ja pää 160 suuttimet, sisäkurkut ovat 30mm ... nyt on ilmeisesti kierroksilla seokset lähellä mutta sitten hukku alapään seokset.. käyp pirun rikkaalla, mitä sille vois tehdä :shock:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:
TÄH :D

siis miten irtoaa?
Kieri jarrurummun kanssa pitkin ojia :? perskeles onneks ei menny kun jarrukilpi pikkusen lyttyyn ja lokarin reunasta lähti maalit :shock:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
TÄH :D

siis miten irtoaa?
Kieri jarrurummun kanssa pitkin ojia :? perskeles onneks ei menny kun jarrukilpi pikkusen lyttyyn ja lokarin reunasta lähti maalit :shock:
siis vetarin päästä menny kierteet? vai pultit irti/poikki?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mara »

pappa- igor kirjoitti:on paineen mukaan säätyvä säädin, kaasarit DHLA 40, luultavasti siitä mistä kohokammioon mennee paine oli tiiviste huonon muotoinen, muokkasin sen semmoseks että nyt menee varmasti ahtopaine kohokammioon.. luultavasti bensan ruiskiminen loppu :? toivottavasti.. vaihdoin myös ilma 140 ja pää 160 suuttimet, sisäkurkut ovat 30mm ... nyt on ilmeisesti kierroksilla seokset lähellä mutta sitten hukku alapään seokset.. käyp pirun rikkaalla, mitä sille vois tehdä :shock:
Pienet on sisäkurkut kierroskoneelle, ainakin vaparissa.
Noissa 40:ssä Lortoissa on se juttu, ettei niissä ole lisärikastuspiiriä ahtojen mukaan, kuten 45 ja 48:seissa, näillä on siis hankalampi saada seoksia kohdilleen sekä ala- että yläkierroksilla.
Kanavat voi toki kairata myös 40sten kansiin (jäljet/kohdat näkyy valussa.) ja asentaa lisäsuuttimet, joita saa isommista malleista tai kaasariosaliikkeistä. Näin olen joskus ite tehnyt.
Näin toimien alakierroksien seos on paremmin hallussa koska ei tarvita niin isoja suuttimia, kun bensaa tulee paineen alla niistä lisäsuuttimista.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Ei ole ihmekään että renkaat lentelee! :?
Ettei vaan olis alla jotkut peräkärryn jaolla olevat vanteet. Joku nimimerkki, en nyt muista kuka, on muistaakseni joskus varoittanut käyttämästä väärän jaon vanteita. :shock: :lol:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin