1700 Moottoreista...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Ladillac

1700 Moottoreista...

Viesti Kirjoittaja Ladillac »

Joo elikkä ostin tuossa viikko sitten 1200S ladan vuosimallia -89. Tuli ostettua (ja jo laitettua) siihen ladan 1700 kone, lohkoon valettu numerosarja 21213. Nähtävästi joku nivan pannu mikäli netistä oikein hoksasin? Ei kai käytetty takavetoisissa alunperin?Onko joku tämmösellä katsastanu? Selvinnee pelkällä teholapulla? Muuttui muuten auton luonne hiukkasen :lol: tuntus vähä että loppuu välitykset kesken. Nyt paikoillaan on tuon ässän koneen imusarja ja kaasari, ahistaakohan konetta minkä verran? Onko se ladan oma ruisku toimiva vai pitäskö keksiä jotain muuta?
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

21213 on sen lohkon valunumero joka tapauksessa.
Tarkempi tyyppi on joko 21214 tai 21073 riippuen siitä onko se Nivasta vai takavetoisesta. Tämä numero on stanssattu öljyfiltterin yläpuolelle.

Varmasti sitten ahdistaa jos siinä 1200 kaasari on. Omassani on 1500 kaasutin ja sekin pelaa vain välttävästi. Normaaliajossa tuntuu vääntöä piisaavan mutta isommilla kierroksilla tuntuisi loppuvan bensa ja sitä kautta sitten teho. Veeperiä tuo on vielä vailla.

Kyllähän sen ruiskunkin rojut voi sinne laittaa jos tykkää asennella jokusen sähköjohdon ja ne kaikki kalliit osaset. Helpommalla nyt kuitenkin pääsisi jos ruuvaa siihen jonkun weberin semmoisilla suuttimilla että piisaa sille koneelle.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: 1700 Moottoreista...

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

tuplat, tuplat ja tuplat... niin piisaa :lol: jos tykkää askarrella niin ehdottomasti 4 . ruutta jollain ohjelmoitavalla poksilla
-Hestec
-Haltech
-DTA
-Apex PowerFC
-Motec
-Perfect Power SMT6
-Unichip
-Autronic
-034 EFI
-Omex
-E-manage
-Link
-Megasquirt
-Tatech
.........
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: 1700 Moottoreista...

Viesti Kirjoittaja AI »

Olen tällaisen muutoskatsastanut. Piti olla maahantuojan todistus että alusta ja jarrut ovat samat 1200:ssa ja 1700:ssa. Ja Venäjältä saa tuohon 1700-koneeseen kuuluvaa kaasutintakin, sellainen on tuossa mulla kiinni. Aika liukkaastihan tuo kulkee 1200:n verrattuna!

Toi todistus on muuten siitä hauska että sen mukaan Samaraan ja 110:n voi myös laittaa takavetoisen moottorin! Kuinkahan onnistuu "alkuperäisiä kiinnikkeitä käyttäen"?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Ladillac

Re: 1700 Moottoreista...

Viesti Kirjoittaja Ladillac »

Joo tuo 21073 sieltä lohkon kyljestä löyty ku oikeasta paikasta ties etsiä. ruiskukoneeksi tuon ajattelin rakentaa, olisi mukavampi turbottaa sitten katsastuksen jälkeen. Turboksi hommattu IHI rx subarusta. Mutta kuinkahan on, ku tuossa moottorissa ei ole enää ne alkuperäiset polttoainelaitteet paikoillaan, riittääköhän tuo konelan todistus? Eihän tuossa kyllä puhuta mistään muusta kuin moottorista? Entäs kun tuo moottorihan on varmaankin vähä-päästöisestä autosta, tarvinnee katin? Kyllä tuo 1200 kaasari on auttamatta pieni, Tänään kävin koittamassa, mittarin saa 4 vaihteella melki loppuun asti, koneesta löytyis kierrosta vaan ei puhtia riitä yläkierroksille asti. Pitänee sitten lopulliseen malliin katsella uutta perää, jos sillä sais pelattua vähän vauhtia lisää.
mower

Re: 1700 Moottoreista...

Viesti Kirjoittaja mower »

kun tässä topicissa nyt kerran on 1700 moottorista kyse niin kysyisin että mitkä ovat sen männän mitat?
mower

Re: 1700 Moottoreista...

Viesti Kirjoittaja mower »

eikö kenelläkään ole tietoa?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 1700 Moottoreista...

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mitä mittoja olisi tarvis? Poraus 82, tappi 22 ja olisiko puristuskorkeus 38. Siinä ny jotain. Ei ihan satavarmat mitat.
Vauhdin tae - alamäki
Ladillac

Re: 1700 Moottoreista...

Viesti Kirjoittaja Ladillac »

Joo, nytpä on hommattu Le-jetronic jostain bemusta. Tuleepahan samalla sitten käretön sytkäki tuohon koneeseen. Imusarja on täytehitsattavana että saapi ruiskusuuttimille kunnon pesät. bemarin jakajalle sorvata välikappale ja sipasta tuosta ladan jakajasta pääakseli poikki ja liittää se tuohon bemun jakajaan. Saa nähdä mitä tulee, 3 viikkoa ja katsastus painas päälle :D Mut joo, soittelin paikalliselle katsastusasemalle ja kyselin tuosta katsastuksesta. Tuohon saa laittaatuon ruiskun huoletta, menee prosenteilla 10 jos ei mallisarjasta löydy samalla ruiskulla olevaa. Tarvitsis vielä sen dynolapun, ja sitten tuosta moottorista tiedot ja jonkun paperin mikä kertoo jotain moottorin hiukkaspäästöistä? Mistähän nämä kaksi viimeistä pumaskaa saisi? Teltta-autolle olen soitellu pitkin päivää, "Soitit delta-autoon, olemme kaikki juuri nyt varattuja,soita hetken kuluttua uudelleen..." :evil:
Ladillac

Re: 1700 Moottoreista...

Viesti Kirjoittaja Ladillac »

Joo nytpä on lada koeajettu tuolla Jetronicin nelipisteruiskulla. on siinä kyllä vissi ero tuohon kaasariin nähden. Nyt jos alkaisin tekemään, ainakin imusarjan tekisin kokonaan uuden, pääsis helpommalla ku ruveta tuosta ladan omasta semmoista tekemään. kierrosherkkyyttä tuli roimasti, ja jotenkin kone tuntuu väännökkäämmältä. Perstuntumalla vois olla että ei se sata konia ole kaukana. Nyt sitte katsastus ja sitten vielä turbiinon sovittelua tuonne ladan pellin alle.
Vastaa Viestiin