Lada 110?
Lada 110?
Ystävät ja kylän miehet. Uusia Ladoja myydään nyt erikoistarjouksessa mielestäni todella halvalla. Olen jo alkanut harkita Samarani vaihtoa uuteen sellaiseen. Kysymys kuuluukin että onko Lada 110 aivan vika hankinta? Kannattaako vaihto? Saako siitä luotettavaa autoa takuu-ajan jälkeenkään? Eli lähinnä tielle jääminen, keskuslukitus ja ikkunahissit huolettavat satakympin kohdalla. Kokemuksista voi tietysti lukea ko. olevasta palstalta mutta sellaista yhteenvetoa kaipaisin pidempää auton omistaneilta. Kerran sattumoisin haastattelin erästä keski-ikäistä naista jolla näin 110 HB:n Nurmijärvellä. Ainakaan hän ei liioimmin haukkunut autoa. Toistaiseksi ajan Samaralla. 

En ole katunut ostostani.Kun ostaa Ladan niin saa Lada "laatua",johon aikaisempi Ladan omistaminen on luonut jo tuntumaa.Maantiellä pitemmässäkin ajossa 110 on verraton.Määritelmä,että "ensimmäinen vuosi ajossa on tuotantolinjan viimeinen vaihe"on mielestäni hyvin sanottu.Usein Ladan ongelmat ovat sellaisia,jotka on harmittavia,mutta harvoin tielle jättäviä.En ole nähnyt yhtään 110 mallia tien varteen jääneenä.Kulutus on pieni,auton tilavuus suuri kun vertaa sitä esim. Suzuki Altoon,joka on saman hintainen.Jos pyörii yksiomaan kaupungissa muutaman kilometrin säteellä ostaisin sen Alton.Jos taas ajaa pitempää matkaa varsinkin sorateilla suuremmilla kuormilla valitsisin Ladan.
Minä vaihdoin Samarani 110.iin ja olen ollut tyytyväinen. Samarassa oli takuuaikana huomattavasti vähemmän vikoja, mutta nyt kun 110.n takuuaika on ohi, niin minusta tuntuu, että siinä on minulle autoa moneksi vuodeksi. Samaraan verrattuna 110 on tilavampi ja hiljaisempi. Valot oli Samarassa paremmat. Näissä 110.n polyellipsoidi valoissa on lähivalot hyvät, mutta kaukovaloissa on toivomisen varaa. 110.ssa puuttuu edestä roiskeläpät ja takaa lokarit, saas nähdä, miten rupeaa ruostumaan. Minulla onSTW. Sen 16v kone tuntuu pikkasen alimitoitetulta painavaan koriin nähden, mutta helposti sillä liikenteen tahdissa pysyy, vaikkei se raaseri olekkaan. Samara tuntui ruudikkaammalta (1500i sedan). Ajossa 110 tuntuu mukavalta. Sillä ajelee pikiäkin matkoja ihan mielellään. (Pisin ajamani päivämatka 110.lla on Helsinki-Lieksa-Helsinki, eli noin 1200km) Ja Ladahan ei tunnetusti mökkiteitäkään säiky. Suosittelen siis 110.aa. Kyllä se ihan hyvä ajokki on.
-
Joo; 8v koneessa on enemmän vääntöä alakierroksilla; eli vääntökäyrä on laakeampi kuin 16v mallissa. Huomasin saman asian kun vertailin Samaraa 1500i ja 16v 110 malleja keskenään. Toisaalta kun taas antaa "kenkää" menee 16v reippaammin; kun on vähän enemmän kilowatteja.Jone kirjoitti: Sen 16v kone tuntuu pikkasen alimitoitetulta painavaan koriin nähden, mutta helposti sillä liikenteen tahdissa pysyy, vaikkei se raaseri olekkaan. Samara tuntui ruudikkaammalta (1500i sedan).
8v ja 16v koneiden ero on erilainen kansi; muutoin autot ovat melkein identtiset. Niin:16v mallissa rengaskoko on 14. Samaran vanteet eivät sitten sovi silloin. Edessä osuvat jarrusatulaan.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
110 täysi kymppi
Olen ollut satakymppiin todella tyytyväinen. Vaihdoin Samarasta ja 110 on kaikessa mukavasti parempi. Kulkee hyvin ja on hiljainen eikä ole ollut lainkaan vikoja. Laadussa ei ole valittamista. Ajelen Festival HB:llä eli moottori on 16-venttiilinen, erinomainen ajopeli, valoihin olen ollut myös ihan tyytyväinen.
Ota roiskeläpät tilatessa ja lisävarusteista tarvittavat. Suosittelen Festivalia, 16-v moottorin lisäksi saa aluvanteet. Kysy tarjous parista paikasta, ainakin lisävarusteiden (radio, lämppäri) hinnoissa voi olla eroa.
Ota roiskeläpät tilatessa ja lisävarusteista tarvittavat. Suosittelen Festivalia, 16-v moottorin lisäksi saa aluvanteet. Kysy tarjous parista paikasta, ainakin lisävarusteiden (radio, lämppäri) hinnoissa voi olla eroa.
Viimeksi muokannut Festival, 14.6.2004 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ominaisuuksien auto
Itselläni on 8-venttiilinen HB-malli, ja ihan suoralta kädeltä voin yhtyä edellä esitettyihin mielipiteisiin; tosin en tunne 16-venttiilisen etuja.
Takuuvuonna oli todella useita ongelmia, mutta sitten on mennyt mukavasti.
Lada-kokemusta on jo vuosien takaa (vrt. alempana), ja se pani ostamaan uudelleen Ladan, tosin jo vähän nykyaikaisemman. On se hyvin toiveet täyttänyt ja tehtävänsä hoitanut.
Eihän Lada huono auto, siinä on vain, kuten tunnettu sanonta kuuluu, "sellaista pientä". Vikojahan siinä ei ole, siinä on ominaisuuksia.
En Ladan ostoa kaikille suosittelisi. Eiväthän kaikki kuitenkaan osaa olla järkeviä.
Takuuvuonna oli todella useita ongelmia, mutta sitten on mennyt mukavasti.
Lada-kokemusta on jo vuosien takaa (vrt. alempana), ja se pani ostamaan uudelleen Ladan, tosin jo vähän nykyaikaisemman. On se hyvin toiveet täyttänyt ja tehtävänsä hoitanut.
Eihän Lada huono auto, siinä on vain, kuten tunnettu sanonta kuuluu, "sellaista pientä". Vikojahan siinä ei ole, siinä on ominaisuuksia.
En Ladan ostoa kaikille suosittelisi. Eiväthän kaikki kuitenkaan osaa olla järkeviä.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Lada 110
Kiitos vaan vastanneille. Kyllähän nyt laatu ja hinta on kohdallaan. Lada 110:ä on mainostettukin viime aikoina useassa lehdessä, mm. keltaisessa pörssissä ja ilmeisesti Hesarissakin. Keltaisessa pörssissä oli hauskasti mainoksen yhteydessä iskulause: "Lada 110, kun järki ja tunne kohtaavat". Uusimmassa Auto Bild-lehdessä autoa oikeastaan kehuttiin muuten paitsi jarrujen osalta!! Väitettiin laadunkin parantuneen.
Mieluiten ostaisin sedan-version mutta kun ne eivät ole enää valikoimassa. Olin eilen yksillä messuilla. Satuin matkalla näkemään harvinaisen monta satakymppiä tuolla liikenteessä.
Mieluiten ostaisin sedan-version mutta kun ne eivät ole enää valikoimassa. Olin eilen yksillä messuilla. Satuin matkalla näkemään harvinaisen monta satakymppiä tuolla liikenteessä.