moottorissa jokin resonoi?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Rizhto

moottorissa jokin resonoi?

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Terve

Tästä aiheesta on haun perusteella palstoilla keskulteltu, mutta ei juuri ole tullut tuloksia. Toissapäivänä moottorista alkoi kuulua aaltoileva resonoiva kolina. Ikään kuin jotain olisi irti. Eilen avasin kopan ja tarkastin sieltä jakopään kunnon. Ketju on kireällä, laahaimet kiinni ja hyvässä kunnossa, ei näy katkenneita venttiilinjousia. Kone on 1200cc, eli flekti on kiinteä. Ääni tulee moottorista (Stetoskooppitesti) ja kuuluu selvimmin auton edestä, ja sisällä ohjaamossa. Ääni voimistuu kun kone on lämmin, kylmänä ääni on lähes huomaamaton. Moottorin ominaisuuksissa ei ole muutosta. käy hyvin (hieman epätasainen tyhjäkäynti ja nykii alakierroksilla), ottaa kierroksia ja vetoa on sen mitä pikkulohkosta voi olettaa. Nelospytyn tulpan väri on hieman muita tummempi. Vika ilmaantui hyvin huonoon saumaan, kun auto pitäisi just nyt viedä katsastukseen ja sitten pitäisi lähteä käymään Helsingissä. Vähän arveluttaa tuo pitkä matka.
ladoholisti
rammracing

Re: moottorissa jokin resonoi?

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Moi!
Mulla piti kerran samal taval ääntä ja selvis et vauhtipyörä oli pikkasen löysällä,mut se pitää sellasta vähän niinku jyrinän tapaista sitä on vaikee sanoo ku ei kuule ite.
T:A.Rämä RAMM RACING
PS:Silti kääntyisin ekaks alapään laakereihin,ku tohon vauhtipyörään
Honecker

Viesti Kirjoittaja Honecker »

Mä veikkaan tuon lämpenemishuomion takia vesipumppua.
Rizhto

Tuo vesipumppu on tosiaan helppo kokeilla. Otanpa remmin irti illalla.
ladoholisti
IlkkaHe

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Ja sitten semmoset pikkuviat, jotka saa ainakin helposti tarkastettua, mutta luulisin sinun ne jo humanneen, mutta kuitenkin, tarkasta pakoputken suoja pellit, ja startin suojapellit, ne resonoi useasti, mutta ääni on jo melko "peltinen"
Rizhto

Joo, pellit tarkastin heti. Ääni ei kuitenkaan ole ihan niin peltinen. Enemmänkin kuulostaa siltä, että jokin pyörivä osa on irti.
ladoholisti
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mulla ainakin pelottava mekkala johtui vain viallisesta vesipumpusta, koita nyt ilman laturin hihnaa niin selviää se asia.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mulla piti väljälaakerinen vesipumppu hurjaa rousketta/jurinaa. Hihnapyörästä koitettuna klappia oli ainakin 5 mm, "pikkasen" väpätti koneen käydessä :shock:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kokemusta on väljälaakerisista vesipumpun ropelleista. Murha kolina niistä lähtee, mutta pikkuvikoja. Minulla rolina vähenee vesien lämmetessä. Kylmänä mekkala on hurja. Meinaan kokeilla tämän vesipumpun ajamista loppuun. Ihan vain urheilumielessä. Kokeilen siis minkälainen mekkala tulee ennenkuin laukeaa. Jotain jännitystä pitää olla Ladailussa. :lol: :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Honecker

Viesti Kirjoittaja Honecker »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kokemusta on väljälaakerisista vesipumpun ropelleista. Murha kolina niistä lähtee, mutta pikkuvikoja. Minulla rolina vähenee vesien lämmetessä. Kylmänä mekkala on hurja. Meinaan kokeilla tämän vesipumpun ajamista loppuun. Ihan vain urheilumielessä. Kokeilen siis minkälainen mekkala tulee ennenkuin laukeaa. Jotain jännitystä pitää olla Ladailussa. :lol: :lol:
Aika jännää, että sulla vesipumpun ääni vähenee lämmetessä. Mulla on pari vesipumppua eri autoista levinnyt ja aina ääni on pahentunut/ilmennyt lämpimän koneen kanssa. Kaipa ne laakerit voi sitten olla monella tapaa rikki?
Rizhto

Diaknoosi on nyt selvä: laturissa on jotain sökönä. Mielenkiintoista on se, että kun tuulettajan hihna otettiin pois, niin nokkaketju alkoi tosissaan kilistä. Taas, kun remmi pantiin paikoilleen, niin kilinä kaikkosi. Remmi oli alunperin kireällä kuin viulun kieli. Se lienee rasittanut laturin laakereita. Ainakin Triumph Heraldin laturin pusla hajosi tästä syystä aikanaan.
ladoholisti
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mikäli laakerit on menny laturista niin ei kannata sen takia alkaa vaihtaan koko laturia. Saa noita laakereita ihan tarvike liikkeestä eikä maksakkaan montaa euroa. 6302 ja 6201 on laakereiden numerot.
Vastaa Viestiin