Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

iigorr kirjoitti:no halvin eikä ollenkaan huono vaihtoehto on kärjetön sytkä vaan. siitä se alipaine säädin pois.
Mitä hyötyä on alipainesäätimen poistosta? Sillähän saa vain lisättyä bensan kulutusta ja vetoa huononnettua kevyellä kaasulla ajellessa...[/quote]

itse en harraste auton parissa mieti bensan kulutusta..[/quote]

Ei muakaan bensankulutus hirveästi kiinnosta eikä sillä 80 litralla mitä tankkiin menee kovin kauaa radalla räppäillä.
Ihmetyttää vaan kun toisessa viestissä kehoitat ottamaan alipainesäädön pois ja toisessa meinaat että ylipaineella myöhäistävä sytkä olisi hyvä (niinkuin onkin).[/quote]

nyt sekoitat? näin en ole sanonut?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

tyhjäkäynnillä 0,3 bar :lol:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

nyt on penkitetty 1 bar 115 hp ja 190 nm/3000 rpm
konttorille lappu 0.7 bar 97 hp ja 164 nm/3250 rpm
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Meleko matalalta puskee :D
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

IlkkaHe kirjoitti:Meleko matalalta puskee :D
kiitos remmiahtimen :D

penkki äijäki kehu et pirun hyvä ku ahtaa alhaalta asti :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:
IlkkaHe kirjoitti:Meleko matalalta puskee :D
kiitos remmiahtimen :D
:D
Ja vakio nokan :shock: mutta riittääkö vetoa enään ylemmäks :?:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja micco »

iigorr kirjoitti:nyt on penkitetty 1 bar 115 hp ja 190 nm/3000 rpm
konttorille lappu 0.7 bar 97 hp ja 164 nm/3250 rpm
Mitä tuon 3000 kierroksen jälkeen oikein tapahtuu? Ainakin oma remmiladani kiekui iloisesti yli kuuden tontun.
Toisaalta jos tuo ahtopaine on 1 bar 3000 kierroksella niin onko se sitten jo 1.5 bar 6000 kierroksella?
500whp.net
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

micco kirjoitti:
iigorr kirjoitti:nyt on penkitetty 1 bar 115 hp ja 190 nm/3000 rpm
konttorille lappu 0.7 bar 97 hp ja 164 nm/3250 rpm
Mitä tuon 3000 kierroksen jälkeen oikein tapahtuu?
Musta rauta kurkkaa lohkosta :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
IlkkaHe kirjoitti:Meleko matalalta puskee :D
kiitos remmiahtimen :D
:D
Ja vakio nokan :shock: mutta riittääkö vetoa enään ylemmäks :?:
no siinä kohti on huippu ja siitä alkaa vääntö laskea tehon noustessa.
4000 rpm/170nm ja 5000rpm/160nm

huippu teho 5300rpm/150nm
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

micco kirjoitti:
iigorr kirjoitti:nyt on penkitetty 1 bar 115 hp ja 190 nm/3000 rpm
konttorille lappu 0.7 bar 97 hp ja 164 nm/3250 rpm
Mitä tuon 3000 kierroksen jälkeen oikein tapahtuu? Ainakin oma remmiladani kiekui iloisesti yli kuuden tontun.
Toisaalta jos tuo ahtopaine on 1 bar 3000 kierroksella niin onko se sitten jo 1.5 bar 6000 kierroksella?
dumpilla paineet 1 barissa.jossain 1500rpm viimeistään on toi 1 bar.

maximi kierrokset n. 6200 :)
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:
no siinä kohti on huippu ja siitä alkaa vääntö laskea tehon noustessa.
4000 rpm/170nm ja 5000rpm/160nm

huippu teho 5300rpm/150nm
Kuinkas paljon sitten 5300rpm:lla on tehoa??
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
no siinä kohti on huippu ja siitä alkaa vääntö laskea tehon noustessa.
4000 rpm/170nm ja 5000rpm/160nm

huippu teho 5300rpm/150nm
Kuinkas paljon sitten 5300rpm:lla on tehoa??
tuo 115hp pyörätehoa.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
no siinä kohti on huippu ja siitä alkaa vääntö laskea tehon noustessa.
4000 rpm/170nm ja 5000rpm/160nm

huippu teho 5300rpm/150nm
Kuinkas paljon sitten 5300rpm:lla on tehoa??
tuo 115hp pyörätehoa.
Kilolla?? onks se kone rikki??
:shock:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

tuo 115hp pyörätehoa.[/quote]
Kilolla?? onks se kone rikki??
:shock:[/quote]

ei :D

täysin vakio kone. imu ja pakosarjat kohdistamatta kansi,nokka kaikki vakiota. niin sytkä ennakko 22
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mutta silti pitäs olla enemmän... Eikös se Miccon ladakin ollut koneeltansa vakio 1600 :? miten mulla on semmonen tunne että vakiosta 1600cc on datilla ja kilolla penkitetty n.160hv :shock: tosin onhan noissa "vakioissakin" eroja :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin