Päivää.
Ongelmanani on siis se, että 110 alkaa käydä tukalaksi paikaksi. Puhallin lakkasi puhaltamasta muuta kuin kuumaa ilmaa muutama päivä sitten.
Mikähän voisi olla syy? Kattoanturi (yksi 110-omistaja veikkasi esim. sitä)?
Lämpötilan säätö ei siis vaikuta millään tavalla, aiemmin puhaltimen ääni muuttui lämpötilää säädettäessä ja puhallusilman viiletessä/lämmetessä. Sitä ei enää tapahdu.
Kattoanturia on käytetty irti. Ei vaikutusta, eikä ymmärrystä toimiiko vai ei.
Auto on siis 110 HB 8V vm. 2004
Kiitos etukäteen.
110 puhaltaa vain kuumaa, miksi?
Re: 110 puhaltaa vain kuumaa, miksi?
omaan satakymppiin vaihdoin tuon keksikonsolissa olevan säädin yksikön ja alkoi toimimaan
omassani vika ilmeni kun auto lämpenin ja kylmänä toimi normaalisti
kokeile aamun kylmyydessä kääntää säädintä kylmälle ja jos äänestä kuulet että ilmaläppä kääntyy niin voit irrottaa sen leveän moninapa liittimen säätimestä
tällöin ilmaläppä jää siihenasentoon missä se on (kylmälle) ja puhaltimen säätö toimii normaalisti
toki voihan ilmaläpän säätötanko olla poikki eli se kannattaisi ensin tarkistaa (vaatii hieman purkamista)
omassani vika ilmeni kun auto lämpenin ja kylmänä toimi normaalisti
kokeile aamun kylmyydessä kääntää säädintä kylmälle ja jos äänestä kuulet että ilmaläppä kääntyy niin voit irrottaa sen leveän moninapa liittimen säätimestä
tällöin ilmaläppä jää siihenasentoon missä se on (kylmälle) ja puhaltimen säätö toimii normaalisti
toki voihan ilmaläpän säätötanko olla poikki eli se kannattaisi ensin tarkistaa (vaatii hieman purkamista)
Re: 110 puhaltaa vain kuumaa, miksi?
Kiitos vinkeistä.pressa kirjoitti:omaan satakymppiin vaihdoin tuon keksikonsolissa olevan säädin yksikön ja alkoi toimimaan
omassani vika ilmeni kun auto lämpenin ja kylmänä toimi normaalisti
kokeile aamun kylmyydessä kääntää säädintä kylmälle ja jos äänestä kuulet että ilmaläppä kääntyy niin voit irrottaa sen leveän moninapa liittimen säätimestä
tällöin ilmaläppä jää siihenasentoon missä se on (kylmälle) ja puhaltimen säätö toimii normaalisti
toki voihan ilmaläpän säätötanko olla poikki eli se kannattaisi ensin tarkistaa (vaatii hieman purkamista)
Olen kokeillut mahdollisimman monissa oloissa parina viime päivinä käynnistää auton ja säädellä lämpötilaa ja puhallinta, mutta ääni pysyy samana koko ajan.
Kattoanturi ei ainakaan ole "kuollut": kun puhallin on nolla-asennossa ja pistää virrat päälle ja säätelee lämpötilaa, niin kuulee anturin pienen surinan/hurinan. Tämä tosi pieni ääni kuuluu kaikissa lämpötila-asennoissa, paitsi ääripäissä.
Saapa nähdä riittääkö meikäläisen taito purkamiseen..
Ihme, kun tämä ongelma on syntynyt viime viikonlopun aikana, jolloin autolla ei ajettu. Sitten kun maanantaina ajo taas alkoi, niin tämä kuuman ilman puhallus alkoi, vaikka lämpötilaa ei ole edes säädetty kuumalle päiväkausiin. Jotenkin itsestä tuntuisi loogisemmalta, että puhallusilman lämpötila olisi sitä luokkaa, mihin se on viimeiseksi säädetty kaiken toimiessa.