Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemuksia 110:stä, autolle tuli eilen minun omistuksessa kaksi kuukautta täyteen:
-vikakoodi 0171 (liian laiha seos)
-vikakoodi 1602 (akkukengät käytetty irti, tämä seurausta akun vaihdosta)
-katsastusinssi kertoi oikean etupyörän laakerin olevan väljä
Muuten auto on toiminut erittäin hyvin ja tarjonnut pienikulutuksisia kilometrejä. Tarkoitus viedä auto lähitulevaisuudessa maalarille, jolloin maalataan mustat alahelmat korinväriin ja samalla maalin saa päällensä helmat, takavalojen välissä oleva muovi ja EHKÄ uudet peilit.
-vikakoodi 0171 (liian laiha seos)
-vikakoodi 1602 (akkukengät käytetty irti, tämä seurausta akun vaihdosta)
-katsastusinssi kertoi oikean etupyörän laakerin olevan väljä
Muuten auto on toiminut erittäin hyvin ja tarjonnut pienikulutuksisia kilometrejä. Tarkoitus viedä auto lähitulevaisuudessa maalarille, jolloin maalataan mustat alahelmat korinväriin ja samalla maalin saa päällensä helmat, takavalojen välissä oleva muovi ja EHKÄ uudet peilit.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Mulla oli tuon Delttan 15tkm huollon jälkeen joku vika koodi jonka sain nollattua BK-10:llä..........
En tiiä mitä nappeja pitäis painaa mutta ainakin lähti pois kun siinä vkoodin kohdalla pisti kaikki napit pohjaan jolloin alkoi lmoittaa että No Error
En tiiä mitä nappeja pitäis painaa mutta ainakin lähti pois kun siinä vkoodin kohdalla pisti kaikki napit pohjaan jolloin alkoi lmoittaa että No Error
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
pitäis kait painaa nuoli alas ja saman aikaisesti <>, silloin tyhjää vikakoodit, kuten nollaukset muissakin näyttötiloissaLada110 kirjoitti:Mulla oli tuon Delttan 15tkm huollon jälkeen joku vika koodi jonka sain nollattua BK-10:llä..........
En tiiä mitä nappeja pitäis painaa mutta ainakin lähti pois kun siinä vkoodin kohdalla pisti kaikki napit pohjaan jolloin alkoi lmoittaa että No Error

Sain nollattua: 0171 hävisi käyttämällä akunkengät irti... 1602 hävisi käyttämällä autoa Autosommassa, jossa asentaja nollasi vikakoodin laiteella ilman mitään maksua. Olivat ihmeissään täällä Iisalmessa, kun 110:ssä on ajotietokone, taitaa olla ensimmäinen laatuaan näillä korkeuksilla...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Tänään eliminoin erään ärsyttävän äänen,josta olen maininnut aikaisemmin tällä palstalla.Kun pyyhkijät käynnisti,kuului nariseva ääni pyyhkijöiden liikkeen tahdissa.Syyksi paljastui suojakumit,jotka on asennettu pyyhkijän akseleille.Koskettaessaan alustaansa ne aiheuttivat narsevan äänen pyyhkijän tahdissa edestakaisin liikkuessaan.Tämä ääni poistui vesisateella jonkin ajan kuluttua kosteuden vaikutuksesta.Nostin molempia suojakumeja ja suihkautin niiden alle voitelevaa teflon spraytä.Kokeilin pyyhkijää voitelun jälkeen-ja ääni oli poistunut.
No niin mikäs on vikakoodi E-1-1504??
Deltta auton pojat kun onnituvat aina saamaan vikakoodeja tuonne... eivätkä poista niitä.... kaippa haluuvat rahastaa sitten kun eka kats. koittaa ja lada hylätään vikakoodin takia jolloin pitää mennä(mukamas) merkkihuoltoon....
Deltta auton pojat kun onnituvat aina saamaan vikakoodeja tuonne... eivätkä poista niitä.... kaippa haluuvat rahastaa sitten kun eka kats. koittaa ja lada hylätään vikakoodin takia jolloin pitää mennä(mukamas) merkkihuoltoon....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
En osaa sanoa tuohon vikakoodiin, mutta olisiko kenelläkään kerhon jäsenellä mahdollista saada joko valmista suomenkielistä versiota 110:n / Samaran vikakoodeista tai suomentaa venäjänkielisistä ohjeista? Olisi niistä edes jotakin apua, itse käyn aina kysymässä Autosommassa mitä tahtoo mikäkin koodi tarkoittaa. Eli, jos olisi olemassa valmiina selitykset koodeille, voisi käyttäjä itse pähkäillä miten vian voisi korjata.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
4 vuotta 110 F 8v
Laitanpa tänne vikalistaa, kun ovat muutkin näin tehneet. Neljä vuotta ja noin 72 tkm ajettuna. Auto huollettu Malmilla, ihan asiallista toimintaa. Mm. laitettu takuuseen vielä toisena vuotena vikoja, joita ei kohtuudella pitäisi parissa vuodessa tulla.
Ihan ensimmäiseksi tihuutteli öljyä ulos! Noin 1 tkm ja öljyn varovalo syttyi. Moottorin sisällä oli unohtunut laittaa joku tiiviste. Seuraavaksi rupesi kaasu tarttumaan täysille. Oli vikaa vaijerin läpiviennissä, liian ahdas reikä matossa, mutta voideltiin kyllä muutenkin. Tekee joskus kiusaa vieläkin. Muuten takuuaikana korjailtiin näitä tavallisia, takavalojen kosketushäiriöitä, osien sovituksia koriin; esim oikean puolen peili ei kääntynyt sopivaan asentoon. Varovalot vilkuttelivat alkuun omiaan, etenkin jäähdytysnesteen valo. Nestettä kyllä hävisikin, sitä on korjailtu letkuja kiristelemällä yms useampaan kertaan. Heijastinpaneeli hajosi myös nopeasti, siitähän tulee lyötyä takaluukku kiinni, jos ei tiedä varoa. Nyt on varomisesta huolimatta taas halki. Toinen hankala konstruktio on nämä ovenkahvat; jollei ole jatkuvasti voitelemassa siellä kahvan alla olevia jousia, niin pyrkivät jäämään (talvella) yläasentoon ja silloin kun pamautat oven kiinni niin voipi olla että lukon sisällä olevat muoviosat menee tuhanneksi päreeksi.
Toisena vuotena kolahti pakoputki jalkakäytävän reunaan. Ei edes kovin kovaa, mutta takapöntön sisuskalut irtosivat ja vaihtoonhan se meni. Piti ilkeetä ääntä ja epäilin jo pahempaakin vikaa.
Tärinää esiintyi noin 130 km/t vauhdissa ja myös jarrutettaessa kovemmissa nopeuksissa. Molemmat viat hävisivät pyörien tasapainotuksella. Myöhemmin ensim. katsastuksessa toista takajarrua hieman moitiskeltiin. Katsastaja arveli rummun olevan vähän soikea, mutta sanoi sen johtuvan ilmeisesti siitä, että pyöriä vaihdettaessa on ollut käsijarru päällä ja korjaantuvan seuraavassa pyöränvaihdossa, kunhan muistan olla käyttämättä käsijarrua. Tämä oli minulle uutta, mutta tietänee ammattimies asiansa.
Kolmantena vuonna syttyi CE-valo ensi kerran. Lambdan anturi vaihdettiin (meniköhän tämä nyt oikein). Ilmeisesti tähän samaan osaan liittyy myöhemmätkin valon syttymiset, joita on sanottu väliaikaisiksi häiriöiksi ja kiinnitelty vaan johtoja paremmin.
Tässä kohtaa kävi varmaan selväksi etten tunne tekniikkaa juurikaan...
Ja nyt neljäntenä vuotena pyyhkimet lakkasivat toimimasta. Vivusto oli irronnut.
Siinä koko lista, kaikki huollot tehty ohjelman mukaan ja ruostesuojaus päivitetty. Oli muuten jo siinä kahden vuoden kohdalla alkavaa ruostumista helmoissa. Lista ei ole kovin paha, kun vielä lähes kaikki ilmeni takuuaikana.
Ihan ensimmäiseksi tihuutteli öljyä ulos! Noin 1 tkm ja öljyn varovalo syttyi. Moottorin sisällä oli unohtunut laittaa joku tiiviste. Seuraavaksi rupesi kaasu tarttumaan täysille. Oli vikaa vaijerin läpiviennissä, liian ahdas reikä matossa, mutta voideltiin kyllä muutenkin. Tekee joskus kiusaa vieläkin. Muuten takuuaikana korjailtiin näitä tavallisia, takavalojen kosketushäiriöitä, osien sovituksia koriin; esim oikean puolen peili ei kääntynyt sopivaan asentoon. Varovalot vilkuttelivat alkuun omiaan, etenkin jäähdytysnesteen valo. Nestettä kyllä hävisikin, sitä on korjailtu letkuja kiristelemällä yms useampaan kertaan. Heijastinpaneeli hajosi myös nopeasti, siitähän tulee lyötyä takaluukku kiinni, jos ei tiedä varoa. Nyt on varomisesta huolimatta taas halki. Toinen hankala konstruktio on nämä ovenkahvat; jollei ole jatkuvasti voitelemassa siellä kahvan alla olevia jousia, niin pyrkivät jäämään (talvella) yläasentoon ja silloin kun pamautat oven kiinni niin voipi olla että lukon sisällä olevat muoviosat menee tuhanneksi päreeksi.
Toisena vuotena kolahti pakoputki jalkakäytävän reunaan. Ei edes kovin kovaa, mutta takapöntön sisuskalut irtosivat ja vaihtoonhan se meni. Piti ilkeetä ääntä ja epäilin jo pahempaakin vikaa.
Tärinää esiintyi noin 130 km/t vauhdissa ja myös jarrutettaessa kovemmissa nopeuksissa. Molemmat viat hävisivät pyörien tasapainotuksella. Myöhemmin ensim. katsastuksessa toista takajarrua hieman moitiskeltiin. Katsastaja arveli rummun olevan vähän soikea, mutta sanoi sen johtuvan ilmeisesti siitä, että pyöriä vaihdettaessa on ollut käsijarru päällä ja korjaantuvan seuraavassa pyöränvaihdossa, kunhan muistan olla käyttämättä käsijarrua. Tämä oli minulle uutta, mutta tietänee ammattimies asiansa.
Kolmantena vuonna syttyi CE-valo ensi kerran. Lambdan anturi vaihdettiin (meniköhän tämä nyt oikein). Ilmeisesti tähän samaan osaan liittyy myöhemmätkin valon syttymiset, joita on sanottu väliaikaisiksi häiriöiksi ja kiinnitelty vaan johtoja paremmin.
Tässä kohtaa kävi varmaan selväksi etten tunne tekniikkaa juurikaan...
Ja nyt neljäntenä vuotena pyyhkimet lakkasivat toimimasta. Vivusto oli irronnut.
Siinä koko lista, kaikki huollot tehty ohjelman mukaan ja ruostesuojaus päivitetty. Oli muuten jo siinä kahden vuoden kohdalla alkavaa ruostumista helmoissa. Lista ei ole kovin paha, kun vielä lähes kaikki ilmeni takuuaikana.
Tuo jarrurumpujuttu oli minulle aivan uutta.Mutta kun tarkemmin ajattelee pitänee varmaan paikkansa.Käsijarrun ollessa päällä jarrukengät levittävät jarrurumpua vastakkaisiin suuntiin.Voima vahvistuu edelleen pyörän irroituksen yhteydessä,koska tukipisteet(pyörän pultit) poistetaan.Rumpu taipuu hieman soikeaksi.Tämä soikeus jää edeleen jäljelle siihen asti kunnes seuraavan kerran pyörän ollessa irroitettuna käsijarrua ei ole vedetty.Pistäydyin Tukholmassa(laivalla).Siellä näin paikallislehdessä kuinka halvin auto,joka on Suzuki Alto maksaa siellä noin 8000€.Paikallisille jotakin 80 000 Kruunua.Yhtään Ladaa en siellä nähnyt.Viisi vuotta vanhat Volvot eivät maksa paljon mitään.Matelevat ruuhkat yleisiä aamusta iltaan.Onhan se hienoa istua kalliissa autossaan pääsemättä juuri minnekkään.
Oli pakko ostaa Auto Bild Suomi,koska siinä oli juttua 110:sta.Juttu oli mielestni asiallisesti kirjoitettu autoartikkeli.(toisin kuin Lada-jutut Teniikan Maailmasta,jossa paistoi juttujen läpi tietty ennakkoluuloisuus.)
Jarruista sanotaan,että ne ovat kuin aikojen takaa,ilman ABS-järjestelmää.Vaativat runsaasti poljinvoimaa.Voimakkaasti jarruttaessa 110 pysähtyy suuntavakaasti.Vaihdetuntumaa kehutaan.Mielestäni se on lähinnä Samaramainen.Kytkin lyhytliikkeinen.Parannuksia 2004 malleissa verrattuna 2003 malleihin on kylkisuojauksen parantaminen hunajakennorakenteen avulla.Lämmityslaitteen kenno on vaihdettu suuremmaksi(jotkut ovat väittäneet 110:n olevan kylmä?)Iskunvaimentimet eivät jaksa vaimentaa äkillisiä iskuja ja ne lotisevat kuoppaisilla teillä.Jälkiasennusisuvaimentimiksi suositellaan kaasuiskunvaimentimia.Festival-mallin lisähintaa 500€ pidetään pienenä,mitä sillä saa 16venttiilinen kansi,alumiinivanteet...
Venäjän varusteita ovat mm.kuljettajan air-bag,ABS-jarrut,ajotietokone,kattoluukku.Ohjaustehostimeksi saa joko hydraulisen ohjaustehostimen(suurempi polttoaineenkulutus) tai sähköisen Aviaaggregat-tehtaan suunnitteleman servon.Venäjällä myös saa takalaseihin sähköikkunat(miksiköhän ne minunkin autossa lienee?).Etuistuimissa sanotaan voimakkaissa jarrutuksissa olevan "klappia".Matka-ajokkina 110:n sanotaan olevan mukavan(samaa mieltä,paitsi helteellä).
Plussat
-pirteä kiihtyvyys
-mukava alusta maantiellä
-riittävät sisätilat
-kookas tavaratila HB:ssä (puhumattakaan STW:tä)
-suuntavakavuus kovassa jarrutuksessa
Miinukset
-hidas,tehostamaton ohjaus
-jarrujen suuri poljinvoima
-vakioiskunvaimentimet heikot
-halogeenivalojen teho heikko
Jarruista sanotaan,että ne ovat kuin aikojen takaa,ilman ABS-järjestelmää.Vaativat runsaasti poljinvoimaa.Voimakkaasti jarruttaessa 110 pysähtyy suuntavakaasti.Vaihdetuntumaa kehutaan.Mielestäni se on lähinnä Samaramainen.Kytkin lyhytliikkeinen.Parannuksia 2004 malleissa verrattuna 2003 malleihin on kylkisuojauksen parantaminen hunajakennorakenteen avulla.Lämmityslaitteen kenno on vaihdettu suuremmaksi(jotkut ovat väittäneet 110:n olevan kylmä?)Iskunvaimentimet eivät jaksa vaimentaa äkillisiä iskuja ja ne lotisevat kuoppaisilla teillä.Jälkiasennusisuvaimentimiksi suositellaan kaasuiskunvaimentimia.Festival-mallin lisähintaa 500€ pidetään pienenä,mitä sillä saa 16venttiilinen kansi,alumiinivanteet...
Venäjän varusteita ovat mm.kuljettajan air-bag,ABS-jarrut,ajotietokone,kattoluukku.Ohjaustehostimeksi saa joko hydraulisen ohjaustehostimen(suurempi polttoaineenkulutus) tai sähköisen Aviaaggregat-tehtaan suunnitteleman servon.Venäjällä myös saa takalaseihin sähköikkunat(miksiköhän ne minunkin autossa lienee?).Etuistuimissa sanotaan voimakkaissa jarrutuksissa olevan "klappia".Matka-ajokkina 110:n sanotaan olevan mukavan(samaa mieltä,paitsi helteellä).
Plussat
-pirteä kiihtyvyys
-mukava alusta maantiellä
-riittävät sisätilat
-kookas tavaratila HB:ssä (puhumattakaan STW:tä)
-suuntavakavuus kovassa jarrutuksessa
Miinukset
-hidas,tehostamaton ohjaus
-jarrujen suuri poljinvoima
-vakioiskunvaimentimet heikot
-halogeenivalojen teho heikko
2004 vm 110
Autobild lehdessä näkyi 2004 vuosimallin 110 jossa helmat on mustan sijaan korinväriset. Lehdessä oli väärää tietoa vakio- ja lisävarusteista. Sähköikkunat on vakiona edessä ja takana, kuten on keskuslukitus ja autoa ei taida edes saada ilman metalliväriä eikä radio ole vakiona.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
höh
Suomeen ei ole edes tän vuotisia kai tuotukaan
ja tehtaan sivuilla on varaosataulukot parin vuoden takaisia 



2004 vm 110
Kyllä Autobildissä ollut 110 eroaa myös sisustuksen värissä 03-vuosimallin autoja. Ja ulkoisesti tosiaan ei ole mustia helmoja vaan auto on kauttaaltaan hopean värinen peilejä lukuunottamatta.
Viimeksi muokannut Festival, 16.6.2004 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin eilen sitten lada hyyty jo toisen kerran..... ensin sunnuntaina risteyksestä lähdettäessä pätki ja sammui eikä käynnuistynyt...... eilen sitten sama juttu jumbon parkki hallin ulkopuolelle ja samalla tavalla mutta ekalla kerralla autto tankkaus vaikka bensaa oli mutta nyt ei eli lähti hinaus-autolla deltan pihalle..... epäilen että bensapumppu laukes.......
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~