
Uusi Ladisti
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Uusi Ladisti
Tervehdys kaikille ! Meidän perheeseen tarvittiin toinen auto nykyisen Volvo 240:n lisäksi ja niinpä päädyin ostamaan Ladan. Kyseessä on 2107-malli vuodelta ´87. Te varmaan tiedätte tyyppimerkinnän tarkemmin, itse olen noviisi näissä Lada-asioissa. Ostos vaikuttaa ihan asialliselta, kaikki ajamisen kannalta olennainen toimii. Eikä ole huono ajaakaan, jossain 80-90 km/h:n vauhdissa menee kuin kiskoilla. Korikin on suht koht terve. Ainoa toistaiseksi havaitsevani vika on huono tyhjäkäynti. Täytyy polkea kaasua, meinaa muuten sammua. Voi olla että johtuu vain laihasta seoksesta koska ensimmäinen kulutusmittaus antoi tulokseksi 8.7 litraa sekalaisessa ajossa. Tietääkseni aika vähän. Mutta voittehan te tietäjät ehdotella jos vika olisi jossain muualla.


Re: Uusi Ladisti
Sattuisko joku muuten tietämään minkälainen kaasari mun Ladassa on ? Olen kuullut jostain Ozoneista ja Ladan korjauskirja puhuu "Daaz" kaasareista. Onko se sama asia ? Weberillä hommat kuulemma hoituu. Kannattaisiko suosiolla vaihtaa sellaiseen ? Peputtaa meinaan ruuvata jotain "läpiväljää" kaasaria jolla oli luultavasti paska jo uutena. Volvossakin oli samantyyppisiä ongelmia. Alk.per.muuttuvakurkkeisella Strömbergillä käynti oli aina perseestä, kalvoja vaihdeltiin ja seoksia säädeltiin. Ei se siitä sen paremmaksi tullut mutta heti kun kaasariksi vaihdettiin kiinteäkurkkuinen Solex Cisac, kaikki ongelmat poistuivat laakista.
Se on DAAZ-OZON eli uudempi DAAZ kun vanhemmissa malleissa oli DAAZ-WEBER eli enemmänkin veeperin mallinen rakkine.
Weberin johdannaisiahan ne on kaikki, siksi sinne sopiikin sellainen suoraan.
Tyhjäkäynnin huonouden tähden ei kannata välttämättä koko kaasutinta vaihtaa, jos se muuten toimii hyvin. Tyhjäkäynnin saa yleensä kyllä ihan säätöruuveista ruuvattua mieleisekseen ilman että kulku ja kulutus muuttuu.
Onkos se mutten 2107 1500?
Weberin johdannaisiahan ne on kaikki, siksi sinne sopiikin sellainen suoraan.
Tyhjäkäynnin huonouden tähden ei kannata välttämättä koko kaasutinta vaihtaa, jos se muuten toimii hyvin. Tyhjäkäynnin saa yleensä kyllä ihan säätöruuveista ruuvattua mieleisekseen ilman että kulku ja kulutus muuttuu.
Onkos se mutten 2107 1500?
Re:
Kiitos tiedosta. Eli kaasarin vaihtaminen ei ole välttämättä mikään ratkaisu. Täytyy pyöritellä noita seos ja tyhjäkäyntiruuveja ja katsoa muuttuuko käynti mihinkään. Kyllä mun käsittääkseni mallina on 2107, jossa on 1500 kaasaripata ja 5 lovinen aski.Jusu kirjoitti:
Tyhjäkäynnin huonouden tähden ei kannata välttämättä koko kaasutinta vaihtaa, jos se muuten toimii hyvin. Tyhjäkäynnin saa yleensä kyllä ihan säätöruuveista ruuvattua mieleisekseen ilman että kulku ja kulutus muuttuu.
Onkos se mutten 2107 1500?
Re: Uusi Ladisti
Minusta takaveto Lada on hyvä valinta Volvo 240:n kaveriksi....auto ei pääty takalasiin ja molemmat on takavetoisia
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Uusi Ladisti
2107 ja 240 ovatkin melkein kuin veljiä keskenään, Volvo vain venytetty isommaksi, juuri viime viikolla istuskelin 240 Volvon kyydissä, lähes samanlainen matka ajassa taaksepäin kuin Ladassa.
Toi 2107 perusversio 1,5 koneella onkin Suomessa suht harvinainen peli, että sitä kannattaa hyvin pidellä, arvo senkun nousee vaan.
Toi 2107 perusversio 1,5 koneella onkin Suomessa suht harvinainen peli, että sitä kannattaa hyvin pidellä, arvo senkun nousee vaan.

Re: Uusi Ladisti
Onnittelut hyvästä autonvalinnasta, itselläni on samanlainen 2107 paitsi vuotta vanhempi, ja alkuperäiskunnossa. No joo, olen tosin tuunannut sitä aluvanteilla, mutta ollos' huoleton, orkkisvanteet+keskiökupit talless' on
Ladani ohjekirjan teknisten tietojen mukaan Suomessa myydyistä autoista pelkän 2107 mallimerkinnän takakontin luukussa omaava Lada on aina 1500 koneella varustettu.

Ladani ohjekirjan teknisten tietojen mukaan Suomessa myydyistä autoista pelkän 2107 mallimerkinnän takakontin luukussa omaava Lada on aina 1500 koneella varustettu.
Re: Uusi Ladisti
^ Meillä lukee vain 2107:n ja silti 1300 kone.
Jossain oli juttua, että tuo meidän olisi 1300S, mutta ei siinä sellaista kyllä missään lue...
Jossain oli juttua, että tuo meidän olisi 1300S, mutta ei siinä sellaista kyllä missään lue...

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Uusi Ladisti
noista mallinimikkeistä vielä offtopikkia. Lähinnä 80-luvun lopulta lähtien ei noi autoon, hinnastoon ja rekisteriotteeseen merkityt mallit täsmää. esimerkkejä nähdyistä tapauksista:
malli - myyntinimike - autossa perä/sivu
21053 - 1500S - 2105/1500
21072 - 1300S - 2107/1300
21093 - 1500 - 1500L/ -
21113 - 110 STW - 111/ -
11193 - 119 - 1119/ -
malli - myyntinimike - autossa perä/sivu
21053 - 1500S - 2105/1500
21072 - 1300S - 2107/1300
21093 - 1500 - 1500L/ -
21113 - 110 STW - 111/ -
11193 - 119 - 1119/ -

Re: Uusi Ladisti
Lukeehan munki ladan persiissä 2107 ja sitte molemmissa takakaarissa lätkä 1600 ja rekkarissa on että malli ois 2107-1600-210740/24.
Ihmettelen vaan että mikä toi 210740/24 on
Ihmettelen vaan että mikä toi 210740/24 on

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Uusi Ladisti
Soukan Ladan myyntinimike on ollut 1600SL? lukeeko rekisteriotteessa tosiaan noin? että malliksi on sinne merkitty vain 1600 ei 1600SL? ja että perässä oleva akselivälistä kertova numero on katkaistu kahden ensimmäisen numeron jälkeen eli 24 eikä 2420 kuten siellä normaalisti lukee?
Uudemmissa autoissa on taidettu luopua Suomen markkinakohtaisista takaluukun merkeistä ja 2105 ja 2107 mallisarjoissa lukee takaluukussa korimallista kertova merkintä ja takasivussa sitten venäläisittäin moottorin koko, niillä S:llä ja L:llä on venäjällä ihan oma merkityksensä ja SL:ä taida varsinaisesti noissa ollakaan. ensimmäisissä kanttilampuissa oli ihan omanlaisensa yksilöidyt merkit.
korimallin 2105 versiot:
2105: takaluukussa Lada 2105, takasivussa Lada 2105, etulokarissa 1,3 (merkit muovia)
1200S: takaluukussa Lada 1200S, takasivussa 1200S (merkit muovia)
1500S: takaluukussa Lada 1500S, takasivussa 1500S (merkit alumiinia)
Korimallin 2107 versiot sekavampia:
2107: takaluukussa Lada 2107, takasivussa 1500 (joskus myös 1500S)
1300S: takaluukussa Lada 2107, takasivussa 1300S (joskus myös 1300)
1600SL: takaluukussa Lada 1600SL, takasivussa 1600
kaikki muovimerkeillä
noiden 2107 mallien osalta on tiedot hataria, kun ei niitä paljon nää, on joko tuunattu tai paalattu kaikki.
Uudemmissa autoissa on taidettu luopua Suomen markkinakohtaisista takaluukun merkeistä ja 2105 ja 2107 mallisarjoissa lukee takaluukussa korimallista kertova merkintä ja takasivussa sitten venäläisittäin moottorin koko, niillä S:llä ja L:llä on venäjällä ihan oma merkityksensä ja SL:ä taida varsinaisesti noissa ollakaan. ensimmäisissä kanttilampuissa oli ihan omanlaisensa yksilöidyt merkit.
korimallin 2105 versiot:
2105: takaluukussa Lada 2105, takasivussa Lada 2105, etulokarissa 1,3 (merkit muovia)
1200S: takaluukussa Lada 1200S, takasivussa 1200S (merkit muovia)
1500S: takaluukussa Lada 1500S, takasivussa 1500S (merkit alumiinia)
Korimallin 2107 versiot sekavampia:
2107: takaluukussa Lada 2107, takasivussa 1500 (joskus myös 1500S)
1300S: takaluukussa Lada 2107, takasivussa 1300S (joskus myös 1300)
1600SL: takaluukussa Lada 1600SL, takasivussa 1600
kaikki muovimerkeillä
noiden 2107 mallien osalta on tiedot hataria, kun ei niitä paljon nää, on joko tuunattu tai paalattu kaikki.

Re: Uusi Ladisti
Tervehdykset toivottelen.
Älä ole yhtään huolestunut noiden Ladan tyyppien ja numeroiden suhteen. Minä olen ollut Ladan kanssa tekimisissä yli 30v ja vieläkin olen sekaisin niiden eri tyyppien kanssa. Minulle on tuttuja 2101, "Toveri Ässä" ja 110 HB jotka ovat olleet perheessämme käytössä. Kaikki muut ovat täyttä "Hebreaa"
Älä ole yhtään huolestunut noiden Ladan tyyppien ja numeroiden suhteen. Minä olen ollut Ladan kanssa tekimisissä yli 30v ja vieläkin olen sekaisin niiden eri tyyppien kanssa. Minulle on tuttuja 2101, "Toveri Ässä" ja 110 HB jotka ovat olleet perheessämme käytössä. Kaikki muut ovat täyttä "Hebreaa"
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Uusi Ladisti
Minä ostin vuonna 1990 uuden Lada 1500S:n jonka takalokareissa oli 1500-lätkät ja takaluukussa luki 1200S. Käskivät ensi viikolla hakemaan oikean tarran takaluukkuun, taitaa se 1500S-lätkä olla vieläkin kirjahyllyn laatikossa tallella liimaamattomana.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Uusi Ladisti
Monenkirjavia ovat näköjään mallimerkinnät larpoissa, kiitos vain tiedoista.
Re: Uusi Ladisti
Kiitokset kaikille, tuli taas uutta tietoa paljon. Tänään siitä 2107:sta vasta tulikin hieno. Huolellisen pesun jälkeen pistin Turtle Vaxin Kliinerit päälle ja mielikuva korin kunnosta vain vahvistui. Hämmästyttävän hyvä yksilö peltien puolesta. Toivottavasti olisi huomenna aikaa, pitäis vielä pistää Korrekin kiiltovaha sen päälle. Eikä tuossa kaasarissakaan ilmeisesti pahaa vaivaa ollut, vaihdoin tänään ilmansuodattimen ja bensansuodattimen kun olivat kovin likaisia. Ja tyhjäkäynti parani kummasti. Vielä kun kaasaria pikkuisen ruuvailee niin eiköhän se siitä. Ensimmäiset 270 km takana ja laite tuntuu ainakin tähän asti tosi hyvältä ! 
