Tässä taas annettuani ajatuksen vaeltaa huomasin erään asian. Kun suihkutusventtiilin pitimen avaa, roskaruiskusta tirahtaa suihkaus yläilmoille. Painettahan siellä kuuluu ollakin. Kun toimivan suihkutusventtiilin irroittaa, paineen huomaa myös, mutta mitään ruiskausta tiivisteiden välistä ei tule, vaan polttoaine pelkästään pursuaa ulos.
Siis toimenpiden täytyy olla seuraavanlainen. Liottuaan aikansa ruiskunpuhdistusaineessa suihkutusventtiilin läpi täytyy painaa paineilmaa väärinpäin. Tätä en ole vielä tehnyt. Puhaltelin ilmaan venttiiliin höyrysuodattimen ja verkkosuodattimen ollessa paikallaan ja niiden läpi. Roskat siis liikkuivat ehkä haitalliseen suuntaan kohti suuttimen kärkeä. Päinvastoinhan niiden pitäisi liikkua, koska siten ne on mahdollista saada ulos venttiilistä.
Viimeisenä keinona voisi olla suihkutusventtiilin kytkeminen virtapiiriin, virrat päälle ja puhaltaminen paineilmalla suuttinen kärjestä. Tällöin venttiili saattaisi olla auki ja karsta saattaisi liikkua parenmmin ulos venttiilin kärkiosasta polttoaineen sisäänmenoaukkoja kohti.
Siinäpä taas pähkäilyä. Joku voisi sanoa, että osta hyvä poika uusi suihkutusventtiili äläkä säädä sen vanhan romun kanssa. No olenhan minä niitä ostatelut, mutta kun pitäisi ostaa samalla kaikkea muuta, niin eipä ole kauppoja syntynyt. Tarvetta uudelle käytetyllehän minulla ei oikeasti ole. Tuossahan noita on tarjolla kaksi ehjää. Niin paljon olen näplännyt niitten kanssa, että vaihtamiseen ei mene kuin 5min.
Joku hemmetin RemonttiPörriäinen minuun on iskenyt. Enhän minä ole oikeastaan edes ajanut noilla vehkeillä Manson jälkeen. Näpertänyt vaan. Saisipa tuon nyt toimimaan, niin pääsisi muihin harrastuksiin. Täytyy varmaan päräyttää Joensuuhun karkuun noita Suomalais-Ugrilaisia piharemontteja. Ensiviikolla karkaan.