Milläs te tekniikan pojjaat ootte ne irti saanu? ei auttanu vaikka kaaret kireellä hakkas lautaseen ei lähteny ei,ei muuten mutta loppuu ideat tost noin vain.
Korjaamoilla on yleensä käytössä paineilma tai vastaava prässi jolla saa painettua jousen kasaan.Jonsson kirjoitti:pitäis mutta ei kakka millään vaikka kuinka hakkaa.
Millä noi koneistamot ottaa ne pois ei kai ne hakkaa siä hallissa niitä?![]()
Kai täytyy rakentaa joku hydrauli prässi joka painaa ne irti jotenkin jos muu ei auta.
Juu tollai tein sillä yleismallis ja siitähän meni ja väänty parit raudat että sillee kai mää haen sen toisen mallisen ja sillä koetan.lada combi kirjoitti:Kyllä pitäis lähtee venttiilinjousipuristimella, tai hylsyllä+vasaralla lyömällä!!! Itse olen käyttänyt kumpiakin metoideja ja aina on lähtenyt, ja puristimena olen käyttänyt Bilteman tuotetta ja hyvin on pelittänyt ja kestänytPuristimella otin viimeksi irti ja lähti hienosti
![]()
Eli puristimen säätää siihen huulille ja sitten vaan vingasta kääntää jousea lyttyyn niin paljon, että saa lukkopalat noukittua ja sitten vinka löysäksi--> jouset irti. Tai sopivalla hylsyllä(magneettinen tulppahylsy hyvä, koska lukko palat jää siihen talteen) lyö tarpeeksi napakasti ja lujaa, niin jouset ja lukkopalat yms. lentää irti.
ei ainakaan jyväskylän konestamoiden tai ammattikoulujen ventiilipöydän prässi riittänyt ladan kansiin, itsekkin noita muutaman kuukauden ammatikseni vääntelin, yleensä ventiilin alle kumilappu ettei anna periksi löydessä ja hirveä lyönti vasaralla ja oikean kokoisella hylsyllä niinkuin sanottiinkin... joensuussa sitten oli käytössä paineilma käyttöinen ventiili jousi puristin jolla traktoreiden kansista otettiin kiiloja irti siinä riitti kyllä yty..jta kirjoitti:Korjaamoilla on yleensä käytössä paineilma tai vastaava prässi jolla saa painettua jousen kasaan.Jonsson kirjoitti:pitäis mutta ei kakka millään vaikka kuinka hakkaa.
Millä noi koneistamot ottaa ne pois ei kai ne hakkaa siä hallissa niitä?![]()
Kai täytyy rakentaa joku hydrauli prässi joka painaa ne irti jotenkin jos muu ei auta.
Ite alkanu pikkuhiljaa miettiin että millainen ois tehä pienestä pullotunkista tuollanen pikku prässi. Alkanu jo hahmotteleen päässä että mite tuollaisen kasais.