Kyseessä 110 vm 00,pukkaa koodia 0130,1602,0500.Olisiko noilla kahdella viimeisellä tekemistä ensimmäisen kanssa,että jos vaihtaa tunnistimen anturin niin mahdollisesti ainakin myös 1602 korjaantuisi.Meinaan alkaa olee vitsit vähissä.Kari
En tiedä, mutta ainakaan koodin 1602 vialla ei ole vaikutusta moottorin käyntiin. (Olettaen, että vikakoodin syynä on akunjohtimen irrottaminen ja kiinnittäminen. Jos kyseessä ajon aikana toistuvat virtakatkot, on asia sitten kokonaan toinen.)
Happianturin häiriöstä saattaisi seurata, että moottorin ohjausyksikkö alentaa moottoritehoa katalysaattorin suojaksi ja päästöjen pitämiseksi kurissa. Syynä tehon alentamiseen saattaisi olla myös se, että siten käyttäjä "motivoidaan" panemaan auto kuntoon.
Nopeusanturin tietoa käytetään myös esimerkiksi moottorin jäähdytyspuhaltimen ohjaukseen. Teoriassa voisi kuvitella, että myös virheellinen nopeusanturitieto johtaisi tehon alentamiseen.
Anteeksi tämä pitkä hiljaisuus!Tulihan se vika loppujen lopuksi korjattua.Ensin vaihdettiin lambda se ei auttanut sitten vaihdettiin se ilmamäärä mittarin anturi siitä ilmasuodattimen takaa.Ja ihme tapahtui,ei pukannut vikakoodia ei minkäänlaista ja Auto toimii niin kuin Ladan täytyy siis kuin unelma,kiitos kaikille yhteyden ottaneille hyvistä ja avuliaista neuvoista ,Kari.