Pallo hukassa?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kari

Pallo hukassa?

Viesti Kirjoittaja Kari »

Kyseessä 110 vm 00,pukkaa koodia 0130,1602,0500.Olisiko noilla kahdella viimeisellä tekemistä ensimmäisen kanssa,että jos vaihtaa tunnistimen anturin niin mahdollisesti ainakin myös 1602 korjaantuisi.Meinaan alkaa olee vitsit vähissä.Kari :? :?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Pallo hukassa?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Poistin tämä��teksti muuttui pifkinesisch-kieliseksi.

SvS
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 12.6.2007 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Pallo hukassa?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Vikakoodit tarkoittavat:

130 = 1. happianturin (lambda-anturi) signaali epäuskottava

500 = nopeusanturin signaali epäuskottava

1602 = moottorin ohjausyksikön viirransyöttö katki

Viimeisin tarkoittaa usemmiten sitä, että auton akun johdin on ollut irti.

Koodit 130 ja 500 saattavat tarkoittaa vain huonoa kontaktia liittimissä.

Nopeusanturi on vaihteisto-vetopyörästöpaketin päällä lähellä vetopyörästöä ja oikeanpuoleista vetoakselia.

1. happianturi on katalysaattoria ennen pakojärjestelmässä.

Svs
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Kari

Re: Pallo hukassa?

Viesti Kirjoittaja Kari »

Mutta vaikuttaako se sitten moottorin käyntiin niin ettei ota oikein kierroksia kunnolla?Kari :shock:
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Pallo hukassa?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

En tiedä, mutta ainakaan koodin 1602 vialla ei ole vaikutusta moottorin käyntiin. (Olettaen, että vikakoodin syynä on akunjohtimen irrottaminen ja kiinnittäminen. Jos kyseessä ajon aikana toistuvat virtakatkot, on asia sitten kokonaan toinen.)

Happianturin häiriöstä saattaisi seurata, että moottorin ohjausyksikkö alentaa moottoritehoa katalysaattorin suojaksi ja päästöjen pitämiseksi kurissa. Syynä tehon alentamiseen saattaisi olla myös se, että siten käyttäjä "motivoidaan" panemaan auto kuntoon.

Nopeusanturin tietoa käytetään myös esimerkiksi moottorin jäähdytyspuhaltimen ohjaukseen. Teoriassa voisi kuvitella, että myös virheellinen nopeusanturitieto johtaisi tehon alentamiseen.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Kari

Re: Pallo hukassa?

Viesti Kirjoittaja Kari »

Vaihdetaan viikonloppuna sekä lambda että ilmamäärämittarin anturi,katotaan että paraneeko käynti sen jälkeen.Jos ei niin sitten lähtee 110. 8) 8) 8)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pallo hukassa?

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Saitko yv:n?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Kari

Re: Pallo hukassa?

Viesti Kirjoittaja Kari »

Anteeksi tämä pitkä hiljaisuus!Tulihan se vika loppujen lopuksi korjattua.Ensin vaihdettiin lambda se ei auttanut sitten vaihdettiin se ilmamäärä mittarin anturi siitä ilmasuodattimen takaa.Ja ihme tapahtui,ei pukannut vikakoodia ei minkäänlaista ja Auto toimii niin kuin Ladan täytyy siis kuin unelma,kiitos kaikille yhteyden ottaneille hyvistä ja avuliaista neuvoista ,Kari.
Vastaa Viestiin