Ensimmäiset viat!
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Ensimmäiset viat!
Kovaa porukkaa vaihdelaatikkoja hajottamaan...
Ite en ole siinä vielä onnistunut, edes valmiiksi käytetty 5v loota
ei hajonnut vaikka sillä ajettiin vielä 70tkm mun aikana. Toisaalta
käyttökin on ollut suht asiallista.
Ite en ole siinä vielä onnistunut, edes valmiiksi käytetty 5v loota
ei hajonnut vaikka sillä ajettiin vielä 70tkm mun aikana. Toisaalta
käyttökin on ollut suht asiallista.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Ensimmäiset viat!
Lootat ei ole minulla varsinaisesti hajonneet muuta kuin tuosta Hondasta. Muihin on vain tullut OMINAISUUKSIA joita on kyennyt ajotavalla hallitsemaan. En näes ole uskaltanut vielä vaihdelaatikkoremonttia edes harkita. Yksi hajonnut vitosloota tuolla raadon paksissa kyllä olisi. Siinä ei toimi kuin nelonen. Ehkä joskus...
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Ensimmäiset viat!
Heitetääs nyt vähän lusikkaa soppaan, vaikka onkin ajautunut taas hitusen harhateille. Asteekin sielunelämästä en ymmärrä hölkäsen pöläystä, joten voihan tuo vika liittyä siihenkin...
Ladan kone on tosiaan kierroskone. Anna sille sopivasti leipää, niin se kestää ja toimii parhaiten. Se ei ole nykyauton kone, joka kestää jurnuttaa vaikka alle 2000 rpm hienosti.
Itse käytän vitosta yleensä silloin kun taulussa seisoo 80 km/h ja ajelen mittariin noin 85-90 km/h.
Allekirjoituksen autoilla pienimmät kulutuslukemat tulevat melko reippaasti ajamalla. Rauhallinen hissuttelu näyttää vaikuttavan jopa negatiivisesti kulutukseen.
Esim. 1500S Weber-kaasarilla, kulutus n. 9-10 l/100 km vaikka vetää molemmat läpät selällään koko tankillisen. Ruisku imeskelee vajaata ysiä reippaassa kaupunkiajossa.
Kaasarilla varustettu Lata on aika ylävireinen ja tykkää kierroksista, kun taasen ruisku on sellanen tasainen koko kierrosalueen vääntäjä, eikä se viimeinen tonni kierroksissa oikein tunnu liikuttavan samalla lailla kuin hieman pienemmät kierrokset.
Pirteemmin ruisku toki liikkuu, jos ajetaan ruiskulla kolmosella 50 km/h ja kaasaripelillä 50 km/h kakkosella ja lyödään läpät selälleen molemmista, niin "pikkukoneinen" jää kuin seisomaan. Eikä ruiskulla tartte kiihdyttää edes kovaa ja silti jää, on kokeiltu. Siinä näkee aika hyvin tehon ja varsinkin väännön merkityksen.
Tulipas muuten harvinaisen turhanpäivästä juttua
Ladan kone on tosiaan kierroskone. Anna sille sopivasti leipää, niin se kestää ja toimii parhaiten. Se ei ole nykyauton kone, joka kestää jurnuttaa vaikka alle 2000 rpm hienosti.
Itse käytän vitosta yleensä silloin kun taulussa seisoo 80 km/h ja ajelen mittariin noin 85-90 km/h.
Allekirjoituksen autoilla pienimmät kulutuslukemat tulevat melko reippaasti ajamalla. Rauhallinen hissuttelu näyttää vaikuttavan jopa negatiivisesti kulutukseen.
Esim. 1500S Weber-kaasarilla, kulutus n. 9-10 l/100 km vaikka vetää molemmat läpät selällään koko tankillisen. Ruisku imeskelee vajaata ysiä reippaassa kaupunkiajossa.
Kaasarilla varustettu Lata on aika ylävireinen ja tykkää kierroksista, kun taasen ruisku on sellanen tasainen koko kierrosalueen vääntäjä, eikä se viimeinen tonni kierroksissa oikein tunnu liikuttavan samalla lailla kuin hieman pienemmät kierrokset.
Pirteemmin ruisku toki liikkuu, jos ajetaan ruiskulla kolmosella 50 km/h ja kaasaripelillä 50 km/h kakkosella ja lyödään läpät selälleen molemmista, niin "pikkukoneinen" jää kuin seisomaan. Eikä ruiskulla tartte kiihdyttää edes kovaa ja silti jää, on kokeiltu. Siinä näkee aika hyvin tehon ja varsinkin väännön merkityksen.
Tulipas muuten harvinaisen turhanpäivästä juttua

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Minun käsittääkseni ne ovat kuitenkin kolmen ensimmäisen vaihteen suurimmat sallitut nopeudet joita ei saisi ylittää. Sittenkin ne on merkattu tuota ensimmäistä lukuunottamatta melko aikaiseen.Skitjo kirjoitti:Empä hoksannu aiemmin mainita että tehtaan mittariin merkitsemät vaihtoviivat on seuraavanlaiset: 40km/h kolmoselle, 60km/h neloselle ja ~95km/h viitoselle
Re:
Niin siis meinaakko että ykkösellä ei sais huuattaa ko neljäänkymppiin? ja vastaavasti kakkosella kuuteenkymppiin? Ei oikeen natsaa kun vähän tuntuu että kierrokset on milijoona ykkösellä neljässä kympissä mutta kakkosella ei mee kuuessakympissä ees koville ja kolmosella vielä helpommin tuo 95km/h mutta ei kai tästä ota selevää... Ihime peli ei siitä mihinkään päästä :/Jusu kirjoitti:Minun käsittääkseni ne ovat kuitenkin kolmen ensimmäisen vaihteen suurimmat sallitut nopeudet joita ei saisi ylittää. Sittenkin ne on merkattu tuota ensimmäistä lukuunottamatta melko aikaiseen.Skitjo kirjoitti:Empä hoksannu aiemmin mainita että tehtaan mittariin merkitsemät vaihtoviivat on seuraavanlaiset: 40km/h kolmoselle, 60km/h neloselle ja ~95km/h viitoselle
Mutta taas asiaan. Vian syy löyty ja on korjattu. Vika ittessään taas oliki syvemmällä ja loppu aika kesken ku en varannu tarpeeks tiimaa. Edellisen omistajan (tai tehtaan?) jäljiltä oli ilmanputsari sillain kiinni ettei ollu muttereita ja tärinä oli löysyttäny ruuvit siihen malliin että ilmaa pääs putsarin ohi melekeen suoraan kaasariin. Eli todennäkösesti kaasari on syöny jotain pölyä, mahdollisesti isompaaki vierasta materiaalia. Tänään alkaa putsausoperaatio.
Jotenkin noin, sillä jos kiihdyttää suurimman tehon kierrosluvulle asti (5600), ykkösellä pääsee osapuilleen tuota neljääkymppiä. Mutta kakkosella taas pääsee kuitenkin liki kahdeksaakymppiä ja kolmosellakin jo hyvän matkaa toistasataa joten perin merkilliset merkinnät ovat ne.Skitjo kirjoitti:Niin siis meinaakko että ykkösellä ei sais huuattaa ko neljäänkymppiin? ja vastaavasti kakkosella kuuteenkymppiin? Ei oikeen natsaa kun vähän tuntuu että kierrokset on milijoona ykkösellä neljässä kympissä mutta kakkosella ei mee kuuessakympissä ees koville ja kolmosella vielä helpommin tuo 95km/h mutta ei kai tästä ota selevää... Ihime peli ei siitä mihinkään päästä :/
Re:
Elikkä voisko olla että ne merkit ei merkkaa niitä maksinopeuksia kyseisillä vaihteilla vaan taloudellisia miniminopeuksia kolmelle viimeselle vaihteelle? Ainaki tuntuis vähän todennäkösemmältä kun otetaan huomioon että auto on juuri ja juuri sisäänajettu eikä mitään asian kannalta merkittävää osaa ole vaihdettu muutako ehkä ölijyt ja suodattimetJusu kirjoitti:Jotenkin noin, sillä jos kiihdyttää suurimman tehon kierrosluvulle asti (5600), ykkösellä pääsee osapuilleen tuota neljääkymppiä. Mutta kakkosella taas pääsee kuitenkin liki kahdeksaakymppiä ja kolmosellakin jo hyvän matkaa toistasataa joten perin merkilliset merkinnät ovat ne.Skitjo kirjoitti:Niin siis meinaakko että ykkösellä ei sais huuattaa ko neljäänkymppiin? ja vastaavasti kakkosella kuuteenkymppiin? Ei oikeen natsaa kun vähän tuntuu että kierrokset on milijoona ykkösellä neljässä kympissä mutta kakkosella ei mee kuuessakympissä ees koville ja kolmosella vielä helpommin tuo 95km/h mutta ei kai tästä ota selevää... Ihime peli ei siitä mihinkään päästä :/

Re: Ensimmäiset viat!
Nonni homma hoidettu ja seuraava työn alla 
Vika siis oli edellisen omistajan välinpitämättömyys semmosessa paikassa että ilmanputsari oli liian lyhyillä ruuveilla kiinni eikä niitä saanu lukittua muttereilla -> irtosi tärinästä ja sai ilmaa putsarin ohi. Samalla vaihdoin suodattimen ja kas kummaa: Auto toimii paremmin kuin ennen
Ei enää lämpene tyhjäkäynnillä yhtään yli normilämmön! Samalla vaihdoin öljyt ja lisäsin öljyn sekaan semmosta tököttiä joka tarttuu pintoihin ja kas kummaa, sehän toimi
Ennen siis lähti käyntiin terveellisesti ilman kenkää kolmannella yrityksellä mutta nyt LÄHTEE JO TOISELLA 
Seuraava homma siis: Revin helmalistat poies ja hoksasin että edellinen välinpitämätön omistaja oli kiinnittänyt toisen listan itseporautuvilla, liian pitkillä, ruuveilla kiinni suoraan helmaan
Onneksi suurempaa vahinkoa ei ollut tapahtunut ja reijät on vaan pellissä. Elikkä pienet hitsipaikat reikiin ünd uudet maalit niin kelepaa taas liikkua 
Kaipailisin vinkkejä maalailuun kun en sitä ennen ole toimittanut. Elikkä siis hyvät maalit, mistä? Minkälaiset? Mimmoset vehkeet maalailuun? Millaisella ilmalla kannattis homma hoitaa kun joudun sen varmaan ulkona tekemään?

Vika siis oli edellisen omistajan välinpitämättömyys semmosessa paikassa että ilmanputsari oli liian lyhyillä ruuveilla kiinni eikä niitä saanu lukittua muttereilla -> irtosi tärinästä ja sai ilmaa putsarin ohi. Samalla vaihdoin suodattimen ja kas kummaa: Auto toimii paremmin kuin ennen

Ei enää lämpene tyhjäkäynnillä yhtään yli normilämmön! Samalla vaihdoin öljyt ja lisäsin öljyn sekaan semmosta tököttiä joka tarttuu pintoihin ja kas kummaa, sehän toimi


Seuraava homma siis: Revin helmalistat poies ja hoksasin että edellinen välinpitämätön omistaja oli kiinnittänyt toisen listan itseporautuvilla, liian pitkillä, ruuveilla kiinni suoraan helmaan


Kaipailisin vinkkejä maalailuun kun en sitä ennen ole toimittanut. Elikkä siis hyvät maalit, mistä? Minkälaiset? Mimmoset vehkeet maalailuun? Millaisella ilmalla kannattis homma hoitaa kun joudun sen varmaan ulkona tekemään?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Ensimmäiset viat!
Nyt kuule vedit vaikeita kysymyksii, joihin ei ole kuin miljardi erilaista vastausta. Suosittelen hakemaan tuolta siuvustoilta tuon etsitoiminnon kanssa vastauksia. Et sinä niitä tällaisen otsikon alta saa. Katsopa otsikkoa ja kysymystäsi. Eivät oikein täsmää. Yritä tosiaan etsi toiminnolla ja etsiskele tarkkaan.
Auton maalaaminen on henkimaailman hommia eikä sitä opi kun yrityksellä ja erehtymisellä. Vaatii tuhansia kokeiluja. Tämän olen huomannut naapurissa. Siellä MersuMies maalaa priimaa jälkeä siementävän suuren koivun alla. Väitän ettei onnistu eihan joka jannulta eikä minniltä.
Eli´: Ensin etsi toiminto tälle sivusolle ja sitten otsikon vaihto. Kyl se siit suttaantuu, se maalaus nimittäin.
Auton maalaaminen on henkimaailman hommia eikä sitä opi kun yrityksellä ja erehtymisellä. Vaatii tuhansia kokeiluja. Tämän olen huomannut naapurissa. Siellä MersuMies maalaa priimaa jälkeä siementävän suuren koivun alla. Väitän ettei onnistu eihan joka jannulta eikä minniltä.
Eli´: Ensin etsi toiminto tälle sivusolle ja sitten otsikon vaihto. Kyl se siit suttaantuu, se maalaus nimittäin.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?