Ei onnistunut. Jäähdytyksen ohjausrele vaan räpsyi. No odottelemaan lisäkysymyksien keksimistä ja niiden esittämistä täällä. Laittelin siinä sitten anturin piuhoja kiinni. Akussa oli uusittu maajohto ja se oli leveä metalliverkkopiuha. Osunpa sitten piuhoilla siihen ja jo pörähti. Olin laittanut yhden 16A sulakkeen paikalleen. Kannen mukaan se oli röökisytkä. Aiemmin se oli kärähtänyt kun yritin testata anturia. Testasin anturia siten, että otin vain toisen johdon irti ja laitoin siten johdot yhteen. Silloin se muka röökisytkä kärähti.
Eli lehta oli kunnossa. Olin kyllä huomannut, että syyläri ei kuumene kunnolla. Siis termostaatti ei aukea. No, sehän olisi vaihdettava.
En osannut ensin laskea yhteen. Viallinen termostaatti (syyläri ei kuumene) + Lehta ei toimi = ? Lähdin siis perse edellä puuhun. Ensinhän syylärin on kuumettava eli termostaatin toimittava, jotta lehta voisi käynnistyä. Se piruhan mittaa lämpöjä syylärin nurkan nesteistä eli anturi on syylärin alanurkassa.
Termostaatista on siis ensimmäisenä lähdettävä etsimään vikaa jos jäähdytys ei toimi. Tietenkin nesteet on tarkastettava vielä tätä ennen. Jos termo aukeaa eli syyläri kuumenee niin sitten jatketaan noihin muihin toimiin.
Monillehan tämä on itsestään selvää, mutta kirjoittelin siksi, että meitä SuomalaisUgrilaisten piharemonttien tekijöitä lienee näillä sivuilla useampia. Piharemonteissa on oma pirullisen kirpeä arominsa. Se muuttuu lopulta makeaksi kun hommassa onnistuu ja saa lelut kasaan.
