Öljynjäähdytin
Öljynjäähdytin
Onko porukka asentanut ladaan öljynjäähdytintä?
Miten olette hoitaneet putkituksen eli mistä ja minne letkut?
Miten olette hoitaneet putkituksen eli mistä ja minne letkut?
Re: Öljynjäähdytin
Paljos sulla sitten öljynlämmöt yleensä on?
En usko, että Ladan vaparimoottoria saa katukäytössä niin kuumaksi, että lauhdutinta tarvisi..
Nykyöljyt ei pahastu vaikka lämpöjä olis reilumminkin, päinvastoin liian kylmä öljykään ei ole hyvästä!
En usko, että Ladan vaparimoottoria saa katukäytössä niin kuumaksi, että lauhdutinta tarvisi..
Nykyöljyt ei pahastu vaikka lämpöjä olis reilumminkin, päinvastoin liian kylmä öljykään ei ole hyvästä!
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Rakenteilla on turbokone tuohon nivaan ja ajattelin siihen laittaa kun nurkissa pyörii ylimääräisenä yksi jäähdytin.
Voihan sille kennolle tehä paikan jo valmiiksi, mutta ennen sen käyttöönottoa kannattaa mitata öljynlämmöt, ettei turhaan jäähdytä mahdollisesti viileää öljyä, eli anturia vaan öljypohjaan ja testaamaan.
Toinen vaihtoehto on kyllä laittaa termostaattiohjatulla ryöstölaipalla jos lauhduttimen haluaa..
Toinen vaihtoehto on kyllä laittaa termostaattiohjatulla ryöstölaipalla jos lauhduttimen haluaa..
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- START
- Lada kerhon jäsen
jos turboo oot laittamassa niin ei siitä varmaan juurikaan haittaa ole
se on sitten vähän maku asia mistä sen kierron ottaa riippuu varmaan mistä ottaa turbolle (mielummin ehkä jostain muualta korjatkaa jos olen väärässä)
termostaatilla varustettu ryöstö laippa olisi varmaan kyllä kaikista paras rartkaisu (jos vaan jostain löytää itse en ainakaan ole nähnyt missään)
taitaa olla aika yleinen se öljyn lauhdutin noissa tehdas turboissa joten ei siitä varmaan paljoa haittaa ole
tietysti kannattaa mitata öljyn lämmöt jos siltä tuntuu
se on sitten vähän maku asia mistä sen kierron ottaa riippuu varmaan mistä ottaa turbolle (mielummin ehkä jostain muualta korjatkaa jos olen väärässä)
termostaatilla varustettu ryöstö laippa olisi varmaan kyllä kaikista paras rartkaisu (jos vaan jostain löytää itse en ainakaan ole nähnyt missään)
taitaa olla aika yleinen se öljyn lauhdutin noissa tehdas turboissa joten ei siitä varmaan paljoa haittaa ole
tietysti kannattaa mitata öljyn lämmöt jos siltä tuntuu
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Käytöstähän tuo oljynjäähdyttimen tarve riippuu..., tosin termostaatilla varustetulla ryöstölaipalla öljy lämpiää käyttölämpötilaansa nopeammin..., joten jos ei siitä ole hyötyä, ei siitä silloin ole haittaakaan....
Esim. Autoracingin valikoimista löytyy sellainen laippa joka sopii mm. Ladaan, numerolla: OTSP1
Esim. Autoracingin valikoimista löytyy sellainen laippa joka sopii mm. Ladaan, numerolla: OTSP1
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Ok.Offikäytössä tuo enimmäkseen tulee olemaan.Täytyy ensin seurailla öljyn lämpöjä ja laittaa jos on tarvis.
Katselinkin jo noita ryöstölaippoja.
Katselinkin jo noita ryöstölaippoja.
-
Minulla oli asennettu jo tehtaalla 1968 vm "mosseen" öljynjähdytin en tiedä kyllä minkä vuoksi? ei ollut koskaan käytössä elikkä "hanat" oli aina kiinni en koskaan edes kokeillut joku Konelan asentaja jutteli että jos öljyn laittaa kiertään jähdyttimen kautta laskee kuulemma öljynpainetta?olisiko tarkoitettu kyseinen "mosse" Afrikkaan vietiä varten.?