1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

eli aattelin nakata tohon yksseiskaan jakaja sytytyksen.
tarviiko siihen muuta kuin lohkon porata reikä? varmaan joku muukin on tehnyt joskus tälläsen?
kone 1200s korissa eli kaikki johdotukset on valmiina.
polttoainetta ruokkimaan aattelin laittaa pari kappaletta saabin kaasareita. tarviiko tuohon muuta kuin meno- ja paluulinja pensalle. eli se ois sillain että pumppu kierrättää kokoajan pensaa. jos niissä saappaan karpuraattoreissa edes on se paluu putki.

Kokeilin hakua, eikä tärpännyt.
Lada 1200s/1700cc
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

oletko sä katsonut sitä konetta ollenkaan omin silmin? siihe mitää tarvii porata, ottaa vaa ruiskun hilut ja aukkojen peitelevyt irti ja tökkää palikat kiinni, saabin kaasareista en tiiä mitään, ei sellasia kannata laittaa, sen tiiän :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja START »

ladajussillahan on varmaan monta kaasari saappia ollutkin (kun tunnut tietävän noinkin paljon)
ainakaan 99gls:ssä (joka on kahdella kaasarilla) ei ole paluu linjaa ollenkaan. Mutta ainakin ysinopassa on paluu, ja on mekaanisella pumpulla.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

joo olihan siinä semmonen peite osa mutta ei se kyllä mikään LEVY ole :lol:

nyt on virranjakaja ja kaasari paikallaan, eipä tuo vieläkään heränny henkiin. kaasariksi laitoin nyt aluksi hätäsesti 1.6 mirafiorin Weberin. tuleekohan tolla pumpulla sitte liikaa painetta tollaselle kaasarille?
kaasuvivusta/vaijeri systeemikin pitäs viritellä jonkulainen. ruiskun venttiili kopassa vaan ei oo sitä tappia mihin se yks vivuston osa tulee. joutuu ehkä vaihtaan ton kopanki.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Millä pumpulla?
Et kai sinä sitä veeperiä sillä ruutan sähköpumpulla ruoki?
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

sähköpumppuhan siellä on. pitänee vissiin vaihtaa mekaaninen pumppu vaikka laittas ne saapin kaasarit?
Lada 1200s/1700cc
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja iigorr »

se ladan mekaaninen pumppukin sopii suoraan siihen. sähköpumppukin käy ku laittaa paineen säätimen.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei välttämättä kaasarit oikein tykkää, kun niiden suosituspaine on jotain 0,2 - 0,3 bar ja ruutan sähköpumppu tekee melkein kymmenkertaisen ylipaineen... :D :D

Sit jos haluaa sitä sytkääkin kattella tarkemmin kohdilleen, niin jakopään kansi täytyy vaihtaa vanhan mallisesta koneesta. Ennakkoahan tuo 1,7 ei kestä niin paljoa kuin matalapuristeisemmat veljensä. Huhupuheita... :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja iigorr »

paljos se sähköpumppu tuottaa?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja START »

eikös se ole jotain 2-3 bar
eli aika normaali ruiskun pumppu (aika vähän painetta jos vertaa k-jettiin :shock: :D )
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

START kirjoitti:ladajussillahan on varmaan monta kaasari saappia ollutkin (kun tunnut tietävän noinkin paljon)
Lada-Jussi kirjoitti:saabin kaasareista en tiiä mitään, ei sellasia kannata laittaa, sen tiiän :lol:
ei tarvii Saabin kaasareista mitään tietää, kun tietää yleisen viisauden, että länsiosatuninki ei kannata, eli laittaa siihen 21073-1107010 kaasuttimen, helppoa ja edulllista tehoa jos vaan saa jostain ko kaasarin hankittua.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

ei sillä pelkällä kaasarilla suuria tehon lisäyksiä saa (mutta bensan kulutuksen lisäystä ehkä)
varmasti jos vihtii askarella imusarjan niin noilla saabin kaasareilla suurempiin tehoihin päästään (tai ei ainakaan jää kaasarista niin äkkiä ahistaan)
21013 2300tic
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Lada-Jussi kirjoitti:
START kirjoitti:ladajussillahan on varmaan monta kaasari saappia ollutkin (kun tunnut tietävän noinkin paljon)
Lada-Jussi kirjoitti:saabin kaasareista en tiiä mitään, ei sellasia kannata laittaa, sen tiiän :lol:
ei tarvii Saabin kaasareista mitään tietää, kun tietää yleisen viisauden, että länsiosatuninki ei kannata, eli laittaa siihen 21073-1107010 kaasuttimen, helppoa ja edulllista tehoa jos vaan saa jostain ko kaasarin hankittua.
niimpä, tässähän se pointti onkin.

Lada-Jussin mielestä on pahempaa rakennella Ladoja kuin viedä viedä paaliin ja sulattaaa. nimittäin tämä minunkin yksilö oli 50€ ostettu ruosteinen raato ilman tekniikkaa ja sisustakin oli spreillä töhritty ja ulkokuorikin maalattu vähän sinne päin. eli kaikki mahollinen raiskaus on tehty tälle autolle ennen minua, paitsi peltoauto historiaa ei taida olla.
Lada 1200s/1700cc
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja START »

niin jos kerta ladan "tuunaus" hirvittää niin miksi lada jussi ei ole ostanut kaikkia suomen ladoja ja anna niitten mätääntyä farmilla?
rahan puute ei sitten kelpaa vastaukseksi koska pankistahan sitä rahaa saa lisää :lol:
voidaan sitä alkaa viemään ladan raadotkin suoraan romuttamolle jos tuunaaminen noin ahistaa (siis ilman että otetaan mitään osia talteen ja ilman että ajetaan loppuun)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

enhän mä rakentelua kieltäny, muutenhan olisin käskeny pitää orkkis ruiskuhilutkin paikallaan, 1,7:n solexin asentaminen on kans tuninkia, helpompaa vaan tehä orkkisosilla ku alkaa sovittelee muita ja sit vielä tuplien säätämiset yms. kiva, vaik tietty ku te osaatte noi hommat niin hyvin nii meneehän se ihan tosta vaan. Joskus käy vaan niin että mitä hienommat ratkaisut niin sen vähempi tehoa.

Olisin mäki voinu 50 eurolla ruisku-ladan ostaa jos olis mulle kerrottu, sit olisin purkanu sen osix ja pistäny lopun paaliin :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin