Ladan tarkoitus Ladailijalle.

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Miten Ladailen?

Äänestys päättyi 4.10.2007 13:39

Otan Ladan tallista kun haluan nauttia autoilusta.
14
14%
Ladailen näkyäkseni liikenteessä.
12
12%
En aja muilla autoilla.
3
3%
Minulla ei ole muita autoja.
13
13%
Lada sopii kelille kuin kelille.
23
24%
Lada on liian arvokas muuhun kuin harrastamiseen.
11
11%
Lada on kaupankäynnin väline. Siis trokaan Ladoja.
2
2%
Ladojen ehostaminen on tärkeämpää kuin ajaminen.
5
5%
Olisipa minulla eri Lada jokaiselle viikonpäivälle ja mielialalle.
14
14%

Ääniä yhteensä: 97

PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Ladan tarkoitus Ladailijalle.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tällaisesta on varmasti aiemminkin äänestetty ja keskusteltu, mutta voitaisiin ehkä päivittää tilannetta.

Siis: Mitä Lada sinulle merkitsee? Mihin käytät sitä? Mikä on Ladojesi suhde muihin kulkuvälineisiisi. Millainen sielu Ladoillasi on ja mikä on suhteesi siihen? Mikä on Ladan tärkein funktio?

Yritän muotoilla tästä järkevää ja antoisaa äänestystä. Vahan kuivuminen kestää aikansa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Ukki

Re: Ladan tarkoitus Ladailijalle.

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Lada on minulle liikkumisvälinen jolla kuljemme paikasta toiseen. Ei ole muita autoja, mutta on ollut aikaisemmin monia muitakin merkkejä. On ollut myös kaksi Ladaa aikaisemmin. Mielestäni ja kokemukseni perusteella olen valmis allekirjoittamaan sellaisen väitteen, että Lada on toistaiseksi ja on ollut aikaisemminkin hinta/laatusuhteeltaan paras henkilö-auto, joka on järjellisesti ajataltavissa esim. meille jotka ajamme n.7500km vuodessa. Tietysti tuollaisella km. määrällä taksi olisi halvin (E/km) kokonais kustannuksiltaan laskettaessa mukaan myös pääomakustannukset. Eihän autoilu ole halpaa, mutta liikkumisen vapaus se on se joka maksaa ja josta ollaan valmiita maksamaan. Tottakai joillekin autolla vielä on sosiaalisia arvoja nostattava vaikutus. Puhutaan ns. statuksesta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
PöyhöinKuusaalt

Itselleni Lada oli pitkäaikainen "Haave". Opettelin tosiaan ehkä kymppi tai vähän yli ikäisenä ajamaan Ladalla. Toinen opetteluväline oli Saab 96. Pitkään Lada sitten uinui. -01 ostin tuon BGV-603. Sillä sitten kovaa ajoa ainoana autona tähän kevääseen asti. Nyt noita on sitten 3. Raato on ollut pihassa vuodesta -02.

Lada on tässä saanut uusia merkityksiä. Se on todellinen monikäyttöpeli, kuten olen kertonut. Joku tuossa sanoi, että 400km Ladalla on tuskaa. Voi se olla, mutta kun ei ole vertailukohtia. Kun aikoinani ajelin muilla niin kai se helpompaa oli. Olen vain unohtanut tuon helppouden.

Talveksi tosiaan BGV-603 ajoon ja muut lepoon. Eihän tuossa ole kuin vesipuoli laittamatta, maski rakentamatta (hapiksesta), pientä pintaremonttia syksyn ja alkutalven mittaan. Vähän peltiä ja sillä tosiaan kovaa ajoa.

Näillä mennään kun ei muita ole. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mikään ei täysin sovi. Käyttöautohan se on, mutta ajan muillakin. Harrastamiseenkin se sopii, mutta ei liian vakavassa mielessä. Vastasin sitten, että lada sopii keliin kun keliin, mutta tosiasiassa on kelejä jolloin olisi parempi pysyä kokonaan pois liikenteestä, mutta ikävä kyllä ammatti ei anna siihen myöten.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ei ole oikein passelia vaihtoehtoa joten taivuin myös tuohon kelillä kuin kelillä-kohtaan vaikka itselläni Lada onkin lähinnä kesäautona jota harrastetaan sitten kun sattuu harrastuttamaan.
Talvella en viitsi enää tuolla harvinaisuudella ajella, kun sitä pitäisi sitten talvisin enemmän peseskellä ja huolehtia, ettei laho siihen paikkaan, pelkät kesäajot ei sitä ihan niin sukkelasti tärvää. Tosin vastapainoksi seisottaminen talvisin lumihangessa teettää keväisin aina hieman normaalia perusteellisemman liikkeellelähtötarkastuksen...
PöyhöinKuusaalt

Harmitus kun en keksinyt sopivia vaihtoehtoja. Kaksihan jäi käyttämättä. Ehkä tähän laitettiin hiukan ääreviä vaihtoehtoja, jotta kiinnostus heräisi. JokaiselleJotakin äänestykset saattavat vaikuttaa helposti niin tyhjänpäiväisiltä, ettei niihin viitsi osallistua.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Ei löytynyt sopivaa äänestysvaihtoehtoa. Lada on meidän perheelle konstailematon ja vaatimaton mutta luotettava kulkupeli, jolla hoidetaan arkiset liikkumista vaativat asiat. Siis kauppareisut, jr. nuorten miesten kuljetus opinahjoon, mökkireisut, soittokeikkakuljetukset ( uskomatonta kyllä, 110 farkkuun mahtuu keskikokoiset bändikamat). Ei tarvetta brassailla eikä harrastaa Ladailua sen kummemmin kuin käytännön arkipäivässä.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
markku

Viesti Kirjoittaja markku »

Lada on ollut minulla ensimmäinen auto kun sain kortin ..... ja sen jälkeen melkein aina ollut lada , kisapelistä aina 2103 harvinaisuuteen .
Odessa

Viesti Kirjoittaja Odessa »

Mistä helvetin tallista :shock:

Lada on hyvä vantterammalle herralle, siihen pääsee ja siitä pääsee ilman tuskaa. Mulle se on turhan kallis, kun en osa itte tehhä mittään remppoja. Myyn pois, jos joku huolii. Samara oli ehdottomasti paras auto, mikä mulla on ollut, mutta sen rosvot sarkivät :(
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.

Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

"Ei tarvetta brassailla eikä harrastaa Ladailua sen kummemmin kuin käytännön arkipäivässä."

Tämä olisi pitänyt olla vaihtoehtona. :wink: Sopii ainakin mulle.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ihan tasan sopivia vaihtoehtoja ei oikein löytynyt, mutta pari ruksia laitoin kuitenkin.

itellä on vain Ladoja (siis liikennekäytössä, mutta pihakäytössä muitakin) ne käytössä olevat Ladat on lähinnä käyttöautoja, joilla liikutaan paikasta A paikkaan B, niitä pyritään ylläpitämään sen verran että niillä voi toteuttaa käyttötarkoitustaan. Harrastuksen nimissä niitä pyritään pitämään mahdollisimman alkuperäisinä ja mahdollinen tuninki suoritetaan alkuperäisillä osilla ja länsiosia pyritään välttämään. Pari Ladaa on ihan vain harraste käytössä, niitä pidellää ku kipeetä kyr.... ja se on sinänsä stressaavaa puuhaa, mutta jonkun on noikin säilöttävä. Puutarhatraktorinakin on yksi tuunattu Lada, eli Ladaa voi käyttää monella tapaa hyödylllisesti. Käytännössä minulla Ladassa yhdistyy: harrastus, käyttö ja elämästä nauttiminen
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itsellä Lada sopii keliin kuin keliin ja pakkohan se on, kun ei muita omista. Mutta oli myös pakko vastata että olisipa eri Lada jokaiselle päivälle ja mielialalle.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
PöyhöinKuusaalt

Äänestys näyttää tasoittuvan. Tarkoittaneeko sitä, että vaihtoehtoja on erilaisille Ladailijoille vai sitäkö, että Ladoja voi käyttää niin moneen ja monella tavalla. Veikkaan, että homma tasoittuu edelleen. Äänestäkäähän ahkerasti.

Paljonkohan ääniä kertyy tuossa kolmessa kuukaudessa, jonka äänestys on voimassa. Yli sataanhan olisi mukava päästä. Miksei yli 500kin kelpaisi. Veikkaan 327 ääntä. Äänestyksen rakentajana on yritettävä olla positiivinen. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Minä ladailen silloin, kun haluan pöllyttää vähän penkkoja tai muuten vain olla erilainen :)
Eli meitin harrastelada ostettiin alunperin rälläämiseen, mutta se olikin niin kaunis, että sillä ei rällätä... tosin kovaa ajetaan ja välillä kahva edelläkin, mutta kuitenkin niin että ojien välissä pyritään pysymään :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tää on sellanen kysymys johon mä en osaa vastata, en ainakaan suoraan.

Itse olen ajanut kohta kaksi vuotta näillä vehkeillä ja sitä ennen on tullut kyydissä istuttua useampikin vuosi. Enkä edelleenkään ymmärrä omaa suhdettani koko juttuun.

Lada on ihan hyvä harrastus. Opettaa älyttömästi kädentaitoja ja muuta teknistä tietämystä, jota voi jossain määrin soveltaa muihinkin autoihin.
Jossain määrin Lada on myös elämäntapa. Haluaa erottua massasta hyvässä ja huonossa sekä olla vaan erilainen ja vähän kapinahenkinenkin.
Taas toisaalta harrastus on tuonut mukanaan paljon tuttuja ja samanhenkisiä ihmisiä sekä ihan oikeita ystäviäkin. Ei oo tullut vielä vastaan sellaista ladistia, jonka kanssa juttu ei olis luistanut heti. Useimpien kanssa jo ensi näkemältä on tuntunut siltä, kuin olisi tunnettu aina. Juuri tämän mukavan ryhmähengen ja sitäkin mukavempien ihmisten takia tätä harrastusta jaksaa.

Toisaalta taas takavetosen omistamisessa ei oo mitään järkeä. Aina kädet rasvassa ja koko ajan korjailu ja vianetsintä päällä. Ja sitten taas laukeaa joku paikka ja v-käyrä on taivaissa. Ihan loputon oravanpyörä. Sitä se on ollu viimiset kaksi vuotta. Tallissa on saanut viettää satoja tunteja aamusta iltaan ties minkä mielipuolisen jutun takia. Ja niinkuin Mara joskus sanoi, se on silti Lada, ei kulje mihinkään, on paska ajaa, vie kaiken bensan ja rahat eikä ulkonäkö juuri paremmaksi muutu.
Kaikkien takaiskujen jälkeen tekis aina vaan mieli luovuttaa ihan lopullisesti. Jotenkin sitä saa aina vaan koottua itsensä ja homma jatkuu. Mulla on vaan ollut ihan törkeän paljon huonoa tuuria näiden kanssa. Rupeaa välillä huvittamaan kaikki näiden roppanoiden kanssa koettu.
Se mitä foorumille olen vuodattanut vuosien saatossa on vain murto-osa todellisuudesta...

Enempää ei viiti vuodattaa. Vetäkää itse omat johtopäätöksenne tästä sekavasta jutusta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin