
Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?
Kyseessä 1700i takapotuku tietenkin. Mitenkäs olette saaneet irti sen hihnapyörän suuren mutterin? Vaihde ja käsijarru päällä ei mitään toivoa. Liikkuu liikaa ja antaa periksi. Onko ainoa mahdollisuus startin irrottaminen ja vauhtipyörän kiilaaminen rengasraudalla moottorilohkoon? Siihenhän mutteriin taitaa käydä 40mm vai oisko 39mm lenkki tai hylsy. Yritin mittailla työntömitalla, mutta epäilen sen tarkkuutta. Mites on? Onko mielenkiintoisia kokemuksia? 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?
Kyllä on kokemuksia.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ua#p128966
Siinä on sulle toimiva vinkki. Mitään ei hajoa tuolla taktiikalla. Väännettiin tosiaan isäukon kanssa tolla tavalla se auki. Ja väännettiin muuten ihan TÄYSIÄ
Oliko edes lujassa.
Mutterille kannattaa antaa lämpöä, jos vaan mahdollista. Mutteri on 38 mm. Keskikovan lukitteen käyttö osia niputettaessa ei ole pahasta, jos ei löydy luottamusta pelkkään kiristykseen.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ua#p128966
Siinä on sulle toimiva vinkki. Mitään ei hajoa tuolla taktiikalla. Väännettiin tosiaan isäukon kanssa tolla tavalla se auki. Ja väännettiin muuten ihan TÄYSIÄ

Mutterille kannattaa antaa lämpöä, jos vaan mahdollista. Mutteri on 38 mm. Keskikovan lukitteen käyttö osia niputettaessa ei ole pahasta, jos ei löydy luottamusta pelkkään kiristykseen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?
Pilkkua viilaten, otsikossa on painovirhe, kyseessä lienee kampiakselin hihnapyörä 

Minä lukitsin kampiakselin hihnapyörästään siihen asentotunnistimen korvakkeeseen työntämällä latanpätkän sen korvakkeen alitse yhteen hihnapyörän lovista. Sitten hylsy+vääntiö+2m jatkovarsi. Eip ollu kiinnikään 
HUOM
OBS
OMALLA VASTUULLA
Se korvake on nimittäin ALUMIINIA eli voipi lohjeta pas2 jos kovin paiskoo!





Se korvake on nimittäin ALUMIINIA eli voipi lohjeta pas2 jos kovin paiskoo!
Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?
helpoimalla ton mutterin saa irti, kun laittaa avaimen mutteriin ja startilla pyöräyttää. Ja aivan varmasti irtoo!
avaimen kun jättää irti lattiasta ennen kuin pyöräyttää.
avaimen kun jättää irti lattiasta ennen kuin pyöräyttää.
Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?
Ei muuten irtoa jos on tosi tiukassa. Jätin kans avaimen irti maasta kun yritin startilla...
Paukutin yhden akun tyhjäksi startin kanssa eikä hievahtanutkaan. Toisen akun hyytyessä päätin lopettaa
En toki sano että kaikilla olisi niin järjettömän tiukassa se mutsku kuin mulla oli.
Paukutin yhden akun tyhjäksi startin kanssa eikä hievahtanutkaan. Toisen akun hyytyessä päätin lopettaa

En toki sano että kaikilla olisi niin järjettömän tiukassa se mutsku kuin mulla oli.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?
Yritin minäkin niin, että kiilasin ison ruuvitaltan hihnapyörän loveen ja nojaamaan kampiakselin asentoanturin kiinnikevaluun. En vain tosiaankaan uskaltanut survoa kovin kovaa. Pelkäsin hihnapyörän lovem tai tuon kiinnityskorvakkeen murtumista.
Täytyypä kuulostella ja harkita tarkkaan mitä sateen jälkeen kokeilee. Kiitos näistä ja mahdollisista lisävihjeistä.
Täytyypä kuulostella ja harkita tarkkaan mitä sateen jälkeen kokeilee. Kiitos näistä ja mahdollisista lisävihjeistä.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?