Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kyseessä 1700i takapotuku tietenkin. Mitenkäs olette saaneet irti sen hihnapyörän suuren mutterin? Vaihde ja käsijarru päällä ei mitään toivoa. Liikkuu liikaa ja antaa periksi. Onko ainoa mahdollisuus startin irrottaminen ja vauhtipyörän kiilaaminen rengasraudalla moottorilohkoon? Siihenhän mutteriin taitaa käydä 40mm vai oisko 39mm lenkki tai hylsy. Yritin mittailla työntömitalla, mutta epäilen sen tarkkuutta. Mites on? Onko mielenkiintoisia kokemuksia? :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä on kokemuksia.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ua#p128966

Siinä on sulle toimiva vinkki. Mitään ei hajoa tuolla taktiikalla. Väännettiin tosiaan isäukon kanssa tolla tavalla se auki. Ja väännettiin muuten ihan TÄYSIÄ :lol: Oliko edes lujassa.

Mutterille kannattaa antaa lämpöä, jos vaan mahdollista. Mutteri on 38 mm. Keskikovan lukitteen käyttö osia niputettaessa ei ole pahasta, jos ei löydy luottamusta pelkkään kiristykseen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
tramppas
Viestit: 185
Liittynyt: 2.10.2006 23:02
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?

Viesti Kirjoittaja tramppas »

Pilkkua viilaten, otsikossa on painovirhe, kyseessä lienee kampiakselin hihnapyörä :wink:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Minä lukitsin kampiakselin hihnapyörästään siihen asentotunnistimen korvakkeeseen työntämällä latanpätkän sen korvakkeen alitse yhteen hihnapyörän lovista. Sitten hylsy+vääntiö+2m jatkovarsi. Eip ollu kiinnikään :wink:

:!: HUOM :!: OBS :!: OMALLA VASTUULLA :!:
Se korvake on nimittäin ALUMIINIA eli voipi lohjeta pas2 jos kovin paiskoo!
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?

Viesti Kirjoittaja miksu »

helpoimalla ton mutterin saa irti, kun laittaa avaimen mutteriin ja startilla pyöräyttää. Ja aivan varmasti irtoo!
avaimen kun jättää irti lattiasta ennen kuin pyöräyttää.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei muuten irtoa jos on tosi tiukassa. Jätin kans avaimen irti maasta kun yritin startilla...

Paukutin yhden akun tyhjäksi startin kanssa eikä hievahtanutkaan. Toisen akun hyytyessä päätin lopettaa :D

En toki sano että kaikilla olisi niin järjettömän tiukassa se mutsku kuin mulla oli.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Nokka-akselin ulkopuolisen hihnapyörän irrotus?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Yritin minäkin niin, että kiilasin ison ruuvitaltan hihnapyörän loveen ja nojaamaan kampiakselin asentoanturin kiinnikevaluun. En vain tosiaankaan uskaltanut survoa kovin kovaa. Pelkäsin hihnapyörän lovem tai tuon kiinnityskorvakkeen murtumista.

Täytyypä kuulostella ja harkita tarkkaan mitä sateen jälkeen kokeilee. Kiitos näistä ja mahdollisista lisävihjeistä. :shock:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin