Puolan maadoitus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja AI »

Tarvitseeko puolan olla maadoitettu? Ihmetyttää tuossa -70:ssä kun puolan kiinnitysmutterilta lähtee maadoitusjohto jakopään suojuksen mutterin alle. Jos se tarvitsee maadoituksen niin kuinkas se tuon kiinnityspannan kautta maadoittuu kun puola on maalattu? Tietysti asia selviää kun ottaa puolan irti korista ja (yrittää) käynnistää mutta jos joku viisaampi tietää vastauksen suoraan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Re: Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja destor »

Ei sitä puolan runkoa tarvitse maadoittaa, sehän saa plussan virtalukon kautta ja maadoitus tulee kärkien pätkimänä virranjakajalta.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja AI »

Tällaista itsekin kuvittelin. Onkohan sitten moottori maadoitettu tuosta koriin? Aikas ohut johto vaan. Ihme venäläinen patentti...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja markku »

AI kirjoitti:Tällaista itsekin kuvittelin. Onkohan sitten moottori maadoitettu tuosta koriin? Aikas ohut johto vaan. Ihme venäläinen patentti...
ps. virolainen patentti taaitaa olla koska auto virosta !!!!!
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Re: Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja destor »

Tarkista missä kunnossa alkuperäinen maadoitusjohto on, sehän on siinä kytkinkopan ja rungon välillä. Kytkimen työsylinterin lähellä.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja AI »

Mutta patentin on voinut tehdä Viron venäläinen, eli venäläinen patentti...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja AI »

destor kirjoitti:Tarkista missä kunnossa alkuperäinen maadoitusjohto on, sehän on siinä kytkinkopan ja rungon välillä. Kytkimen työsylinterin lähellä.
No ei noin ohut johto todellakaan moottorin maadoitus voi olla, kyllä savut nousisi startatessa!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Re: Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja destor »

AI kirjoitti:
destor kirjoitti:Tarkista missä kunnossa alkuperäinen maadoitusjohto on, sehän on siinä kytkinkopan ja rungon välillä. Kytkimen työsylinterin lähellä.
No ei noin ohut johto todellakaan moottorin maadoitus voi olla, kyllä savut nousisi startatessa!
Niinpä, mutta onhan siellä monia muitakin paikkoja joista se virta voi kulkea tuon johdon lisäksi. Pakoputki voi maadoittaa koneen jos siellä on metallinen kiinnike koriin jossakin ja ryypynvaijerikin on yksi vaihtoehto. Jotakin tuolla piuhalla on yritetty korjata, ehkä koneen maadotusta taikka sitten huonoa sytytystä, tiedä häntä. Pelkkää arvailuahan tämä on, ei se piuha siellä yksin koko konetta tietenkään maadoita.
Jonsson

Re: Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja Jonsson »

enpä usko että kauhean epätodellinen piuha meinaan löytyy 2105 -94 astek,ja ihan tehtaan asennukselta näyttää.
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Puolan maadoitus

Viesti Kirjoittaja pressa »

puolan kuoren maadoittaminen vähentää radiohäiriöitä huomattavasti
Vastaa Viestiin