Mitäs katsastusinsinööri sanoo

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
jimmy

Mitäs katsastusinsinööri sanoo

Viesti Kirjoittaja jimmy »

kun puuttuu tunkin nostokorva. Pitääkö rakennella uusi, vai riittääkö kun
saumaa hitsillä reiän kuosiin.
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

reikä umpeen vaan!! ei niitä tarvi olla :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ladan orkkistunkkikin pitäs hylätä katsastuksessa :wink:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei varmasti sano mitään. Tärkeämpiäkin kohteita on.
Nonnis kirjoitti:Ladan orkkistunkkikin pitäs hylätä katsastuksessa :wink:
Kyllä se kaikenmaailman saksitunkit ja muut hömpötykset voittaa komeasti. Jos vaan korvat on ehjät eikä tunge tunkkia liian syvälle, niin se toimii kuin junan vessa. Tollanen tunkki on idioottivarma rakenteeltaan :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
jimmy

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Olikin ihan iskemätön orkkis tunkki. Kieltämättä voi tehdä kyljelle kipeetä jos lipeää.
v.paasio

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

itse olen nuo tunkin korvat rapsinut pois tarkoituksella kun ne ruostuu ensimmäisenä.

5 kertaa katsastanut ei mitään mutinaa.
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Noissa mun -71:ssä ja combissa ei ole kuin muistot tunkinkorvakkeista jäljellä. Koskaan ei katsastusmies ole niistä mitään sanonut, jos sanoo niin vastaan että nostan auton ylös palkista.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jokari kirjoitti:Ei varmasti sano mitään. Tärkeämpiäkin kohteita on.
Nonnis kirjoitti:Ladan orkkistunkkikin pitäs hylätä katsastuksessa :wink:
Kyllä se kaikenmaailman saksitunkit ja muut hömpötykset voittaa komeasti. Jos vaan korvat on ehjät eikä tunge tunkkia liian syvälle, niin se toimii kuin junan vessa. Tollanen tunkki on idioottivarma rakenteeltaan :)
No en mä saksitunkkeihinkaan kajoa, vaan pidän takapaksissa hallitunkkia ;)

Kerran on livennyt meinaan Ladan orkkistunkki ja toista kertaa en siihen kajonnut.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vuosaaren Ladamies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vuosaaren Ladamies »

Minulla 1200L : ssa, vm -87, puuttuu takakorvakkeet. Ei vaikuta katsastukseen.
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Nonnis kirjoitti: No en mä saksitunkkeihinkaan kajoa, vaan pidän takapaksissa hallitunkkia
Vaan kun kerran 20-30 asteen pakkasessa tunkkia tarvitset niin et enää pidä hallitunkkiakaan mukana! Ainakaan oma ei pakkasessa toimi.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
IlkkaHe

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Mullon ladan perässä vanha saksitunkki :oops:

Hallitunkki sylki öljyt ulos, niin se oli ainut käypänen siihen hätään.. Uus hallitunkki pitäis ostaa, mutten oikeen tiedä laitanko sitäkään tuonne auton perään, koska kyllä tolla saksitunkilla tien päällä sen vararenkaan vaihtaa..

Mikä on niin saksitunkkia vastaan?! Juuri niinkuin sanoin, tuskin auton perässä olevaa tunkkia muuten käyttää, kuin rengas rikon sattuessa? tai siis ei ainakaan ole pakko käyttää useammin...
WeaPea

Viesti Kirjoittaja WeaPea »

ei mulla ole edes varapyörää mukana, saati tunkkia. olen joutunut kerran ajamaan vanteella kotiin 12 kilsaa.. onneksi on vanteita kotona..
mutta kaikki muut työkalut on mukana varmuuden vuoksi! ja jopa vaihto-pallonivelet! ne kun kuluvat aika nopeasti..

mutta katsastuksessa ei haittaa oikeen mikään ja kaikki. riippuu taas siitä, onko ukko saanut aamulla vai ei..
P-Setä

Tunkki ja Korvat

Viesti Kirjoittaja P-Setä »

Kyä pariviikkoo sit potutti kun töistä lähtiessä takarengas oli vajaa ja sit lähi huoltsarilla totesin että ei pidä ilmaa kun sisukumi on puhki ja joku sankari nostanu tunkinkorvan littiin autonostimella tms ettei mukana olevalla orkkistunkilla mitään virkaa.. Mut mähän olin huoltsikalla eli hallitunkkia lainaamaan, vaan eihän ne tytöt ollu koskaan edes kuullu moisesta saati et sieltä niitten kaljavarastosta sellaista löytyisi. Kipikapi naapuriin rautakauppaan ostamaan haitari tai pullotunkkia vaan eihän niiltä sellaisia löytyny hyllystä joten ajoin sit tyhjällä renkaalla takas töihin josta löytyy kunnollinen hallitunkki. Kolmevarttia tuhraantu hyvää vapaa aikaa tunkin kanssa möhliessä ja lastenhoitopaikkojen muijatkin kiukutteli myöhästymisestä. Nyt on kyydissä tunkki joka lähtöön ja vaikka koko auton nostoon kerralla.
Vastaa Viestiin