Tuon huomasin minäkin silloin kun vielä takavedolla ajelin. Ongelman poistin sillä, että laiton puolan avoimien johtojen päälle ilmastointiteipin palaset. Ne ohjasivat pissapojasta vuotavan veden pois aiheuttamasta ongelmia.Ukki kirjoitti: Ennen oli monien käyntiongelmien syynä pissapojan alla olevan sytytyspuolan päällyspuolen likautuminen ja kastuminen. Vieläköhän puolat sijaitsevat niinkin ongelmallisissa paikoissa.
Toisinaan ei kierrä
Tarkennettakoon sen verran tuota jäätämistä, että oikeastaan tuolla ei ole juurikaan tekemistä ilman lämpötilan kanssa. Etupäässä ilmiö aiheutuu ilman kosteudesta. Eli pakkasella ilmanottoa voisi suht huoletta pitää kesäasennossa, mutta nollan tienoilla tulee ongelmia. Eli pakkasella ilmassa ei ole kosteutta, joten ei ole mitään mikä jäätyisi. Kostealla ilmalla kun kaasuttimessa on virtausnopeutta ja polttoaine höyrystyy, tuo ilmiö sitoo lämpöä -> ilmassa oleva kosteus jäätyy. Kun taas lämpötila on riittävän korkea, ei polttoaineen höyrystyminen riitä pudottamaan lämpötilaa pakkaselle -> ei jäädy.
Eli pahimpia kelejä tuolle ilmiölle on juurikin hieman plussan puolella oleva lämpö ja siitä seuraava korkea ilman kosteus, eli kevät ja syksy, ei talvi. Tainno nykykeleillä talvetkin
Eli pahimpia kelejä tuolle ilmiölle on juurikin hieman plussan puolella oleva lämpö ja siitä seuraava korkea ilman kosteus, eli kevät ja syksy, ei talvi. Tainno nykykeleillä talvetkin

Vauhdin tae - alamäki
Eiköhän se tuosta jäätymisestä ollut kiinni, nyt on jo ollut pesurin säiliökin muutaman päivän paikallaan eikä vielä ole meno loppunut.
Jossain vaiheessa voisi tietysti ostaa alumiinihaitariakin, nyt ilmanohjaimena toimii peltisaksilla muokattu ja ilmastointiteipillä tiivistetty punaviinipullon peltikotelo
Jossain vaiheessa voisi tietysti ostaa alumiinihaitariakin, nyt ilmanohjaimena toimii peltisaksilla muokattu ja ilmastointiteipillä tiivistetty punaviinipullon peltikotelo

Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110