Samaraan koneenvaihto.
Samaraan koneenvaihto.
Elikkä minkä muun auton kone kävis samaraan "heittämällä"?? vai käykö mikkää?
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
itekki vähä miettiny tuota, 1300cc kaasari ku on aika nyhjäke...
parantus huomattavasti varmaan jo 1500cc nelipisteruisku koneella, joka vissiin käy(käykö) aika s lailla s suorran
mites käykö etuveto fiijujen tai muiden etuveto autojen koneet miten suoraan tohon, lieneekö kukaan yrittänyt?
parantus huomattavasti varmaan jo 1500cc nelipisteruisku koneella, joka vissiin käy(käykö) aika s lailla s suorran
mites käykö etuveto fiijujen tai muiden etuveto autojen koneet miten suoraan tohon, lieneekö kukaan yrittänyt?
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
no hei, eiköhän nelipisteruiskun vajaa 80hp(?) ja helv enemmän vääntöä(?) auta jo kummasti. Mutta sitten häviää kaasarikoneen halpuus ja helppuos, eli ruiskun ongelmat, mm huonompi kylmäkäynnistys yms tulee.
toisaalta onhan tuollaki 1300 kerinny.. ja jos joskus hajoo niin sit ISOMPAA tilalle... onko näin ettei kukaan tiedä mitä keulille halposti sais?
toisaalta onhan tuollaki 1300 kerinny.. ja jos joskus hajoo niin sit ISOMPAA tilalle... onko näin ettei kukaan tiedä mitä keulille halposti sais?
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no nyt jokari puhuu asiaa. mutta tosissaan ihan vaan 1,5 Samaran koneella saa hyvin puhtia lisää, 1,3 on melko tehoton siihen verrattuna, pienellä viilauksella saa koneesta vähän lisääkin tehoa. Kuinka paljon sitä tehoa oikein pitää olla, ite olen aika hyvin pärjänny tolla 71 hv 1,5i koneella, yleensä kaikki muut jää lähdöissä vaikka pellin alla olisi kolmelitranen.Jokari kirjoitti:Jos raakaa tehoa kaipaa, niin mun mielestä kannattaa vaihtaa merkkiä
Jotain muun merkin moottoria jos alkaa tunkemaan, niin alkaa sit ole työn kannalta ihan sama mitä sinne tunkee, ei mene kuitenkaan heittämällä ja jos kyseessä on jokin peltoauto niin silloin ei tarvii välittää teho ja litrarajoistakaan.

Ihan mukava idea tuo koneen vaihto...itsellä oli alunperin tuo samara 1300cc kaasutinmoottorilla ja vaihto siitä 1500cc moottoriin vaati konttorilla lupalapun maahantuojalta (~100e).
Veikkaisin että aika nihkeästi suhtautuvat jonkin muun merkin moottoriin..(päästöt ym.)
Kyllähän samarasta saa puristettua 1500cc padasta vaparina likemmäs pariasataa kaakkia...ainakin pälkäneellä on paja jossa on tehty moisia samaroiden moottoreita...
Veikkaisin että aika nihkeästi suhtautuvat jonkin muun merkin moottoriin..(päästöt ym.)
Kyllähän samarasta saa puristettua 1500cc padasta vaparina likemmäs pariasataa kaakkia...ainakin pälkäneellä on paja jossa on tehty moisia samaroiden moottoreita...
vinkkinä
Jos en nyt väärin muista niin taisi muuten olla sama kampiakseli tuossa 1300 ja 1500cc pannussa....nokkaa ym. voi vilkuilla välillä http://www.ralli.net sivuilta osiosta markkinat....
Sivuilla oli muuten hiljan myynnissä 1600cc kampiakselikin...
Jos en nyt väärin muista niin taisi muuten olla sama kampiakseli tuossa 1300 ja 1500cc pannussa....nokkaa ym. voi vilkuilla välillä http://www.ralli.net sivuilta osiosta markkinat....
Sivuilla oli muuten hiljan myynnissä 1600cc kampiakselikin...
Nyt kun on puheeksi tullut tuo koneen vaihto Samaraan, niin miten se tehdään? Eli onko helpoin tapa pudottaa laatikko+kone yhdessä kokonaan pois ja sitten vaihtaa se moottori? Taitaa tulla liian isotöiseksi alkaa repimään pelkkää moottoria sieltä pois vai? Onko kellään omia kokemuksia näistä? Eli vaati vissiin ainakin kunnon pukit/tellingit tai pilarinosturin?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
ye^^
onkos jollain harrastaneella tietoa?
tosiaan tuo vääntö, ja vähä kaakeja lisää, just kiihtyvyyttä, huiput nyt saa olla hiukan matalat, estävät ennen aikaisen kuoleman ja liian isot sakot (joissain tilanteissa)
nii räjähtävää tehoa jos haluaa niin tuskin samara on oikea ratkaisu, mutku tuo 1300 on aika tuhnu... mut sillä toistaiseksi, sit ku hajoaa niin ääni muuttuu kellossa
onkos jollain harrastaneella tietoa?
tosiaan tuo vääntö, ja vähä kaakeja lisää, just kiihtyvyyttä, huiput nyt saa olla hiukan matalat, estävät ennen aikaisen kuoleman ja liian isot sakot (joissain tilanteissa)
nii räjähtävää tehoa jos haluaa niin tuskin samara on oikea ratkaisu, mutku tuo 1300 on aika tuhnu... mut sillä toistaiseksi, sit ku hajoaa niin ääni muuttuu kellossa

Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo