Samaraan koneenvaihto.

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
räppiraideri

Samaraan koneenvaihto.

Viesti Kirjoittaja räppiraideri »

Elikkä minkä muun auton kone kävis samaraan "heittämällä"?? vai käykö mikkää?
räppiraideri

Viesti Kirjoittaja räppiraideri »

no eihän siinä muuta vikaa oo mutta tehoja pitäis saaha enempi... eikä riitä budjetti mihinkää turbo virityksiin ym...
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

itekki vähä miettiny tuota, 1300cc kaasari ku on aika nyhjäke...

parantus huomattavasti varmaan jo 1500cc nelipisteruisku koneella, joka vissiin käy(käykö) aika s lailla s suorran

mites käykö etuveto fiijujen tai muiden etuveto autojen koneet miten suoraan tohon, lieneekö kukaan yrittänyt?
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
räppiraideri

Viesti Kirjoittaja räppiraideri »

jeps, itelläni kanssa 1300 kaasari... en kyllä viittis laittaa samaran 1500 konetta ku eipä siinä oo juuri sen enempää "tehoa" .. itse kanssa miettiny et käviskö fiiatin kone??? tai joku muu?? asiantuntijat auttakaa :P
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

no hei, eiköhän nelipisteruiskun vajaa 80hp(?) ja helv enemmän vääntöä(?) auta jo kummasti. Mutta sitten häviää kaasarikoneen halpuus ja helppuos, eli ruiskun ongelmat, mm huonompi kylmäkäynnistys yms tulee.

toisaalta onhan tuollaki 1300 kerinny.. ja jos joskus hajoo niin sit ISOMPAA tilalle... onko näin ettei kukaan tiedä mitä keulille halposti sais?
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos raakaa tehoa kaipaa, niin mun mielestä kannattaa vaihtaa merkkiä :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
räppiraideri

Viesti Kirjoittaja räppiraideri »

no nii kai se sitte o :D
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Mites olis: FAQ ja sieltä vierasmoottori takaveto Ladaan?
Sieltä löytyy myös (ehkä) apu Samarallekin, tosin mutkan kautta..
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jokari kirjoitti:Jos raakaa tehoa kaipaa, niin mun mielestä kannattaa vaihtaa merkkiä :wink:
no nyt jokari puhuu asiaa. mutta tosissaan ihan vaan 1,5 Samaran koneella saa hyvin puhtia lisää, 1,3 on melko tehoton siihen verrattuna, pienellä viilauksella saa koneesta vähän lisääkin tehoa. Kuinka paljon sitä tehoa oikein pitää olla, ite olen aika hyvin pärjänny tolla 71 hv 1,5i koneella, yleensä kaikki muut jää lähdöissä vaikka pellin alla olisi kolmelitranen.

Jotain muun merkin moottoria jos alkaa tunkemaan, niin alkaa sit ole työn kannalta ihan sama mitä sinne tunkee, ei mene kuitenkaan heittämällä ja jos kyseessä on jokin peltoauto niin silloin ei tarvii välittää teho ja litrarajoistakaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Samara TIC

Viesti Kirjoittaja Samara TIC »

Ihan mukava idea tuo koneen vaihto...itsellä oli alunperin tuo samara 1300cc kaasutinmoottorilla ja vaihto siitä 1500cc moottoriin vaati konttorilla lupalapun maahantuojalta (~100e).
Veikkaisin että aika nihkeästi suhtautuvat jonkin muun merkin moottoriin..(päästöt ym.)
Kyllähän samarasta saa puristettua 1500cc padasta vaparina likemmäs pariasataa kaakkia...ainakin pälkäneellä on paja jossa on tehty moisia samaroiden moottoreita...
räppiraideri

Viesti Kirjoittaja räppiraideri »

juu, kai se ois sit kokeiltava löytää jostsai 1500cc kone ja vähän yrittää piristää sitä... kellää ylimääräsenä 1500cc samaran konetta???

Ja kiitos Lada-Jussi ja Samara TIC vinkeistä :)
Samara TIC

Viesti Kirjoittaja Samara TIC »

vinkkinä

Jos en nyt väärin muista niin taisi muuten olla sama kampiakseli tuossa 1300 ja 1500cc pannussa....nokkaa ym. voi vilkuilla välillä http://www.ralli.net sivuilta osiosta markkinat....
Sivuilla oli muuten hiljan myynnissä 1600cc kampiakselikin...
räppiraideri

Viesti Kirjoittaja räppiraideri »

joo, jos ny löytäis eka jostai semmose suht halvan 1500 koneen ni sit vois mahdollisesti laittaa jotai viriä..
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Nyt kun on puheeksi tullut tuo koneen vaihto Samaraan, niin miten se tehdään? Eli onko helpoin tapa pudottaa laatikko+kone yhdessä kokonaan pois ja sitten vaihtaa se moottori? Taitaa tulla liian isotöiseksi alkaa repimään pelkkää moottoria sieltä pois vai? Onko kellään omia kokemuksia näistä? Eli vaati vissiin ainakin kunnon pukit/tellingit tai pilarinosturin?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

ye^^

onkos jollain harrastaneella tietoa?

tosiaan tuo vääntö, ja vähä kaakeja lisää, just kiihtyvyyttä, huiput nyt saa olla hiukan matalat, estävät ennen aikaisen kuoleman ja liian isot sakot (joissain tilanteissa)

nii räjähtävää tehoa jos haluaa niin tuskin samara on oikea ratkaisu, mutku tuo 1300 on aika tuhnu... mut sillä toistaiseksi, sit ku hajoaa niin ääni muuttuu kellossa :shock:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Vastaa Viestiin