Miten selviydyin kotiin?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada Scandinavia

Miten selviydyin kotiin?

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Mennään vuoteen 1983, ajoimme maaseudulla ja tulossa kaupunkiin. Fiat 850 oli kulkuneuvona ja yhtäkkiä alkoi laturinvalo palamaan ja samalla lämmöt nousta. Tämä jo tiedettiin, että kiilahihna oli mennyt poikki. (kokemus) Onneksi autossa oli naisihminen ja hän riisui sukkahousut pois ja siitä tehtiin väliaikainen kiilahihna ja päästiin kotiin.

1990 olin kaverin Ladan (1200L) kyydissä ja Lada pysähtyi maantielle. Pienen tutkistelun jälkeen, totesimme, että ei saa bensaa ja bensapumppu ei lykkää bensaa, kun testasimme. Takakontista otimme kanisterin jossa oli noin 2 litraa bensaa ja tyhjensimme akkuvesipullosta vedet ojaan ja täytimme pullon bensalla.
Minä kaadoin pullosta suoraan kaasariin ja heti Lada käynnistyi. Okei, teimme niin, että minä istuin lokarin päällä ja ruuttasin vähän väliä kaasariin bensaa ja kaveri ajoi Ladaa ja pää sivulasista ulkona, että näki missä tie kulkee. Ajoimme näin 5km ja selvisimme kaverin luokse. No onneksi ajelimme taajamanulkopuolella ja iltahämärässä.
Miten te muut olette selvinneet tienpäältä?
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Aikamoista settiä :D :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä olen selvinnyt ihan vaan ajamalla, kun on autot nii hyvässä kunnossa :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Näppärämpi ja kekseliäämpi kaveri olisi käyttänyt pissapoikaa bensapumppuna.
Vauhdin tae - alamäki
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mitenkä pissapojan moottorin kipinöinti ?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Pumpussa oleva seos ei syty, aivan liian rikasta ja niissähän on yleensä nestepuoli erillään.
Kipinöi ne bensapumputkin..
2102 16V ex.
2103 -75
Joen musikka

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

..ja nohevat pensarosvot käyttää rosvottavan auton pissapoikaa..
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Joen musikka kirjoitti:..ja nohevat pensarosvot käyttää rosvottavan auton pissapoikaa..
pissapojan tuotto on lähes olematon tuohon hommaan
lada-juntti

Aine.

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Kuinka selvisin kotiin.
Joskus kesällä-79 olin tyttöystävän luona ja illalla kun olin lähdössä kotiin, totesin että Sunbeam Imp 900 henkilöautoni kytkinpoljin painui hervottomana pohjaan, ei siis voinut käyttää kytkintä (nestekytkin, työsylinteri sanoi irti YYA-sopimuksen). Lykättiin sumppi sitten tielle ja kun saatiin se liikkumaan melkein juoksuvauhtia, niin hyppäsin puikkoihin ja runttasin väkisten kakkosen päälle. Auto käynnistyi ja heippa vaan beibi, nyt on pakko mennä, ja lähdin ajelemaan kotiappäin kakkosella. Oli sen verran myöhäinen ilta notta oli tosivähän liikennettä ja pakostakin vastaantulevat risteykset pääsin ylittämään autoa pysäyttämättä.

Kirjoittanut Lada-juntti 46v
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

2000-luvun vaihteessa Samaralla töistä tullessani liikennevaloista lähtiessä kytkinpoljin painui lattiaan.Koska olin jo liikkellä en pysähtynyt katsomaan häiriön syytä,vaan ajoin loppumatkan kotiin neljien liikkennevalojen läpi.Jotkut valot menivät "vanhoilla vihreillä",mutta pysähtymättä kuitenkin.Vian syy....kytkinkonsolin kiinnityksen pettäminen.On muuten vaikea löytää moottorin ja vaihteiston kierroksia kuulematta rusahdusta.
Vastaa Viestiin