Ei taida olla tekninen kysymys, mutta kysynpä vaan: kun minä tai joku muu nousee autostani, niin perässä seuraa sähköiskut jotka käyvät kipeää. Koska en ole mikään autonero (jotkut saattavat muistaa minun lohkolämmittinstoorin ), niin voisiko joku kertoa mistä kiikastaa? Talvisin tätä ongelmaa ei ollut. Muuten auto on kulkenut hyvin. Eilen ostin uudet kesärenkaat, halavalla sain .
Vaatetuksestahan tuo tuommoinen johtuu... Minullakin on ollut sama ongelma nyt keväällä kun ulkovaatteet vaihtuivat.
Yksi helppo keino välttää iskuja on pitää korista koko ajan kiinni jommallakummalla kädellä ylös noustessasi. Tai jos saat kuitenkin sen latauksen kerättyä niin voit purkaa sen kivuttomasti vaikka laittamalla avaimen oven avaimenreikään jolloin sähkö ei lyö sormille (kunhan nouset autosta koskematta muuhun kuin lasiin/muoviin).
Vika ei ole koskaan autossa, vaan vaatteiden ja penkkien materiaalien yhteensopivuudessa/sopimattomuudessa.
Itse nousen autosta aika usein ulos niin, että otan ensimmäisenä karmista kiinni enkä päästä irti ennenkuin jalat on koskeneet maata. Ei oo paljoa sormille napsinut
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
mulla on aina nahkatakki ja farkut, silti napsahtaa aina kun nousen käytis-foortistani paska vehje täytyy varmaan siirtyä ladaan... olis varmasti parempi tän asian suhteen "häntää" olen kanssa miettinyt mutta en ole vielä kerennyt kokeilemaan, voihan se toimiakkin... venäjällä oli melkein kaikissa autoissa semmoset -03 kun siellä kävin??!!!
Jakke kirjoitti:Vaatetuksestahan tuo tuommoinen johtuu... Minullakin on ollut sama ongelma nyt keväällä kun ulkovaatteet vaihtuivat.
Yksi helppo keino välttää iskuja on pitää korista koko ajan kiinni jommallakummalla kädellä ylös noustessasi. Tai jos saat kuitenkin sen latauksen kerättyä niin voit purkaa sen kivuttomasti vaikka laittamalla avaimen oven avaimenreikään jolloin sähkö ei lyö sormille (kunhan nouset autosta koskematta muuhun kuin lasiin/muoviin).
Mulla on kyllä samat vaatteet... No, eri päällystakki mutta muuten samat kuteet. Kiitos kuitenkin vastauksesta .
PS. Mun veljen auto ei temppuile sähköiskuilla (huom.monikossa) - ajattelin että kyseessä ladan omalaatuinen ominaisuus .