Samara ja sähköisku

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
laadatar

Samara ja sähköisku

Viesti Kirjoittaja laadatar »

Ei taida olla tekninen kysymys, mutta kysynpä vaan: kun minä tai joku muu nousee autostani, niin perässä seuraa sähköiskut jotka käyvät kipeää. Koska en ole mikään autonero (jotkut saattavat muistaa minun lohkolämmittinstoorin :oops:), niin voisiko joku kertoa mistä kiikastaa? Talvisin tätä ongelmaa ei ollut. Muuten auto on kulkenut hyvin. Eilen ostin uudet kesärenkaat, halavalla sain :D.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Vaatetuksestahan tuo tuommoinen johtuu... Minullakin on ollut sama ongelma nyt keväällä kun ulkovaatteet vaihtuivat.

Yksi helppo keino välttää iskuja on pitää korista koko ajan kiinni jommallakummalla kädellä ylös noustessasi. Tai jos saat kuitenkin sen latauksen kerättyä niin voit purkaa sen kivuttomasti vaikka laittamalla avaimen oven avaimenreikään jolloin sähkö ei lyö sormille (kunhan nouset autosta koskematta muuhun kuin lasiin/muoviin).
Samara87/88

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

joo vaatteistapa...

itellä myös napsahtelee aika usein ja ihan tarpeeksi kivasti, ja onkin tottunut työkkäämään oven kiinni jotenki hihalla tms.

ei sitä tuu sillai ajateltua, mut kaippa se on niinku elukoilla, tarpeeks monta sähköiskua niin opit välttämään lankaa :roll:

Jonkinlainen maadotus penkkiin ehkä? raudanpala törröttämään :lol:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vika ei ole koskaan autossa, vaan vaatteiden ja penkkien materiaalien yhteensopivuudessa/sopimattomuudessa.

Itse nousen autosta aika usein ulos niin, että otan ensimmäisenä karmista kiinni enkä päästä irti ennenkuin jalat on koskeneet maata. Ei oo paljoa sormille napsinut :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Auttaisko "häntä"? ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mulla on aina nahkatakki ja farkut, silti napsahtaa aina kun nousen käytis-foortistani :? paska vehje :lol: täytyy varmaan siirtyä ladaan... olis varmasti parempi tän asian suhteen :roll: "häntää" olen kanssa miettinyt mutta en ole vielä kerennyt kokeilemaan, voihan se toimiakkin... venäjällä oli melkein kaikissa autoissa semmoset -03 kun siellä kävin??!!!
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Joo, ei muuta kuin kaikki vaan "antistatic"-piuhoja asentelemaan. Olis varmaan aika tylyn näkönen jossain uudessa pökötissä!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
laadatar

Viesti Kirjoittaja laadatar »

Jakke kirjoitti:Vaatetuksestahan tuo tuommoinen johtuu... Minullakin on ollut sama ongelma nyt keväällä kun ulkovaatteet vaihtuivat.

Yksi helppo keino välttää iskuja on pitää korista koko ajan kiinni jommallakummalla kädellä ylös noustessasi. Tai jos saat kuitenkin sen latauksen kerättyä niin voit purkaa sen kivuttomasti vaikka laittamalla avaimen oven avaimenreikään jolloin sähkö ei lyö sormille (kunhan nouset autosta koskematta muuhun kuin lasiin/muoviin).
Mulla on kyllä samat vaatteet... No, eri päällystakki mutta muuten samat kuteet. Kiitos kuitenkin vastauksesta :).

PS. Mun veljen auto ei temppuile sähköiskuilla (huom.monikossa) - ajattelin että kyseessä ladan omalaatuinen ominaisuus :lol:.
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Onko se sitten noista istuinten päällysteistä kiinni. Tuo ruiskucombi antaa sähköiskun, satakymppi taas ei.
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin