Samaran venttiilivika

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
himik

Samaran venttiilivika

Viesti Kirjoittaja himik »

Minulla oli ensin 1.5 i Samara vuosimallia 95, josta paloi pakoventtiili noin 100 000:n kilometrin jälkeen. Remppa tehtiin ja sama uusiutui 40 000 kilometriä myöhemmin.
Tällä hetkellä autona on vuoden 2001 Samara 1.5i. Kilometrejä mittarissa
53 000. Lada alkoi taas käydä omituisesti ja ohivuotomittauksessa paljastui että kolmos pytyssä on ohivuotoa 95 %.
Mikä helevetti noita venoja polttaa noilla kilometreillä? Venttiilien säädöt on kuitenkin olleet kohdallaan ja autolla ei ole ajettu mitenkään rajusti tai hiljaa vaan ihan normaalia ajoa. Onko muilla samoja ongelmia? Tarttisko bensan sekaan laittaa jotain lisä-ainetta tai jotain?
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Ku ei oo faktaa tullu, ni laitetaampa villejä arvauksia. Ensin olisin ehdottanut laiminlyötyä venttiilien säätöä, mutta siitä ei liene kyse?
Sitten tulee mieleen imuvuoto, mutta senkään ei kai pitäisi olla ruiskuautossa vaarallista?
No jostakin muusta syystä laiha seos? Ruiskusuutin vika?
Väärä sytytys ennakko?
Toivottavasti jollakin on tietoa.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onko jarrutehostimen letku tai tehostin itse rikki ja vetää sieltä ilmaa ja käy liian laihalla ja polttaa venttiilin. Noi tehostin ja letkuviat on kai tyypillisiä Samaralle, vaikkakin itsellä ei ole tullut yhtään eteen (mun samaraan on kyllä edellinen omistaja letkun vaihtanut).

Itse ajelin väärillä venttiilivälyksilläkin jonkin aikaa ja venttiili ei palanut siitä, vain säätö riitti.

edittiä: lisäksi Delta-autossa käyntihäiriö nimettiin kansivaurioksi, mutta tosiaan venttiilivälysten säätö riitti, välystä ei ollut ja pakoventtiili vuoti kokoajan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samara on aina monipisteruisku
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin