Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Nyt on turbo pensapaineen säädin kiinni ja tyhjäkäynnille säädin 200 grammaa painetta. Mutta osaako kukaan kertoa paljonko pitäisi olla kun ei ole itellä mitään hajua? Ahtopaineitakaan en ole kerennyt vielä säätelemään, mutta ajattelin aluks jotain 0,5. Pensapumpun pitäis antaa jotain 400 grammaa max. onko liian vähän?

Huomenna pitää taas palata Kajaaniin palvelukseen ja olis kiva päästä tänään kokeilemaan kun sais jekkasemaan.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Nyt on testiajot tehty 0.3bar toimii jotenkin sitten tippuu seokset nollille. Ryyppy päällä seokset pysyy jotenki ylhäällä pienellä kaasulla. Ei taida vakio kaasari toimia mitenkään?
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

noniin, nyt lähti toi oma iigorin puhallus rojekti käyntiin :D tämän kuun aikana ois tarkotus saada liikkumaan :P
Viimeksi muokannut -jusu-, 2.4.2007 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

lada 1300s kirjoitti:Nyt on testiajot tehty 0.3bar toimii jotenkin sitten tippuu seokset nollille. Ryyppy päällä seokset pysyy jotenki ylhäällä pienellä kaasulla. Ei taida vakio kaasari toimia mitenkään?
jos se kaasari ei ole paineistettu niin ei se oikeen voikkaan toimia
jos se on paineistettu niin lisää pensan painetta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

-jusu- kirjoitti:noniin, nyt lähti toi oma iigorin puhallus rojekti käyntiin :D tämän kuun aikana ois tarkotus saada liikkumaan :P


http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... va2011.jpg
Mikäs kaasutin sulla tuossa on?
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

weberin 32 datti
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

rahalla saa je hevosella pääsee :) ainakin jos tehoa haluaa ja kestävyyttä edes vähän kunnon kilpurikoneen ahtimella saat 5500e )oma budjetti)
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

noh, nyt alkaa oma rojekti olee käynti kunnossa. Ahdin on kiinni ja hihnapyörä myös. Ahtoputkia vähän rakentaa ja jostain pitäs ohut syyläri/flekti paketti löytää..??
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Corollaattori

turbohuoli

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Moro. tuli taas ajankohtaiseksi lataturpo. eli mulla kävi vahinko kun yritin turboa purkaa niin meni se akseli poikki imun puolelta. Minä nerokkaasti HITSASIN sen sitten että se siipi hässeli pysyy akselin mukana... Joku toveri sanoi että ei kestä kauaa kun ei ole tasapainossa. onkohan perää tolla jutulla?
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: turbohuoli

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Corollaattori kirjoitti:Moro. tuli taas ajankohtaiseksi lataturpo. eli mulla kävi vahinko kun yritin turboa purkaa niin meni se akseli poikki imun puolelta. Minä nerokkaasti HITSASIN sen sitten että se siipi hässeli pysyy akselin mukana... Joku toveri sanoi että ei kestä kauaa kun ei ole tasapainossa. onkohan perää tolla jutulla?
on
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: turbohuoli

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

IlkkaHe kirjoitti:
Corollaattori kirjoitti:Moro. tuli taas ajankohtaiseksi lataturpo. eli mulla kävi vahinko kun yritin turboa purkaa niin meni se akseli poikki imun puolelta. Minä nerokkaasti HITSASIN sen sitten että se siipi hässeli pysyy akselin mukana... Joku toveri sanoi että ei kestä kauaa kun ei ole tasapainossa. onkohan perää tolla jutulla?
on
ei jummijammi :lol: miksi menit purkamaan ehjää turboa?? jos siiven hitsasit akselin päästä kiinni niin voihan se vähän aikaa kestää mutta ei hjuva :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

onhan se kiva kahtoo mitä sieltä sisältä löytyy

pääsee myös katsoon onko sinne jäänyt joku pieni kiinalainen kun tahtoo valittaa kierroksilla :wink: :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar :D
pientä säätöä vielä vaatii :lol:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar :D
pientä säätöä vielä vaatii :lol:
on muuten hyvä!!! :shock:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar :D
pientä säätöä vielä vaatii :lol:
on muuten hyvä!!! :shock:
Kauanko meinaat että ahdin kestää tuollaista ku tyhjäkäynnillä on 1.1bar..? :lol:
Vastaa Viestiin