Antennin sijoitus nappiksessa...
Antennin sijoitus nappiksessa...
Pitäisi asentaa antenni nappikseen, mutta minne? Onko sille jotakin "virallista" paikkaa vai pistänkö vaan mutu-menetelmällä takalokasuojan yläreunaan? Mitään vanhaa reikää siis ei ole mihin asentaa, joten poran kanssa pääsee heilumaan.
- Vuosaaren Ladamies
- Viesti:
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Vasemmassa etulokarissa kai sitten "virallinen paikka" on, näin se on laitettu tuohon mun -70 Ladaankin. Alkuun kyllä häiritsi kun on olevinaan koko ajan tiellä. -71 Ladaan se on laitettu oikeaan etulokariin mutta takalokareissa yleisimmin olen tuon nähnyt. Olipa sellainen yhdessä mun combissa keskellä kattoakin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vasen takalokasuoja. Ei missään tapauksessa eteen. Tai jos et reikiä halua tehdä, niin tuulilasin sisäpuolelle oikeeseen nurkkaan vaan antenni kylmästi pystyyn
Jaakkimallahan taisi olla tälläinen ratkaisu aika pitkään, ja on vissiin vieläkin 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
kerros tarkemmin
Kerros tarkemmin miten se sisäasennus on toteutettu? Miten antenni saa maata? Itte kyllä ajattelin pistää komean kromiantennin, kun Motonetissa olisi semmonen. Sopii jotenkin Ladan tyyliin...Jokari kirjoitti:Vasen takalokasuoja. Ei missään tapauksessa eteen. Tai jos et reikiä halua tehdä, niin tuulilasin sisäpuolelle oikeeseen nurkkaan vaan antenni kylmästi pystyynJaakkimallahan taisi olla tälläinen ratkaisu aika pitkään, ja on vissiin vieläkin
Re: kerros tarkemmin
Siitä saa ohessa mainittu henkilö kertoa, itse en siis ole tällästä toteuttanutKesälada kirjoitti:Kerros tarkemmin miten se sisäasennus on toteutettu? Miten antenni saa maata? Itte kyllä ajattelin pistää komean kromiantennin, kun Motonetissa olisi semmonen. Sopii jotenkin Ladan tyyliin...Jokari kirjoitti:Vasen takalokasuoja. Ei missään tapauksessa eteen. Tai jos et reikiä halua tehdä, niin tuulilasin sisäpuolelle oikeeseen nurkkaan vaan antenni kylmästi pystyynJaakkimallahan taisi olla tälläinen ratkaisu aika pitkään, ja on vissiin vieläkin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
- Lada-Jussi
joo etulokariin ja moottoriantenni, niin sitten on orkkista, vielä kun on venäläistä tuotantoa tai pitäiskö sanoa Neuvostoliittolaista. Helpompi vetääkin lyhyemmälle matkalle, joskus väittäävät että saa sytkästä jotain häiriötä jos on edessä, mutta itellä on samarassa edessä eikä mitään ongelmiaAI kirjoitti:Vasemmassa etulokarissa kai sitten "virallinen paikka" on, näin se on laitettu tuohon mun -70 Ladaankin. Alkuun kyllä häiritsi kun on olevinaan koko ajan tiellä. -71 Ladaan se on laitettu oikeaan etulokariin mutta takalokareissa yleisimmin olen tuon nähnyt. Olipa sellainen yhdessä mun combissa keskellä kattoakin.

Mulla on teleskooppiantenni nojaamassa apparin jalkatilassa. Ei tarvi tehdä reikiä yms. mihinkään ja hienosti pelaa, radio ei juuri särise. Näitä antenneja saa kaiken lisäksi melko halvalla. Yhdessä autossa mulla oli kansa sellainen tuulilasiin liimattava (Motonet, 20e) ja se oli tosi hyvä. Valitettavasti meni myydessä auton mukana, olisi pitänyt ottaa se talteen.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62