Mihin tuo rele on kytketty?
Meidän autoista sitä en ole löytäny. Onko se auton sisäpuolella kojelaudan alla? Konehuoneessa ei näy. Ei oo vielä kumammastakaan autosta starttia poksahtanu mutta näky ei välttämättä ole kaunis jos se tapahtuu..
Onko tuon kanssa ollu onkelmia että lyö startin pois päältä jos joutuu pyörittämään pidempään?
Ilmeisesti ihan siten toteutettu että startille tuleva herätejohto 30 napaan, toinen pää samasta johosta 87 napaan. Laturin d+ navasta 86-napaan ja 85 maahan.
110:n startin suojareleen kytkentä ja sijainti?
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
110:n startin suojareleen kytkentä ja sijainti?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
minun 110 sedan -00 rele kiinnitetty akkutelineen takareunaan
keltavihreäjohto laturilta releeseen ja punaiset solenoidin johtoihin
ei mitään ongelmaa ollut startatessa
pari vikko0a sitten katkesi johto tuosta solenoidin liittimeltä
johto oli ollut hieman liian tiukalla ja kun kone heilunut niin murtanut johdon poikki
tinaamalla uusi liitin tuli kuntoon
keltavihreäjohto laturilta releeseen ja punaiset solenoidin johtoihin
ei mitään ongelmaa ollut startatessa
pari vikko0a sitten katkesi johto tuosta solenoidin liittimeltä
johto oli ollut hieman liian tiukalla ja kun kone heilunut niin murtanut johdon poikki
tinaamalla uusi liitin tuli kuntoon
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: 110:n startin suojareleen kytkentä ja sijainti?
Tuli lukaistua 110 huoltotiedotteita. Relettä ei ole asennettu kaikkiin 110:hin. Ongelman aiheuttaja on virtalukko. Oliko nyt vuodesta 2003 eteenpäin virtalukko on korjattu malli ja ongelmaa ei pitäisi ilmentyä.larssi21074 kirjoitti:Mihin tuo rele on kytketty?
Meidän autoista sitä en ole löytäny. Onko se auton sisäpuolella kojelaudan alla? Konehuoneessa ei näy. Ei oo vielä kumammastakaan autosta starttia poksahtanu mutta näky ei välttämättä ole kaunis jos se tapahtuu..
Onko tuon kanssa ollu onkelmia että lyö startin pois päältä jos joutuu pyörittämään pidempään?
Ilmeisesti ihan siten toteutettu että startille tuleva herätejohto 30 napaan, toinen pää samasta johosta 87 napaan. Laturin d+ navasta 86-napaan ja 85 maahan.
Pressalla ja Lada-Jussilla on nyt dokumentitasian tiimoilta.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Kiitos tiedosta.
Meidän autoissa tuota ei ole, molemmat 2002 mallia. Pitää laittaa ettei käy odottamatonta hassua..
Noita huoltotiedotteita lienee syytä odottaa julkaistavaksi cd-levyllä kerhon kautta? Koska ne myytiin yleishyödylliseen osoitteeseen?!
Mikäli näin on niin ottakaa yhteyttä ennen tuon materiaalin kokoamista. Mulla on 110:n koulutusmoniste ja muutakin materiaalia lisäksi.
Meidän autoissa tuota ei ole, molemmat 2002 mallia. Pitää laittaa ettei käy odottamatonta hassua..
Noita huoltotiedotteita lienee syytä odottaa julkaistavaksi cd-levyllä kerhon kautta? Koska ne myytiin yleishyödylliseen osoitteeseen?!

Mikäli näin on niin ottakaa yhteyttä ennen tuon materiaalin kokoamista. Mulla on 110:n koulutusmoniste ja muutakin materiaalia lisäksi.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Kaikki kerhon saama dokumentaarinen Lada tietous digitalisoidaan ja jaetaan sopivin annoksin kerholaisille sopivaa vaihdonväline määrää vastaan (vähän). Tieto ns. sosialisoidaan.larssi21074 kirjoitti:Kiitos tiedosta.
Meidän autoissa tuota ei ole, molemmat 2002 mallia. Pitää laittaa ettei käy odottamatonta hassua..
Noita huoltotiedotteita lienee syytä odottaa julkaistavaksi cd-levyllä kerhon kautta? Koska ne myytiin yleishyödylliseen osoitteeseen?!![]()
Mikäli näin on niin ottakaa yhteyttä ennen tuon materiaalin kokoamista. Mulla on 110:n koulutusmoniste ja muutakin materiaalia lisäksi.

Kaikki ylenpalttinen Lada tietouden panttaaminen on erityisesti kiellettyä!
Olen lämpimästi samaa mieltä! Vielä toivoisin Foorumin viesteissä AINAladamaster kirjoitti: Kaikki kerhon saama dokumentaarinen Lada tietous digitalisoidaan ja jaetaan sopivin annoksin kerholaisille sopivaa vaihdonväline määrää vastaan (vähän). Tieto ns. sosialisoidaan.![]()
Kaikki ylenpalttinen Lada tietouden panttaaminen on erityisesti kiellettyä!
mainittavaksi minkä mallin Lada on se "Lada ei starttaa", "Ladasta hävisi
valot", "Lada ym. ym ym"

Jäisi vähemmälle arvuuttelu ja tiedonhaku helpottuisi.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006