Happea pakokaasussa vitusti
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Happea pakokaasussa vitusti
1600 niva ja 272 asteinen nokka kympin nostolla. Sitten ei niin perkeleelläkään mee päästömittaukset edes sille alueelle että voitaisiin yrittää saada jotain järkevää tulosta sinne. Happea on aina joku 12 prosenttia.
Sikäli huolestuttaa että kun hitsasin sitä putkea jo rajumman kautta, ja edelleenkin on se 12 prossaa happea, niin että voiko se johtua jostain muusta kuin että pakoputki vuotaa? Otan tässä sen helvetin putken sieltä pois ja hitsaan sen niin että koko auto sulaa. jos ei sitten mee päästöistä läpi niin myyn koko auton.
Sikäli huolestuttaa että kun hitsasin sitä putkea jo rajumman kautta, ja edelleenkin on se 12 prossaa happea, niin että voiko se johtua jostain muusta kuin että pakoputki vuotaa? Otan tässä sen helvetin putken sieltä pois ja hitsaan sen niin että koko auto sulaa. jos ei sitten mee päästöistä läpi niin myyn koko auton.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jos putki vuotaa sen yleensä kuulee ja silti saattaa mennä jäännöshapen puolesta läpi, eli imuvuoto tulis ekana mieleen.
Vuotaako jakajan kello tai jarrutehostin?
Alipaineletkut oikeesti ehjiä?
Kaasutin kiinni imusarjassa, siis kunnolla ja tiivisteen kunto?
Imusarjan tiiviste?
Starttipilottia, puhistusspraytä tai CRC:tä suihkimalla imuvuoto on helppo paikallistaa.
Näillä alkuun.
Vuotaako jakajan kello tai jarrutehostin?
Alipaineletkut oikeesti ehjiä?
Kaasutin kiinni imusarjassa, siis kunnolla ja tiivisteen kunto?
Imusarjan tiiviste?
Starttipilottia, puhistusspraytä tai CRC:tä suihkimalla imuvuoto on helppo paikallistaa.
Näillä alkuun.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Mitenkäs muut arvot? virinokalla tuppaa kulkeutumaan putkeen happea ja bensaa, joskus rikkaalla seoksella saa monesti hapen pienenemään mutta hc ja co siten pomppaa. hc taas tippuu sytkää myöhäistämällä. Myös pakoputkea kuristamalla sattaa saada päästöjä pienemmäksi, koska vastapaine estää seoksen virtauksen pakoputkeen overlapin aikana.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Happea pakokaasussa vitusti
Joskus aikoinaan oli sama ongelma vain hiukan rajummalla nokalla,ongelma itsellä poistui paremmilla sytyslaitteilla.
Ennakon muutoksia kannastais kokeilla,tyhjäkäynti liki tuhatta,polttoaineen lisä aineita.
Ennakon muutoksia kannastais kokeilla,tyhjäkäynti liki tuhatta,polttoaineen lisä aineita.
Mitä ne muut lukemat oli noin niinkun numeroina, ettei vain olisi olisi CO kuitenkin liian pienellä ja siksi koneeseen jää palamatonta happea joka näkyy mittauksessa ja kiree nokka korostaa lisää sitä ongelmaa.
Koska jos virinokan kanssa CO ja sytytys on kohdalla niin yleensä HC alkaa kasvaa.
-Jimi-
Koska jos virinokan kanssa CO ja sytytys on kohdalla niin yleensä HC alkaa kasvaa.
-Jimi-
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
En mää saanut numeroita kun käännytettiin kotio samantien. Nokka ei oo tosiaan mikään radikaali 272 astetta ja nostoa venttiilillä 10.
Jamppa meinas että jos sitä jäännöshappea olisi joku 5 prosenttia niin vois yrittää säätämällä saada kelpaavan lapun, mutta 12 prossaa, niin ei mitään toivoa...
Jamppa meinas että jos sitä jäännöshappea olisi joku 5 prosenttia niin vois yrittää säätämällä saada kelpaavan lapun, mutta 12 prossaa, niin ei mitään toivoa...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.