Pelastettu paalilta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
2105S

Pelastettu paalilta

Viesti Kirjoittaja 2105S »

Tähän aiheeseen ketomuksia ladoista jotka on välttänyt paalin



Ladani olisi mennyt paaliin parin päivän päästä jollen olisi sitä ostanut.
Kyseessä on ensimmäinen Autoni.Lada on 1200S-90 ajettu oli ostaessa 161000 ja nyt 173000 maksoi 99,90 ja mukaan tuli vielä 2xhyvät renkaat ja hyvin toimii,elikkäs ei varmaan huonompi ostos,kun 500 eurolla myydään paljon huonommassa kunnossa olevia japseja,ja niil on ajettu viel jota 300000 luokkaa.

Pelleiltäänkin suht.hyvässä kunnossa mitänyt hiukan jottain pientä ruostetta
ovien alareunoissa ja nekin olis tarkoitus pian korjata.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

No niin, ehdoton kärkimalli 1200s. :lol: On varmasti
hyvä käyttöpeli, vaihdon kanssa justiinsa saman vuotuseen viime viikolla.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mun 1500S -73 (VAZ-2103) tarina on sellainen, että tutun tuttu oli kuullut että jossain naapurissa on tallista vedetty pihalle tuollainen vanha Lada. Mentiin sitten katsomaan ja ihmettelee autoa. Autoa oltiin jo toimittamassa romunkeräykseen, olisi kai seuraavana päivänä ollut lähtö, mutta luvattiin 50 eurolla viedä mennessään. Nyt auto on pari vuotta mätääntynyt farmilla, mutta viime keväänä katselin katsastusta silmällä pitäen auton kuntoa, leima jäi lähinnä verotuksellisista syistä hakematta, auto on ihan kunnossa. harmi ettei auto ehtinyt paaliin, nyt se on joutunut kärsimään farmilla. Voisin kyllä myydäkin auton joksikin tuning aihioksi 2000 eurolla.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

itse pelastin paalilta 1700in jäärata autoni... ei lähteny käyntii koska jätkä oli laittanu laturin piuhan starttiin :) no hinattii pihhaa ja laitettii piuhat oikein ja johan lähti komeesti käyntiin :) nii ja laturi oli rikki vaihdettiin uus ni nyt jopalaatakin 8) aika löytö 1700i ilmaseks ja vielä hyvä kuntonen ja ajettu aika vähän
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tuon nappiskombini myyjä kertoi hakeneensa tuohon syylärin ja takalampun toisesta samanlaisesta joka oli menossa paloharjoitukseen tuhottavaksi. Kävin sitten hilaamassa mokoman raadon tänne mätänemään kun se ei mitään maksanut. On se vaan sitä kelvoton romu että paaliin se joskus vielä menee kunhan saan siitä irti kaiken hyödyllisen.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Sattupas sopiva topicci! :o
Joo, toi kultanen Nappiskin oli näin lähellä joutua paaliin.
Kaveri joka mm. hakee romuautoja, yms metallia ilmotti, että tule hakemaan lampunkehystä yms, kun on tullut joku kuppanen spraylla paikkailtu Nappis romuksi. Se oli kouralla nostettu, mutta onneksi hakija oli meinannu itelleen peltoautoa ja oli nostanu lankkujen ja liinojen kanssa sen lähes ehjänä lavalle.
Kuskin sivulasi oli ainoa risa osa. Kyseessä siis 107tkm ajettu yksilö. :shock:
Paperit ja kahdet avaimetkin oli saanu mukaan. :)
Ei ollut saanut sitä käyntiin millään ja siksi paaliuhka oli todellinen.
No, kärppänä paikalle osia hakemaan.
Auto olis lähteny romukuormaan maanantaina, eli kiire oli.
Aikani tutkin ryhdikästä autoa ja totesin, että tää ei paaliin lähe!
Trailerin hakuun ja Lada kyytiin.
Kotona tutkin mikä vaivaa, kun ei käynnisty.
Suurin vika oli se, että puolan johto oli irti ja vanhat bensat tankissa, kun kaadoin uutta bensaa kaasariin, niin sehän tärähti käyntiin!
Hankin sitten uuden sivulasin, herkistelin jarrut ja oikaisin käyräksi hinatun panhard-tangon. Edes hitsata ei tarvinut.
Sitten auto olikin kilpiä vaille ja ne tulikin huomautuksitta! :D
Jatkojalostus on käynnissä kokoajan, eipä näistä tekeminen lopu koskaan.
Nyt on tekniikasta alkuperäistä enää taka-akseli, jäähdytin ja kardaani, jossa tosin on ristikko väljä.
Värin vaihtokin oli melko spontaani toimenpide, kun usean yrityksen jälkeenkään en onnistunu löytämään oikeaa värisävyä spreinä, syntyi kuningasidea maalata koko laite. Lisäpontta toi ajatus siitä, ettei täälläpäin ollut näkynyt yhtään metalliväristä takavetoa.
Löytyypähän jatkossa koodilla oikeaa maalia ja onpa sävykin nyt enemmän silmää miellyttävä, alunperinhän tämä oli sellainen hiekanharmaa.
Tietysti kallis maali vaati peltitöiltä vähän enemmän, mutta ei siihen nyt paljon kahta viikkoa kauempaa tuhrattu, siis romusta kilpiin ja uuteen väriin. Kertoo paljon aihion kunnosta. 8)
Tyyliin sopivat 15" aluvanteekin löytyi jo omista kätköistä.
Nyt se on toiminu enemmän ja vähemmän luotettavasti jo pari vuotta/ 40tkm ja omasta mielestä kannatti pelastaa, vaikka "vaan" -89 onkin. :roll:
Edelleen muuten on kiinni sama akku, joka löytyi Ladan sisältä romikselta noudettaessa ja toimii. :lol:
Ja kyseessä siis tämä laite: http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 238&pos=16
Sorry, parempaa kuvaa ei ole nyt saatavilla. :oops:

Tästä romaanista huomaamme, että kaikki eivät ymmärrä, mitä tuhoavat/romuksi laittavat ja että onneksi on vielä muutamia, jotka tajuavat näistä löydöistä vihjata, ennekuin on myöhäistä..
Edit:typoja.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Oon joutunu pelastamaan romutukselta monia autoja mutta tämä ehkä parhain pelastus:
Kuva

Tuo 2101 -73 oli kans lähössä romutukseen ja olisi jo lähtenyt mutta pihaan ei päässy hakemaan koska tie petti kuorma-auton alla. No hyvä niin, ihan hyvä aihio pelastui:
1. omistajalla ollu uudesta asti, ajettu 120tkm vuosien 73 ja 95 välillä, sen jälkeen seissy tallissa. Lähes ruosteeton aina tallissa säilytetty yksilö ja täysin virheettömällä sisustalla.

Tästäkin tulis hyvä jääauto mutta pitäis jarruja ja kytkin herkistellä seisonnan jäljiltä.. :? No ehkä ensitalveksi sitten.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Lape

Viesti Kirjoittaja Lape »

mulla kans oli oma ja ensimmäinen ladani menossa palokunnan harjotus autoksi seuraavaks maanantaiks. edeltävänä lauantaina hajin sen ja olin sen verran täpinöisään ladasta että auto kerkes olla 20min pihasa ennenku sitä alettiin purkamaan :D http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=8056 tuolla kuvia tämän hetkisestä ladan olomuodosta
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

larssi21074 kirjoitti:Oon joutunu pelastamaan romutukselta monia autoja mutta tämä ehkä parhain pelastus:
Kuva

Tuo 2101 -73 oli kans lähössä romutukseen ja olisi jo lähtenyt mutta pihaan ei päässy hakemaan koska tie petti kuorma-auton alla. No hyvä niin, ihan hyvä aihio pelastui:
1. omistajalla ollu uudesta asti, ajettu 120tkm vuosien 73 ja 95 välillä, sen jälkeen seissy tallissa. Lähes ruosteeton aina tallissa säilytetty yksilö ja täysin virheettömällä sisustalla.

Tästäkin tulis hyvä jääauto mutta pitäis jarruja ja kytkin herkistellä seisonnan jäljiltä.. :? No ehkä ensitalveksi sitten.
Mitään jääautoa kun pientä remppaa ja liikenteeseen :wink:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no jokainen tekee autollaan mitä haluaa, kyllä kunnon Lada harrastaja pistää Ladan tuhoon ennemmin kuin entistää sitä ajoon :wink: :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Bogdan

Viesti Kirjoittaja Bogdan »

Vaz-2103 vm.75 tuli viime kesänä pelastettua ja vappuun mennessä pitäis saada ajoon. Auto ollu yhdellä omistajalla ja satatonnii mittarissa. Aika työläs projekti on tullu olemaan jopa järjenvastainen.

Tähän mennessä tehdyt toimenpiteet:

Peltityöt (eli ruosteessa, alustamassassa ja palavissa haalareissa pyörimistä)
-etulokasuojien vaihto
-takakaaret
-kynnyskotelot
-kaikkien ovien alareunat
-takakulmat
-etu/taka helmat
-kaikkii pikkupaikkoja pohjaan ja sinne sun tänne

-täys jarruremppa putket ja pelit jopa se v..un paineen säädin

-moottorii vähän herättelin ja silittelin ja pelittää kuin uusi

-käsittämättömiä pikkuräpellyksiä/ puhdetöitä

Olosuhteethan määräävät sen miltä mikäkin homma maistuu. Lämpimissä nostureilla ja high end peleillä varustetuissa halleissä näitä vois tehdä vaikka työkseen. Itselläni tyytyminen lämmittämättömään autokatokseen joka nostaa joidenkin töiden leveliä sietokyvyn rajamaille.

Ehkä olisi tässäkin tapauksessa ollu vaan parempi päästää Lada sulatukseen ja itse ois voinnu viettää aikaa muiden "pikkuprojektien" parissa.

Sain auton eläkkeelle siirtyneeltä kansakoulun rehtorilta jonka ainoa toive lahjoituksen suhteen oli että pääsisi elämässä vielä edes kerran polkemaan vanhaa kunnon 1500 ÄSSÄÄ sorateiden kruunamatonta kuningasta niin että nokkaketju raikaa.

Tulipahan pelastettua ainakin yksi lada lisää.
Vastaa Viestiin